نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این مورد مهم بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا سلامت استخوان تنها عملکرد کلسیم است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. برای درک بهتر نقش این کانی مهم با ما همراه باشید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن ها و دندان های شکننده ؛
  • در عضلات ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • وزن کم کنید.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • کرفس؛
  • غلات؛
  • شکل

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کافی کلسیم به تنهایی به بدن شما در تامین کلسیم کمک نمی کند. در واقع بدن شما نیاز به دریافت کلسیم کافی دارد. ویتامین D مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن است. در غیاب ویتامین D ، بدن شما فقط 10-15 درصد از کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم از بین می رود. این امر باعث ایجاد دو مشکل اساسی می شود. اول از همه ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این مورد نیست. دوم ، 85-90 درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. این امر باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما همچنین مشکلات جدی کلیوی خواهید داشت. علاوه بر ویتامین D ، برای جذب بهتر کلسیم باید منیزیم مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما بدون شک شیر بهترین منبع کلسیم است. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید 1-2 لیوان شیر در روز مصرف کند. همچنین مصرف 1 فنجان ماست توصیه می شود. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر با محصولات لبنی مشکل گوارشی دارید ، می توانید آنها را با محصولات لبنی بدون لاکتوز جایگزین کنید.

برای سالم تر بودن می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین ، آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا می دانید نقش کلسیم در بدن چیست؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید ، دوستان عزیز ، ما مشتاقانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

نقش کلسیم در بدن چیست؟ برای اولین بار در علم لبنیات در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید