چگونه وزن دانه های چیا را کاهش دهیم چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چیست؟ آیا با ویژگی های چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. دانه های این گیاه حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری است. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای کاهش وزن و سلامتی آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا اگرچه کوچک هستند اما منبع مواد مغذی هستند و این غذاها آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما با کربوهیدرات هایی که در طبیعت هضم می شوند ، مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند دانه های ژله ای تشکیل می دهند. این باعث می شود بعداً گرسنه شوید و برای مدت طولانی احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند این است که کالری بسیار کمی دارند. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا فقط 101 کالری دارد و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری است. با وجود اشباع بالا ، این مقدار کالری بسیار کم است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و. باعث افزایش پری تمام مواد مغذی از جمله می شود

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، باعث کاهش تری گلیسیرید و جلوگیری از چاقی می شوند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سرشار از امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا ، به کاهش قند خون کمک می کند و دیابت نوع 2 را کنترل می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان می دهد که استفاده منظم از دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر باعث کاهش نفخ ، کاهش احتباس آب و کاهش وزن می شود.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

برخی دیگر از ویژگی های دانه چیا عبارتند از:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. بنابراین ، می توانید از تمام مزایای تغذیه ای رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، انتخاب خوبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از ویژگی های چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان آن است. آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس از اکسیداسیون چربی در دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مزایای مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و استراحت کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای در درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

همچنین طبیعی است که از سلامت قلب خود با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن محافظت کنید. اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید سعی کنید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه خارجی دانه های چیا با مایع مخلوط شده و متورم می شود و یک ژله در اطراف آن ایجاد می کند. می توانید از آن به جای تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش مقدار غذا در میان وعده ها ، کیک ها و کلوچه ها استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ها ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. توانایی بدن شما در جذب ویتامین E را می توانید با خوردن دانه های چیا هر روز افزایش دهید زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. به ازای هر 28 گرم دانه چیا ، مقدار سلنیوم حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک آسان است ، اما البته شما نمی توانید به تنهایی به این ابرپا تکیه کنید.

9- انرژی خود را افزایش دهید

غذاهای موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین ، مواد مغذی بدن را به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-جوانسازی پوست ، کمک به افزایش مو و ناخن

پروتئین و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث ایجاد کلاژن در پوست و در نتیجه جوانسازی آن می شود. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ، استخوان و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه طول مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید