کاهش وزن را با این ۴ روش تسریع کنید – پایگاه خبری خوب


به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از همشهری آنلاین، عوامل مختلفی بر میزان متابولیسم بدن تاثیر می گذارد. برخی از این عوامل قابل تغییر هستند، در حالی که برخی دیگر مانند سن و جنسیت غیر قابل تغییر هستند.

چند راه برای تغییر متابولیسم و ​​کاهش وزن

۱- ورزش

همانطور که می دانید ورزش کالری بیشتری می سوزاند. حتی ورزش ساده می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد. بدیهی است که تمرینات سخت تر کالری بیشتری می سوزاند.

۲- کمی ورزش کنید

وقت ندارید ورزش کنید؟ کافی است فعالیت های روزانه خود را کمی تغییر دهید. مثلاً به جای آسانسور از پله ها بروید یا بیشتر راه بروید!

۳- عضله سازی

همانطور که در بالا ذکر شد، با عضله سازی بیشتر از طریق تمرینات قدرتی و ورزش های هوازی، می توانید به متابولیسم بالاتری حتی در هنگام خواب دست پیدا کنید.

۴- کنترل کالری

همانطور که می دانید مصرف کالری زیاد می تواند منجر به چاقی شود. از سوی دیگر، خوردن غذای کمتر متابولیسم شما را کاهش می دهد و اثر معکوس دارد.

به همین دلیل باید مطمئن شوید که کالری کافی و مناسب وارد بدن می شود. بهترین و ساده ترین راه برای کنترل کالری، شمارش کالری هایی است که می خورید.

منبع: سلامت نیوز