مراحل ساده برای لذت بردن از غذای سالم


احتمالاً می دانید که رژیم غذایی سالم باید چگونه باشد.

با این حال ، اگر به خوردن غذاهای فراوری شده عادت دارید ، خوردن سالم می تواند بسیار سخت تر باشد. در این صورت ، ممکن است متوجه شوید که غذاهای مغذی مانند میوه ها و سبزیجات جذاب نیستند.

کلید تغذیه سالم ، بازآموزی کام برای لذت بردن از غذاهای مغذی و حداقل فرآوری شده است.

خوشبختانه می توانید یاد بگیرید که عاشق غذاهای مغذی باشید که رژیم غذایی و سلامتی شما را بهبود می بخشد.

در اینجا 7 استراتژی ساده وجود دارد که به شما کمک می کند کام خود را دوباره آموزش دهید و غذای سالم تری بخورید.

شیوه های خوردن آگاهانه شامل کاهش سرعت ، گوش دادن به بدن و توجه زیاد به ظاهر ، بو و طعم غذای شما است.

خوردن آگاهانه دارای چندین مزیت برای سلامتی است و می تواند راهی م effectiveثر برای جلوگیری از پرخوری و افزایش وزن باشد (1)

علاوه بر این ، می تواند به شما در لذت بردن بیشتر از وعده های غذایی و قدردانی از غذاهای سالم و مغذی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات کمک کند.

برای شروع ، با خاموش کردن تلویزیون و کج کردن تلفن ، هرگونه دخالت خارجی را هنگام غذا کاهش دهید. سپس هنگام غذا خوردن سرعت را کاهش دهید و هر دهان را کاملاً بجوید تا از غذا لذت ببرید.

استراحت کوتاه می تواند به شما در گوش دادن به نشانه های گرسنگی و سیری بدن کمک کند. از سوی دیگر ، تشخیص گرسنگی نسبت به سیری می تواند از پرخوری جلوگیری کند.

یکی از بهترین راه ها برای آموزش مجدد کام این است که شروع به افزودن مواد جدید معطر به منوی هفتگی خود کنید.

به عنوان مثال ، استفاده از ادویه جات ترشی جات ناشناخته مانند ترخون ، مریم گلی ، زردچوبه ، زنان و رزماری می تواند طعم غذاهای سالمی را که معمولاً دوست ندارید ، از جمله سبزیجات ، حبوبات یا منابع پروتئین بدون چربی افزایش دهد.

آزمایش غذاهای جدید و ادویه جات ترشی جات می تواند به کاهش مصرف قند و نمک کمک کند ، بنابراین کیفیت کلی رژیم غذایی را بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، می تواند به کشف بسیاری از ترکیبات جدید و مغذی کمک کند.

علاوه بر ادویه جات ترشی جات ، ممکن است بخواهید میوه های رنگارنگ مانند رامبوتان یا پنجه ، و سبزیجات بی نظیری مانند دایکون ، تارو ، چروک های آفتابی ، کمانچه و جیکاما را امتحان کنید.

یکی از راههای مورد علاقه من برای تنوع بخشیدن به رژیم غذایی این است که هر هفته یک عنصر جالب جدید را از مغازه خواربارفروشی تهیه کنید ، سپس دستور العمل های اضافی را پیدا کنید تا در طول هفته امتحان کنید.

کاهش تدریجی مصرف غذاهای فرآوری شده راهی عالی برای شروع بازآموزی کام و گنجاندن مواد تازه در رژیم غذایی است.

حذف غذاهای فرآوری شده به تدریج می تواند ماندگارتر از حذف فوری آنها از رژیم غذایی باشد. این به این دلیل است که تحقیقات نشان می دهد محرومیت از برخی غذاها می تواند اشتهای کوتاه مدت شما را برای غذا افزایش دهد (2، 3)

با کاهش میزان چیپس ، کلوچه ، آب نبات ، گوشت فرآوری شده و دسرهای بسته بندی شده شروع کنید. می توانید آنها را با جایگزین های سالم تری جایگزین کنید ، از جمله غذاهایی مانند شکلات تلخ و میان وعده هایی مانند هوموس ، چیپس گیاهی و میوه های تازه.

ممکن است بخواهید فقط روی یک یا دو ماده در هفته تمرکز کنید تا به تدریج میزان غذای فرآوری شده را کاهش دهید.

در وعده غذایی بعدی ، سعی کنید چند بار کام خود را پاک کنید تا از طعم منحصر به فرد هر ماده استفاده کنید.

یکی از راههای ساده این است که در بین لقمه های غذای مختلف ، جرعه ای آب بنوشید ، نه اینکه در طول وعده غذایی بین غذاهای جانبی ، غذاهای اصلی یا دسرها جابجا شوید.

نان ، ترقه و میوه نیز می توانند به پاکسازی کام کمک کنند و لذت بردن از هر یک از اجزای جداگانه در غذا را آسان تر می کند.

برای آموزش مجدد کام ، کاهش میزان سدیم و قند اضافه شده بسیار مهم است.

با این وجود ، بسیاری از غذاهای رستوران و مواد غذایی موجود در فروشگاه مملو از سدیم و شکر است.

هنگام پخت و پز در خانه ، می توانید همه چیز را در بشقاب خود کنترل کنید ، بنابراین می توانید شکر و نمک اضافی را برای یک گزینه سالم تر حذف کنید.

علاوه بر این ، آشپزی در خانه به شما امکان می دهد خلاق باشید و مواد جدید و مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برای شروع ، سعی کنید چند دستور غذا در هفته برای تهیه در خانه انتخاب کنید. از طرف دیگر ، غذاهای رستوران مورد علاقه خود را با تجدید قوا در خانه به طعم خوشمزه بدهید.

سودا پر از قند و کالری و همچنین بسیاری از افزودنی ها و سایر مواد ناسالم است.

اگر هوس سودا می کنید ، آن را با جایگزین های سالم مانند قهوه ، آب نارگیل ، چای سرد شیرین نشده یا آب پر از میوه تازه جایگزین کنید.

برای به دست آوردن چیزی حباب دار ، آب گازدار ، سلتزر و کامبوچا گزینه های عالی هستند.

بسیاری از مبادله های ساده غذایی می توانند به کاهش غذای ناخواسته بدون احساس محرومیت کمک کنند.

به عنوان مثال ، چیپس گیاهی ساخته شده از موادی مانند کلم ، شلغم یا هویج جایگزین ساده ای برای چیپس سیب زمینی است.

همچنین می توانید پاپ کورن را با مایکروویو جایگزین کنید ، غالباً حاوی چربی ، کالری و نمک است ، برای پاپ کورن هایی که در هوا باد می کنند و در خانه با گیاهان و ادویه جات مورد علاقه خود می پزید.

به طور مشابه ، غلات تصفیه شده مانند برنج سفید ، نان سفید و ماکارونی سفید را می توان با انواع غلات کامل جایگزین کرد تا فیبر اضافی به رژیم غذایی اضافه شود.

در نهایت ، می توانید شیرینی خود را با میوه تازه ، ماست یا کمی شکلات تلخ به جای غذاهای شیرین مانند کلوچه ، بستنی ، کیک و آب نبات سیر کنید.

اگرچه تجسم رژیم های سالم آسان است ، اما اگر به خوردن غذاهای فرآوری شده با نمک و شکر عادت دارید ، اجرای آنها دشوار است.

آموزش مجدد کام و یادگیری لذت بردن از غذاهای مغذی ، پیروی از رژیم غذایی متعادل را بسیار آسان می کند.

بسیاری از استراتژی های ساده می توانند به شما در شروع رژیم غذایی و سلامت کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید