کاهش فشار خون بدون قرص

وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید و متوجه می‌شوید که فشار خون بالایی دارید، اکثر آنها دست به دامن نوار نسخه خود می‌شوند تا به شما قرصی بدهند تا مصرف کنید. برای تعداد کمی از افراد، ممکن است به دلیل سایر عوامل ارگانیک، مانند مشکلات کلیوی، دارو درمانی لازم باشد، اما برای اکثر افراد فشار خون بالا را می توان بدون استفاده از قرص ها کنترل کرد. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک قرص موثر باشد و می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد، بنابراین قرص ها باید آخرین راه حل باشند، نه اولین دوره درمان.

اولین دوره درمانی شما در مورد کاهش فشار خون تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است. اگر اضافه وزن دارید، باید وزن خود را کاهش دهید و ممکن است متوجه شوید که سطح فشار خون شما به حالت عادی باز می گردد. اگر اضافه وزن ندارید، پس باید به رژیم غذایی خود نگاه کنید. شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی از مواد مغذی شناخته شده برای حمایت از سطح فشار خون سالم مانند پتاسیم، منیزیم، ویتامین D و کلسیم دریافت می کنید.

آیا شما فردی فعال هستید؟ اکثر مردم در دنیای پرمشغله امروزی تقریباً آنقدر که باید ورزش نمی کنند. باور کنید یا نه، یک فرد کم تحرک معمولا ضربان قلب بالاتری نسبت به یک فرد فعال دارد و این می تواند باعث افزایش فشار خون شما شود. تحرک بیشتر و تناسب اندام نه تنها می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند، بلکه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

ثابت شده است که استرس در افراد سالم باعث فشار خون بالا می شود. با یادگیری کاهش سرعت و کمی آرامش، می توانید به کاهش فشار خون خود کمک کنید. یوگا به بسیاری از افراد کمک می کند تا استرس را کاهش دهند و همچنین به شما کمک می کند تا زمانی که در آن هستید فعال تر و انعطاف پذیرتر باشید.

سریعترین رژیم لاغری