چگونه فشار خون بالا را کنترل کنیم – ۵ نکته

نیرویی که با آن خون در شریان های شما جریان می یابد فشار خون نامیده می شود. فشار خون طبیعی حدود ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است. اگر مشکل قلبی دارید، ممکن است نیرو قوی‌تر شود و خون با فشار بیشتری در رگ‌های شما جریان یابد. در نتیجه، فشار بیشتر فشار بیشتری بر قلب و رگ‌های شما وارد می‌کند. این ممکن است به قلب شما آسیب برساند. در موارد شدید، بیماران به دلیل فشار خون بالا دچار حمله قلبی می شوند. بنابراین، مهم است که فشار خون خود را با داروهای خانگی زیر کنترل کنید.

حرکت کنید

ایده خوبی است که حداقل ۳۰ دقیقه در صبح به طور منظم ورزش کنید. این می تواند خوانش را تا ۹ میلی متر جیوه کاهش دهد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که باید یک شروع آهسته داشته باشید و سپس به افزایش سرعت و همچنین دفعات تمرینات خود ادامه دهید.

اگر نمی خواهید به باشگاه ورزشی بپیوندید، می توانید برای شنا، دویدن یا پیاده روی بروید. در واقع، کاری که باید انجام دهید این است که حرکت کنید. جدای از این، می توانید به انجام حرکات کششی و وزنه برداری نیز بپردازید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

اگر از یک رژیم غذایی خوب پیروی کنید، می توانید فشار خون خود را تا ۱۴ میلی متر جیوه کاهش دهید. در حالت ایده آل، رژیم غذایی شما باید شامل غلات کامل، سبزیجات و میوه ها باشد. جدای از این، ممکن است بخواهید ماهی، آجیل، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب را امتحان کنید. غذایی که باید از رژیم غذایی خود حذف کنید باید گوشت های چرب، لبنیات چرب و محصولات پرچرب باشد. همچنین ایده خوبی است که از نوشیدنی های شیرین مانند میوه پانچ و نوشابه خودداری کنید.

از نمک کمتر استفاده کنید

ممکن است بخواهید از نمک به مقدار کم استفاده کنید تا فشار خون خود را نرمال نگه دارید. وقتی نمک بیش از حد مصرف می کنید، بدن مایعات را در خود نگه می دارد. در نتیجه، BP شما بالا می رود. به گفته پزشکان، شما نباید بیش از ۱.۴ گرم نمک در روز مصرف کنید. به عبارت دیگر، حداکثر مقدار نمکی که می توانید مصرف کنید نصف قاشق چای خوری در ۲۴ ساعت است. به عنوان جایگزینی برای نمک، می توانید از گیاهان و ادویه جات استفاده کنید.

وزن خود را کنترل کنید

وزن شما تاثیر بسزایی بر فشار خون شما دارد. بنابراین، اگر اضافه وزن دارید، کاهش حتی چند پوند مانند ۴ کیلوگرم می تواند کمک زیادی به شما کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم حواستان به دور کمرتان باشد. در حالت ایده آل، اگر مرد هستید، اندازه دور کمر شما نباید بیشتر از ۴۰ اینچ باشد. از سوی دیگر، حداکثر کمک هزینه برای زنان ۳۵ اینچ است.

سطح استرس خود را کاهش دهید

از آنجایی که این دنیای پر سرعت است، برای مدتی کم کردن سرعت و رها کردن آن دشوار است. استرس نتیجه کارهای روزانه بی پایان است. بنابراین، مهم است که کمی مرخصی داشته باشید و استرس خود را کاهش دهید. در واقع، استرس فشار خون شما را بالا می برد و شما را در معرض خطر حملات قلبی قرار می دهد.

بنابراین، اگر به دنبال راه های طبیعی برای حفظ فشار خون خود بوده اید، پیشنهاد می کنیم از روش های ارائه شده در این مقاله پیروی کنید.