چه غذاهایی فشار خون شما را کاهش می دهد؟

غذاهای زیادی وجود دارند که فشار خون شما را کاهش می دهند. این غذاها اغلب بخشی از رژیم غذایی DASH هستند که مخفف روش های رژیمی برای توقف فشار خون است. یک دستورالعمل کامل در مورد انواع غذایی که باید برای کنترل فشار خون خود مصرف کنید وجود دارد.

برخی از غذاهای این رژیم عبارتند از غلات، لبنیات کم چرب، مغزها، دانه ها، غذاهای خشک و غیره. پیروی از رژیم غذایی آسان است زیرا گزینه ها و ترکیبات زیادی وجود دارد که می توانید ایجاد کنید. این فقط یک مورد از وعده هایی است که باید مصرف کنید یا محدود کنید.

مثلا در غلات می گوید که باید هفت تا هشت وعده نان بخورید. ۱ برش نان برابر است با ۱ وعده پس باید ۷ تا ۸ برش نان بخورید.

در دسته آجیل، توصیه می شود چهار تا پنج وعده در هفته مصرف کنید و هر وعده از یک سوم فنجان یا یک و نیم اونس آجیل تشکیل شده است.

همانطور که می بینید، DASH بسیار لیبرال است. خوشمزه هم هست اگر آن را به دقت دنبال کنید، فشار خون شما پایین، نزدیک به مقادیر طبیعی باقی می‌ماند و احساس خوبی خواهید داشت.

همچنین مجاز به مصرف مواد شیرین مانند شکر، ژله، مربا، ژله لوبیا هستید. برای غذاهای لبنی کم چرب، می توانید هر چیزی از شیر، ماست، پنیر و غیره مصرف کنید.

یک نکته کلیدی در اینجا این است که به تدریج از برنامه غذایی فعلی خود به رژیم غذایی تند تغییر دهید. بوقلمون سرد را عوض نکنید این کار نمی کند و متوجه خواهید شد که به قوانین یا محدودیت ها پایبند نیستید.

سریعترین رژیم لاغری