چند کالری در برنج سرخ شده وجود دارد؟


برنج سرخ شده یک غذای محبوب و انواع مختلفی از غذاهای آسیایی است.

معمولاً شامل برنج آب پز با سبزیجات ، تخم مرغ و گوشت ، ماهی یا مرغ است.

با این حال ، بسته به مواد مورد استفاده ، ممکن است تعداد کالری موجود در برنج سرخ شده متفاوت باشد.

این مقاله میزان کالری موجود در چندین نوع مختلف برنج سرخ شده را برآورد می کند.

بیشتر انواع برنج سرخ شده با گوشت گاو از گوشت گاو چرخ کرده یا استیک جانبی تهیه می شود – برش گوشت بدون چربی از ماهیچه های شکم گاو.

بنابراین ، برنج سرخ شده با گوشت گاو پروتئین بیشتری نسبت به بسیاری از برنج های دیگر سرخ شده دارد.

همچنین چربی نسبتاً بالایی دارد که باعث افزایش کل کالری در هر وعده می شود.

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده با گوشت گاو حاوی (1):

  • کالری: 352
  • پروتئین: 16 گرم
  • کربوهیدرات ها: 55 گرم
  • چربی: 8 گرم

خلاصه

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده با گوشت گاو حاوی حدود 352 کالری و همچنین مقدار مناسبی چربی و پروتئین است.

برنج سرخ شده با میگو به دلیل طعم غنی و بافت ظریفش محبوبیت زیادی دارد.

این غذا با استفاده از میگوی پوست کنده و پوست کنده شده تهیه می شود که چربی و کالری کمتری نسبت به سایر انواع گوشت و طیور دارد که اغلب در دستور پخت برنج سرخ شده استفاده می شود.

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده با میگو حاوی (2):

  • کالری: 329
  • پروتئین: 13 گرم
  • کربوهیدرات ها: 55 گرم
  • چربی: 6 گرم

خلاصه

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده با میگو حدود 329 کالری دارد و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

برنج سرخ شده در گوشت خوک معمولاً از گوشت چرخ کرده ، گوشت خوک یا فیله خوک تهیه می شود.

برنج سرخ شده با گوشت خوک در مقایسه با سایر انواع برنج سرخ شده بیشترین کالری را دارد.

این به این دلیل است که گوشت خوک بسته به گوشت خوک استفاده شده ممکن است کم چرب باشد.

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده با گوشت خوک حاوی (3):

  • کالری: 354
  • پروتئین: 15 گرم
  • کربوهیدرات ها: 55 گرم
  • چربی: 8 گرم

خلاصه

یک لیوان (198 گرم) برنج خوک سرخ شده حاوی حدود 354 کالری است و کمی چرب تر از سایر برنج های سرخ شده است.

اگرچه تقریباً از هر نوع مرغ می توان برای تهیه برنج سرخ کردنی استفاده کرد ، اما در بیشتر دستور العمل ها به سینه مرغ نیاز است.

سینه مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین در هر وعده و همچنین مقدار متوسطی چربی و کالری است.

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده با مرغ حاوی (4):

  • کالری: 343
  • پروتئین: 14 گرم
  • کربوهیدرات ها: 55 گرم
  • چربی: 7 گرم

خلاصه

یک لیوان (198 گرم) برنج سرخ شده مرغ حاوی حدود 343 کالری و مقدار متوسط ​​چربی است.

برنج گیاهی سرخ شده معمولاً حاوی موادی مانند سس سویا ، سبزیجات سرخ شده و روغن کنجد است.

معمولاً شامل تخم مرغ های مخلوط شده است که با برنج سرخ شده مخلوط می شوند.

از آنجا که برنج سرخ شده بدون گوشت است ، کالری ، پروتئین و چربی کمتری نسبت به سایر برنج های سرخ شده دارد.

یک لیوان (166 گرم) برنج سرخ شده گیاهی حاوی (5):

  • کالری: 289
  • پروتئین: 6 گرم
  • کربوهیدرات ها: 54 گرم
  • چربی: 5 گرم

خلاصه

یک لیوان (166 گرم) برنج سرخ شده گیاهی حاوی حدود 289 کالری است و میزان چربی و پروتئین کمتری نسبت به سایر انواع برنج سرخ شده دارد.

اگر برنج سرخ شده را در خانه می پزید ، راه های زیادی برای کاهش میزان کالری غذا وجود دارد.

سعی کنید سبزیجات را جمع کنید ، که راهی عالی برای کاهش کالری و افزایش میزان فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده غذایی است.

انتخاب قطعات بدون چربی گوشت ، ماهی یا طیور نیز می تواند تعداد کالری غذای شما را کاهش دهد. همچنین می توانید از گوشت صرف نظر کنید تا به برنج سرخ شده طعم گیاهی بدهد.

جایگزینی گل کلم با برنج به جای برنج سفید یکی دیگر از راه های آسان برای کاهش کربوهیدرات ها و کالری است.

همچنین می توانید از روغن کمتری استفاده کرده و به جای سرخ کردن برنج ، آن را در کنترل کالری دریافتی ، دم کنید.

خلاصه

هنگام پختن برنج سرخ شده در خانه ، می توانید از چندین راهکار برای کاهش تعداد کالری در یک وعده استفاده کنید.

میزان کالری برنج سرخ شده بستگی به مواد خاصی دارد که استفاده می شود.

گوشت گاو ، مرغ ، خوک ، میگو و برنج سرخ شده گیاهی انواع کالری را تأمین می کنند.

با انتخاب یک تکه گوشت بدون چربی ، استفاده از روغن کمتر ، بارگیری سبزیجات یا انتخاب برنج گل کلم به جای برنج سفید ، می توانید تعداد کالری موجود در یک وعده غذایی را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید