کرم سنگین در برابر خامه: تفاوت چیست؟


آیا تا به حال به یک دستور العمل که نیاز به خامه غلیظ دارد توجه کرده اید ، اما فقط خامه زده شده را در دست داشته اید و فکر کرده اید که آیا می توان از آن استفاده کرد؟

خامه سنگین و سفید دو محصول خامه ای هستند که شباهت های زیادی با هم دارند. تفاوت اصلی در محتوای چربی است.

این مقاله به بررسی هر دو روش برای توضیح آنچه آنها را متمایز می کند ، آیا آنها کتو دوست هستند و آیا می توانید آنها را به جای یکدیگر استفاده کنید ، می پردازد.

خامه سنگین و خامه مخلوطی همگن از شیر و چربی شیر است ، به این معنی که چربی های موجود در آنها امولسیون شده و کاملاً با شیر مخلوط می شوند تا جدا نشوند.

تولیدکنندگان هر دو را با افزودن نسبت خاصی از چربی شیر به شیر تولید می کنند. بنابراین ، تفاوت اصلی آنها میزان چربی در هر کدام است.

طبق استانداردهای برچسب گذاری سازمان غذا و دارو ، کرم غلیظ کرم با حداقل 36 درصد چربی شیر است. همچنین می توان آن را خامه سنگین نامید (1).

در مقابل ، میزان چربی شیر خامه کمی کمتر است – 30-36. همچنین می توان آن را خامه سبک (2) نامید.

خلاصه

خامه سنگین و خامه از مخلوط کردن شیر با چربی شیر تهیه می شود. با این حال ، میزان چربی خامه غلیظ بیشتر از خامه زده شده است.

خامه سنگین و خامه عملا دارای ترکیب تغذیه ای هستند ، به جز محتوای چربی. تفاوت در کالری آنها عمدتا نشان دهنده این تفاوت در چربی است.

در اینجا مقایسه ای بین 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) خامه و همان مقدار خامه (3، 4):

هم خامه سنگین و هم خامه منبع مهمی از چربی اشباع شده هستند.

اگرچه رژیم های غذایی با اشباع بالا با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است ، اما اثرات چربی اشباع شده بر سلامت در حال بررسی مجدد است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که لبنیات کم چرب و پرچرب ، از جمله خامه ترش ، خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد (5، 6، 7، 8)

با این حال ، هر دو محصول دارای کالری بالا و حداقل ارزش تغذیه ای هستند ، بنابراین باید از آنها در اعتدال استفاده کنید.

علاوه بر این ، هر دو نوع خامه سنگین و خامه ای حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و E هستند.

با این حال ، بخش های هر دو نوع کرم معمولاً کوچک هستند ، بنابراین ممکن است هنگام استفاده از آنها مقدار قابل توجهی از این ویتامین دریافت نکنید.

خلاصه

بیشترین میزان چربی خامه سنگین به این معنی است که کالری بیشتری نسبت به خامه زده شده دارد. در غیر این صورت ، مشخصات تغذیه ای آنها بسیار شبیه است. چربی های اشباع شده در آنها با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط نیست.

رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات است. با رعایت این رژیم ، کربوهیدرات خود را به 20-50 گرم در روز محدود می کنید و 70 درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از چربی دریافت می کنید (9)

بنابراین ، غذاهای دوستدار کتو معمولاً دارای چربی بالا و حداقل کربوهیدرات هستند.

بسیاری از افرادی که رژیم کتو را دنبال می کنند ، محصولات لبنی را محدود یا حذف می کنند. این به این دلیل است که شیر حاوی یک قند طبیعی به نام لاکتوز است. بیشتر بستنی ها و برخی ماست ها شکر اضافه کرده اند.

با این حال ، برخی از محصولات لبنی ، مانند کره ، گیاهی و برخی از پنیرهای بالغ ، به طور طبیعی لاکتوز کمی دارند و بنابراین با رژیم کتو کاهش می یابد.

