ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد در حالت استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م areثر است. تمرینات سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، تمرینات و کشش های خاص در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند روند بهبود را تسریع کند.

مدیریت سیاتیک مشکل است و گاهی اوقات خسته کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک در زمان استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله تمرینات و تمرینات مختلف برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی نیز توضیح داده شده است.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ناحیه کمری هر پا به باسن متصل می شود.

در برخی نقاط ، قطر عصب سیاتیک تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق پا ، پا و انگشتان پا یکی از علائم این بیماری است.

همچنین ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان درد کمر و گردن (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تعیین علت بسیاری از سیاتیک ها دشوار است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که ستون فقرات را احاطه کرده اند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تورم در ستون فقرات
  • عفونت به ستون فقرات سرایت می کند
  • لغزش کمری کمری – این حالت باعث لغزش دیسک در ستون فقرات کمری می شود
  • سندرم اسب Cauda – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4-6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در ناحیه لگن ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر م areثر است.

به احتمال زیاد ورزش منظم بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک به همراه خواهد داشت. همه این تمرینات برای همه مناسب نیست ، زیرا علل مختلف سیاتیک بر عصب سیاتیک متفاوت تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

نشیمن کبوتر

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً با این ورزش آشنا هستند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست خود را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران ها حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

تمرینات یوگا: مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

بدن نشسته کشیده می شود

برای کشش بدن خود این مراحل را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کنید ، پا را بلند کرده و آن را در لبه پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را روی لبه زانوی راست قرار دهید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به سمت راست بچرخانید.
  • 20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید و سپس رها کنید. سپس برای طرف دیگر بدن تمرین کنید.

این تمرین را 2-3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

قفسه سینه از زانو

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین باشد.
  • یک زانو را به سینه خود بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، به عنوان یک نوع کشش مشابه ، می توانید هر دو پا را برای ثانیه به سمت قفسه سینه حرکت داده و نگه دارید.

پل های ضخیم

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید به طوری که زانوها بالا آمده و پاها به عرض شانه ها باز شوند.
  • پاشنه ها را فشار دهید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود و باسن را بلند کنید.
  • سپس چند ثانیه در این حالت آرام باشید و باسن را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8-10 بار تکرار کنید و در صورت راحت بودن آن را چندین ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

عضله همسترینگ کشیده می شود

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین ، به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز دارید. مراحل انجام این تمرین به شرح زیر است:

  • بلند شوید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این کار می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا ساق پا به بالا و ساق پا به بالا کشیده شود.
  • کمی از لگن جلو بیایید و تنه را به سمت پا (پایین) حرکت دهید تا وارد عضلات همسترینگ شوید. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را 2-3 بار برای هر پا تکرار کنید.

حالت کودک

این ورزش یوگا نیز محبوب است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و پشت خود را به سمت پاشنه پا پایین بیاورید.
  • زانوها را به اندازه باسن تقسیم کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • دستان خود را روی زمین و جلوی سر قرار دهید.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن را به پاشنه فشار ندهید و اجازه ندهید که استراحت کند تا کششی نرم ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

خم شدن لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن به شرح زیر است:

  • پاهای خود را خم کنید و دستان خود را در دو طرف بدن خود بکشید.
  • عضلات شکم خود را منقبض کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • با کمی کج شدن باسن و لگن به سمت بالا ، موقعیت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کنید و آرام باشید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان ، این تعداد را با گذشت زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به سیاتیک کمک می کند

با توجه به BMJ ، ورزش باید جزء اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که سیاتیک برخلاف سایر آسیب ها با استراحت بهبود نمی یابد و به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک می تواند از بازگشت آن جلوگیری کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. در بهبود جریان خون ، انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق م isثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

افزایش قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند ماهیچه های مناطق آسیب دیده را تقویت و تقویت کند. ماهیچه های قوی همچنین می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

بر اساس مطالعه ای در مجله Exercise Rehabilitation ، ورزش هدفمند در تثبیت ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری در حرکت مثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، ورزش هدفمند برای سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش کشش عصبی و کاهش سفتی و حساسیت به نشانگرهای سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک و بهبود سلامت آن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از غذاها و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت آنها و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

برخی اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند باعث درد شود) انجام داد.

این شامل:

  • قبل از گرم شدن از فعالیتهایی که باعث درد می شوند مانند کشش و خم شدن خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن و ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده برای گرم کردن ماهیچه ها وقت بگذارید
  • تمرینات منظم برای تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان های پزشکی

داروهای سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده عضلات

همچنین بخوانید:

شل کننده عضلات (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اولیه را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و تسکین فرد استفاده کنید
  • روی پای خود بنشینید و تمرین کنید
  • به طور منظم ورزش های با شدت کم ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا انجام دهید

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم داروخانه آنلاین Eviro ضربه زدن.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی لغزنده دیسک در ستون فقرات باعث این حالت می شود.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش خاصیت ارتجاعی در ناحیه مورد نظر ، می توان روند بهبود را تسریع کرد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت دارویی آنلاین Oiro ضربه زدن.

دیدگاهتان را بنویسید