مراقبت از قلب شما

فکر می کنید برای فکر کردن به مشکلات قلبی خیلی جوان هستید؟ دوباره فکر کن! درست است، بیماری های قلبی در میان زنان یائسه شایع تر است. اما “بذرها” در این شرایط خیلی زودتر در زندگی کاشته می شوند. شایع ترین بیماری قلبی آرتروسکلوزا (انباشته شدن چربی در دیواره های داخلی قلب) است که از دوران کودکی شروع به رشد می کند.

خبر خوب این است که می توان از مشکلات قلبی تا حد زیادی پیشگیری کرد – چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند. اگر عادات سالمی را در پیش بگیرید، می توانید به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید.

بسیاری از زنان عوامل خاصی را نادیده می گیرند که می تواند نشان دهنده مستعد ابتلا به بیماری قلبی باشد. عوامل خاصی وجود دارد که به شما بستگی ندارد و متأسفانه نمی تواند تغییر کند، مانند سابقه خانوادگی بیماری قلبی، دیابت. اما بیشتر عوامل خطر را می توان با داروها و تغییرات سبک زندگی اصلاح کرد. در اینجا برخی از عوامل خطر وجود دارد:

سیگار کشیدن

علاوه بر افزایش خطر سرطان ریه، سیگار خطر ابتلا به بیماری قلبی را دو برابر می کند. اگر سیگار را طی دو سال ترک کنید، خطر ابتلا به بیماری قلبی به افراد غیرسیگاری کاهش می یابد.

فشار خون بالا

فشار خون بالا قلب را مجبور می کند تا سخت تر کار کند و منجر به ضخیم شدن دیواره های آن می شود. فشار خون بالا از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه شروع می شود، در حالی که فشار طبیعی بزرگسالان باید زیر ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه باشد. فشار خون بالا “قاتل خاموش” نامیده می شود زیرا یک بیماری بدون علامت است. کنترل دوره ای فشار خون ممکن است نشان دهنده یک مشکل احتمالی باشد و می تواند به پیشگیری از برخی بیماری های قلبی کمک کند.

دیابت

دیابت خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. قند خون بالا بر رگ های خونی بزرگ و همچنین بر مویرگ ها تأثیر منفی می گذارد. اگر دیابت به درستی درمان نشود، خطر حمله قلبی بسیار افزایش می یابد و به نظر می رسد این خطر در زنان بیشتر از مردان است.

چاقی

چاقی قلب را زیاد می کند، فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید خون را افزایش می دهد. همچنین خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. داشتن شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۰، خطر ابتلا به بیماری قلبی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

نشسته

سبک زندگی بی تحرک اغلب نقطه شروع در ایجاد مشکلات قلبی است: عدم فعالیت بدنی می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود که سپس منجر به اختلالات کلسترول، دیابت و فشار خون می شود.

عادات روزانه بر سلامت قلب شما تأثیر می گذارد، از جمله اینکه چقدر حرکت می کنید و چگونه استرس را کنترل می کنید. به گفته آنها، قلب شما می تواند سالم بماند. یک سبک زندگی سالم برای قلب شما:

ترک سیگار

اگر سیگار می کشید، راه حل ساده است: ترک کنید! شما قلب خود و همچنین کل بدن را به یک لطف بزرگ تبدیل خواهید کرد.

یک رژیم غذایی متعادل را اتخاذ کنید

میوه ها، سبزیجات، آجیل و به طور کلی غذاهای غنی از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده (مانند غلات کامل، لوبیا و سبزیجات) عالی هستند.

ورزش

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامت قلب خود انجام دهید انجام ورزش منظم است. فعالیت های هوازی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری یا هر فعالیت دیگری که از آن لذت می برید می تواند به سلامت شما کمک کند.