چگونه در گرما خنک شویم؟ – سایت خبر خوب


خنک ماندن کلید سلامتی در گرما است. ماندن در خانه و استفاده از یخچال و تهویه مطبوع می تواند بدن شما را خنک نگه دارد و از بیماری های مرتبط با گرما جلوگیری کند. اگر مجبور به ترک خانه هستید، می‌توانید با رفتن به مکان‌های عمومی تهویه‌شده مانند فروشگاه‌های بزرگ و کتابخانه‌ها تا حد امکان از گرما دوری کنید.

نکته مهم دیگر دوری از نور خورشید در امواج گرم است. تا جایی که می توانید در گرم ترین ساعات روز که معمولا بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر است از خانه خارج نشوید. برای جلوگیری از گرمازدگی، فعالیت های روزانه خود را در ساعات اولیه صبح یا هنگام غروب خورشید برنامه ریزی کنید. اگر در خارج از منزل هستید، پوشیدن لباس های سبک نیز برای جلوگیری از گرمای بیش از حد مفید است.

در هوای گرم، باید علائم بیماری های مرتبط با گرما را بدانید. علائم شامل ضعف، سرگیجه و سیاهی چشم، سردرد، حالت تهوع، تعریق زیاد و غش است.

بیشتر بخوانید:

بیماری‌های مرتبط با گرما را می‌توان به عنوان طیفی توصیف کرد که با یک بثورات پوستی خفیف ناشی از گرما یا به اصطلاح «عرق کردن» شروع می‌شود و تا یک گرمازدگی کشنده ادامه می‌یابد. در برخی موارد، این بیماری های مربوط به گرما بهترین کاری است که می توانید انجام دهید، هر گونه فعالیتی را که انجام می دهید متوقف کنید و در سایه استراحت کنید.

حفظ مایعات بدن نیز برای حفظ سلامت در آب و هوای گرم مهم است. در طول روز آب بنوشید، حتی اگر تشنه نیستید. اگر در طول موج گرما ورزش می کنید یا ورزش می کنید، نوشیدن نوشیدنی های ورزشی برای جایگزینی نمک یا الکترولیت های از دست رفته از طریق عرق مفید است. از نوشیدنی‌های حاوی کافئین (قهوه، کولا و غیره)، شکر یا الکل خودداری کنید، زیرا همه این‌ها همراه با افزایش کم‌آبی بدن، کم‌آبی بدن را بدتر می‌کنند.