مزایای مصرف شیر بعد از آموزش – دکتر رویا خادمیان


tasvir shakhes20 - فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین

فواید مصرف شیر بعد از تمرین

به گفته محققان ، نوشیدن دو لیوان شیر بعد از ورزش به سوزاندن چربی بیشتر و افزایش حجم عضلات کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر (همیلتون ، انتاریو) یک برنامه 12 هفته ای وزنه برداری را به 56 مرد بین 18 تا 30 سال پنج روز در هفته ارائه کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند:

گروه 1: بعد از تمرین دو لیوان شیر بدون چربی بنوشید.

گروه دوم بعد از تمرین نوشیدنی های سویا (با همان مقدار پروتئین و انرژی در شیر) مصرف کردند.

گروه 3: نوشیدنی های کربوهیدرات دار بعد از تمرین مصرف کنید.

در پایان این دوره مشخص شد گروهی که شیر نوشیدند حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کردند نیم کیلوگرم چربی از دست دادند.

کسانی که نوشیدنی سویا مصرف می کردند چربی خود را از دست ندادند. در گروهی که شیر می نوشند ، حجم ماهیچه ها در مقایسه با افرادی که سویا می نوشند 40 درصد یا 1135 گرم افزایش یافته است.

علاوه بر این ، گروهی که شیر مصرف می کردند 36 درصد یا 1500 گرم بیشتر از گروه کربوهیدرات توده عضلانی پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید