ویتامین U چیست؟ عوارض جانبی ، فواید ، کلم و غیره


این هفته نامه ای از یک شنونده جدید دریافت کردم که می نویسد:

“من امسال پادکست شما را پیدا کردم و در حال بررسی این مجموعه هستم. در حال حاضر سری 2010 را انتخاب می کنم. روشهای جدید و هیجان انگیزی را برای بهتر غذا خوردن و احساس شگفت انگیز آموختم تا عبارت شما را به امانت بگیرم. اخیراً ویدیویی در مورد ویتامین U دیدم. آیا می توانید یک قسمت از آنچه است و چرا برای شما مفید است تهیه کنید؟ ”

پس از 13 سال در پادکست Nutrition Diva ، مواد مغذی زیادی وجود ندارد که حداقل یکبار به آنها اشاره نکرده باشم. اما من هرگز در مورد ویتامین U صحبت نکرده ام. بیایید یک رکورد ثبت کنیم


ویتامین U چیست؟

ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست ، بلکه یک ترکیب حاوی گوگرد است که در کلم و سایر سبزیجات خانواده براسیکا یافت می شود. (نام شیمیایی آن s-methylmethionine است.) در دهه 1950 تصور می شد که این دارو یک درمان م forثر برای زخم معده است ، بنابراین از آن به عنوان ویتامین U نام برده شد.

سپس اعتقاد داشتیم که زخم دردناک معده ناشی از استرس و غذاهای تند است. درمان استاندارد یک رژیم غذایی ملایم و آنتی اسیدها بود که کمی کمک کرد. اما ظاهراً تقریباً به اندازه آب کلم نیست. چندین مطالعه در این دوره (از جمله یکی در میان زندانیان زندان سن کوئنتین!) نشان داد که نوشیدن آب کلم خام درد را بهتر تسکین می دهد و زخم ها را سریعتر از حد معمول درمان می کند.

امروزه ، ما می دانیم که استرس و غذاهای تند واقعاً می توانند علائم را بدتر کنند ، اما اگر قبلاً زخم داشته باشید ، در واقع باعث ایجاد زخم نمی شوند. پس چه کار می کنید؟

برخی از داروها می توانند به مخاط معده آسیب برسانند و اگر یکی از این داروها را مصرف کنید ، این اولین مظنون خواهد بود. با این حال ، زخم ها تقریباً همیشه در اثر عفونت h ایجاد می شوند. باکتری پیلوری درمان استاندارد یک دوره آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری است ، که بسیار م –ثر است – ناگفته نماند که بسیار کمتر از نوشیدن یک لیتر آب کلم سبز در هر روز ناخوشایند است.

ما همچنین آموخته ایم که استفاده طولانی مدت از آنتی اسیدها می تواند پیامدهای ناخواسته زیادی از جمله افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان ، کمبود مواد مغذی و عفونت های روده ای داشته باشد. به نظر می رسد حفظ محیط اسیدی در معده نقش مهمی در سلامتی ما دارد. بنابراین خوب است که ما دیگر با جویدن شیر منیزیا زخم ها را درمان نکنیم.

همچنین بخوانید: نحوه جلوگیری از برگشت اسید معده

ویتامین U برای چیست؟

ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه درمان زخم های s-methylmethionine نداریم یا اینکه آیا چیز دیگری در آب کلم می تواند بخشی از این اثر باشد. و اکنون که ما یک درمان بسیار موثر برای زخم ها داریم ، روشن شدن آن در اولویت تحقیق قرار نگرفته است. با این حال ، هنوز افرادی هستند که ویتامین U را به عنوان یک تقویت کننده عمومی برای کبد و کلیه ، کلسترول و تری گلیسیریدها و حتی به عنوان یک ماده آرایشی تبلیغ می کنند.

شواهد بسیار کمی برای حمایت از این مزایا وجود دارد ، که عمدتاً شامل لوله های آزمایش و مطالعات روی حیوانات و چند آزمایش کوچک ، بدون عارضه یا کنترل نشده بر روی انسان است. به نظر من ، تقریباً شواهد کافی (چه رسد به ایمنی و دوز) برای توصیه استفاده از ویتامین U به عنوان مکمل غذایی وجود ندارد. با این حال ، شواهد زیادی برای حمایت از مزایای خوردن سبزیجات از خانواده کلم وجود دارد.

ویتامین U شامل چه غذاهایی است؟

براسیکا انواع کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم است. آنها علاوه بر این که حاوی مقدار زیادی s-methylmethion هستند ، دارای ویتامین A ، C ، K (که به تقویت استخوان ها کمک می کند) و اسید فولیک هستند. خانواده براسیکا با گلوکوزینولاتها ، ترکیباتی که در برابر سرطان محافظت می کنند ، مشخص می شود. براسیکا دارای ترکیبات دیگر حاوی گوگرد است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. می دانید که من واقعاً به غذای فوق العاده اعتقاد ندارم ، اما اگر باور کنم ، براسیکا در بالای لیست قرار می گیرد.

و راههای زیادی برای لذت بردن از آنها وجود دارد. می توانید آنها را به صورت خام (سالاد کلم ، اما چه؟) ، بو داده (کلم بروکلی و بروکسل بسیار عالی هستند) ، خشک شده (مانند چیپس کلم) ، جوانه زده (میل جنسی چند سال پیش کلم بروکلی را به خاطر بسپارید؟) یا حتی آب میوه ، اگر دوست دارید با این حال ، من فکر می کنم شما از خوردن سبزیجات بیشتر از نوشیدن سود خواهید برد.

همچنین ببینید: آب میوه: یک عادت سالم یا بمب با شکر؟

اگر سعی می کنید روزانه پنج وعده سبزیجات بخورید (و امیدوارم بخورید) ، مطمئن شوید که حداقل یکی از این وعده ها از خانواده براسیکا باشد. در اینجا برخی از دستور العمل های مورد علاقه من برسیکا وجود دارد:



دیدگاهتان را بنویسید