با 1/4 فنجان (59 میلی لیتر) فقط 1.75 گرم کربوهیدرات ، خامه سنگین و خامه را می توان کتو دوست دانست (3، 4)

به همین دلیل ، بسیاری از افرادی که رژیم های کتو را دنبال می کنند ، به خامه فرم گرفته یا خامه غلیظ به عنوان کرم قهوه بدون قند تکیه می کنند یا دسرهای دوست دار کتو مانند موس شکلاتی تهیه می کنند.

با این حال ، بسته به مارک ، ممکن است شکر به خامه سنگین و خامه ای اضافه شود ، بنابراین حتماً برچسب تغذیه را بررسی کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

خلاصه

خامه سنگین و خامه ای محصولات پرچرب و کم کربوهیدرات هستند ، به این معنی که آنها کتو دوست هستند.

پاسخ کوتاه بله است.

برای طعم و مزه می توانید از آنها به جای یکدیگر استفاده کنید. با این حال ، آنچه باید در نهایت استفاده کنید بستگی به قوام غذای شما یا میزان ضخامت آن دارد.

با توجه به محتوای چربی بیشتر ، کرم غلیظ نتایج غنی تر و خامه ای تری ایجاد می کند ، در حالی که خامه بافت خامه ای روشن تری را ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، می توانید از هر نوع خامه فرم گرفته استفاده کنید. با این حال ، خامه غلیظ به شما امکان می دهد یک خامه سفت تر و محکم تری داشته باشید که بتواند خوشه ها را نگه دارد ، در حالی که خامه فرم نرم تر و هوایی تری را ارائه می دهد که سنبله ها را محکم نگه نمی دارد.

از کرم سنگین در غذاهای شور و شیرین استفاده می شود. از نظر کرم تند و غلیظ خوب عمل می کند:

  • کیش
  • سس آلفردو
  • سیب زمینی شانه شده
  • مک خامه ای و پنیر

در شیرین ترین حالت ، مردم معمولاً از یک کرم غلیظ برای تهیه استفاده می کنند:

  • بستنی
  • گاناش شکلاتی
  • بستنی کیک

در مقابل ، مردم عمدتا از خامه فرم گرفته به عنوان افزودنی سبک تری برای اقلام شیرین مانند سالاد میوه و پای استفاده می کنند.

خلاصه

هنگام پخت می توانید از خامه غلیظ و خامه استفاده کنید ، در نظر داشته باشید که انتخاب شما ممکن است قوام غذا را تغییر دهد. کرم سنگین نسبت به خامه فرم گرفته ، ضخیم تر و خامه تر است.

خامه سنگین و خامه دو محصول لبنی پرچرب مشابه هستند که توسط تولید کنندگان با مخلوط کردن شیر با چربی شیر تولید می شوند.

تفاوت اصلی این دو در میزان چربی آنهاست. کرم سنگین نسبت به خامه چربی کمی بیشتر دارد. در غیر این صورت ، آنها از نظر تغذیه بسیار شبیه هستند.

شما می توانید آنها را در دستور العمل ها به طور متناوب بدون تأثیر بر طعم استفاده کنید ، اگرچه می توانند قوام متفاوتی ایجاد کنند.

خامه سنگین معمولاً قوام غلیظ تر یا خامه ای تری دارد و افراد در غذاهای شیرین و خوشمزه از آن استفاده می کنند. خامه فرم گرفته بافت روشن تری ایجاد می کند و مردم معمولاً آن را برای دستور العمل های شیرین ذخیره می کنند.

علاوه بر این ، هر دو محصول دارای کربوهیدرات بسیار کمی هستند ، بنابراین اگر از رژیم کتو پیروی می کنید ، برای شما مناسب است. فقط مطمئن شوید هیچ قندی در نسخه هایی که انتخاب می کنید اضافه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید