هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آبی که بدن به آن نیاز دارد


اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری از آنها حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه اینها کارآمدتر عمل می کند ، که متابولیسم را در بر می گیرد. مانند اتومبیل خود فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی کمبود 1 water آب می تواند منجر به کاهش قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما به طور مداوم دچار کم آبی می شوید ، عمدتا با ادرار و تعریق. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. مصرف هشت لیوان آب معمولاً حدود 2 لیتر توصیه می شود. اما برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی زمانی که تشنه هستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

عوامل موثر بر میزان آب آشامیدنی

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و یک اونس آب بنوشید (25 میلی لیتر در هر اونس) ، و عادات ورزشی شما نیز بر میزان آب مورد نیاز برای نوشیدن تأثیر می گذارد. توصیه می شود هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشید. هنگامی که آب کافی وجود دارد ، کلیه ها کارآمدتر کار می کنند. اگر کلیه ها در مصرف آب صرفه جویی کنند ، ادرار بیشتری تولید می کنند و انرژی بیشتری مصرف می کنند و باعث ساییدگی و پارگی بیشتر بافت ها می شوند.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون این است که قبل از شروع تشنگی یا قبل از هرگونه فعالیتی آب بنوشید.
  • برای چند لیوان آب قبل از دویدن.
  • همچنین ، ادرار خود را کنترل کنید. اگر هیدراته کافی دارید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد روشن (شبدر یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر است ، مایع کافی وجود ندارد. سردرد و سرگیجه از نشانه های دیر کم آبی بدن است. اگر این موارد را تجربه کردید ، باید آب مصرفی خود را در اسرع وقت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند یا در بدترین حالت به یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و خانواده و دوستان خود را در مهمانی تابستانی هیدراته نگه دارید!

می توانید مقدار آب مورد نیاز خود را از دو وب سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much- آب- شما-باید-واقعاً- بنوشید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید