چگونه فشار خون را با استفاده از روش های طبیعی مدیریت کنیم؟

در حالی که داروهای تجویزی می توانند فشار خون را کاهش دهند، ممکن است عوارض جانبی مانند گرفتگی عضلات پا، سرگیجه و بی خوابی ایجاد کنند. خوشبختانه، اکثر مردم می توانند فشار خود را به طور طبیعی و بدون دارو با درمان های خانگی برای فشار پایین (به نام افت فشار خون) کاهش دهند. ابتدا به وزن مناسب برسید (این نکات می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند). سپس این راهکارها را برای کاهش خطر بیماری قلبی امتحان کنید.

فشار خون بالا نقش مهمی در بیش از ۱۵ درصد مرگ و میرها در ایالات متحده دارد.

برخی از نکات در زیر این نکات برای کنترل فشار خون مفید است

۱. پیاده روی کنید

ورزش به قلب کمک می کند تا اکسیژن را به طور مؤثرتری مصرف کند، بنابراین پمپاژ خون به سختی کار نمی کند. این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به فشار خون بالا که برای پیاده روی تناسب اندام با سرعت تند رفتند، فشار را تقریباً ۸ میلی متر جیوه نسبت به ۶ میلی متر جیوه کاهش دادند.

۲- عمیق نفس بکشید

تنفس آهسته و تمرین‌های مراقبه مانند چی‌گونگ، یوگا و تای چی باعث کاهش هورمون‌های استرس می‌شود که رنین، آنزیم کلیه که فشار خون را بالا می‌برد، افزایش می‌دهد. ۵ دقیقه صبح و شب برای فشار پایین امتحان کنید. عمیق نفس بکشید و شکم خود را باز کنید. نفس خود را بیرون دهید و تمام تنش خود را رها کنید. (این حرکات یوگای کاهنده استرس را برای کاهش تنش امتحان کنید.)

۳. هر روز سیب زمینی بچینید

لیندا ون هورن، دکترای RD، استاد پزشکی پیشگیرانه در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، می گوید: مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از پتاسیم بخش مهمی از هر برنامه کاهش فشار است. او می‌گوید روزانه ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم را هدف قرار دهید.

۴. باهوش باشید

گروه های خاصی از مردم – سالمندان، آفریقایی-آمریکایی ها و کسانی که سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارند – بیشتر از سایرین در معرض فشاری هستند که به ویژه به نمک (یا سدیم) حساس است.

۵. در خوردن شکلات افراط کنید

انواع شکلات تلخ حاوی فلاوانول هایی است که رگ های خونی را انعطاف پذیرتر می کند و احتمال فشار خون پایین را افزایش می دهد. در یک مطالعه، ۱۸ درصد از بیمارانی که هر روز آن را می خوردند، شاهد کاهش فشار بودند

۶. یک مکمل خوب مصرف کنید

در بررسی ۱۲ مطالعه، محققان دریافتند که کوآنزیم Q10 فشار را تا ۱۷ میلی متر جیوه بیش از ۱۰ میلی متر جیوه کاهش می دهد.

۷. الکل سبک بنوشید

طبق بررسی ۱۵ مطالعه، هرچه کمتر الکل بنوشید، فشار خون شما تا یک نقطه کاهش می یابد. برای مثال، مطالعه ای روی زنان در بیمارستان زنان و بریگهام بوستون نشان داد که نوشیدن سبک (که به عنوان یک چهارم تا یک دوم نوشیدنی در روز برای یک زن تعریف می شود) ممکن است در واقع فشار خون را بیش از عدم نوشیدن در روز کاهش دهد.

۸. با موسیقی استراحت کنید

آنها از ۲۸ بزرگسالی که قبلاً داروهای فشار خون مصرف می‌کردند، خواستند به مدت ۳۰ دقیقه در حالی که آرام نفس می‌کشیدند، به موسیقی آرام بخش کلاسیک، سلتیک یا هندی گوش دهند.

من فکر می کنم اول از همه، به وزن سالم برسید. سپس این راهکارها را برای کاهش خطر بیماری قلبی امتحان کنید.

سریعترین رژیم لاغری