کنترل دیابت نوع 1 در هنگام قرنطینه COVID-19


روال معمول هفته کاری شما این روزها خاطره خوبی است. در حالی که ما تمام تلاش خود را برای به تعویق انداختن گسترش COVID-19 در خانه انجام می دهیم ، این بدان معنا نیست که یک تصمیم سالم آسان تر است.

با افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ، ما واقعا نمی توانیم از این شرایط جدید قرنطینه که منجر به افزایش 10 یا 20 پوند می شود ، یا کل روال معمول خود را از پنجره بیرون بیندازیم ، بپردازیم.

در اینجا هفت نکته برای کمک به شما در ایجاد عادت سالم در چند هفته آینده (و ماههای بالقوه) از این شیوه زندگی آورده شده است و به شما اجازه می دهد در خانه بمانید بدون اینکه بر مدیریت روزانه قند خون شما تأثیر منفی بگذارد.

به یاد داشته باشید ، نرخ پایه شما بر اساس الگوهای زندگی عادی است. اگر بچه ندارید و اکنون ناگهان تمام صبح در رختخواب دراز کشیده اید ، نگران نباشید. آن ساعات تنگ باعث می شود تمام روز را فوراً در رختخواب بیاندازید – از جمله چرخه انسولین.

هیچ چیز به اندازه مدیریت دیابت نوع 1 مفید نیست ثباتبنابراین خوابیدن در طول روز به این معنی است که انسولین ، وعده های غذایی و سطح بدن شما همگی از بین رفته است. البته این بدان معناست که قند خون شما را با بیهوشی دنبال می کند.

همچنین دیر خوابیدن باعث می شود تا دیروقت بیدار بمانید ، که راحت ترین زمان از روز است تا از کالری های بازیگوش مورد نیاز در غذاهای بی ارزش جلوگیری کنید. و می توانید مطمئن باشید که کالری اضافی صبح روز بعد بر قند خون شما تأثیر می گذارد.

بنابراین شما سعی می کنید زنگ هشدار خود را در زمان مناسب صبح ها تنظیم کرده و قبل از ساعت 10:30 شب به رختخواب بازگردید. این اولین گام اساسی برای حفظ سلامت شما در مواقعی است که اهداف کار معمول وجود ندارد.

بنابراین سالن ورزش تعطیل است و از برنامه روزانه شما خارج می شود ، درست است؟ “بدون ورزش” به معنی “ورزش نکردن” نیست ، به ویژه هنگامی که از قند خون ما در نوعی فعالیت بدنی استفاده می شود.

اگر به طور کلی ورزش را متوقف کنید ، به راحتی می توانید قند خون خود را بالا ببرید و می خواهید دوز انسولین خود را کنترل کنید. نیازی به گفتن نیست ، بهتر است راهی فعال برای ماندن در خانه پیدا کنید.

اگر روزی را با 2 ساعت Netflix با لباس خواب خود در رختخواب شروع کنید ، به احتمال زیاد این موضوع را در طول روز ادامه خواهید داد: انرژی و انگیزه برای انتخاب های سالم. اما اگر ترجیح می دهید یک روز تعطیل با 20 دقیقه رقص در آشپزخانه برای شروع موسیقی پاپ مورد علاقه خود در دهه 90 میلادی یا تمرین در خانه تمرین کنید ، انرژی و اشتیاق خود را برای یک روز سالم پیدا خواهید کرد.

همان تمرینی را که در ورزشگاه انجام می دادید ندارد. حرکت کرده و با بدن خود ارتباط برقرار کنید.

چه کسی تأثیر قند خون ما را بیش از سایر افراد متعادل می کند؟ غذا. درست مانند رویداد Netflix و لباس خواب ، صبحانه junkyi به ناهار تند که منجر به شام ​​junkyam می شود ، راهنمایی می کند و انگیزه بسیار کمی برای ورزش یا خوردن غذای سالم وجود دارد. سعی کنید روز خود را با سبزیجات سالم و پروتئین شروع کنید!

سالاد عالی با تخم مرغ و سوسیس! سبزیجات کبابی و منجمد و بیکن عالی! به سبزیجات بله بگویید. انتخاب خوب برای صبحانه به این معنی است که شما انتخاب های خود را برای ناهار تنظیم کرده اید.

درست مانند افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ، ما نمی توانیم هر روز شیرینی و کیک را شروع کنیم. غذاهای گاه به گاه ، وفادار ، اما حفظ نیت روزانه غذا خوردن اغلب غذای کامل و مقدار زیادی سبزیجات برای اکثر وعده های غذایی در حال حاضر بهتر از همیشه است.

این زمان اضافی در خانه فرصتی عالی برای بررسی تأثیر قند خون در مقایسه با شام خانگی است که معمولاً از نظر غذاهای بسته بندی شده یا رستوران های انتخابی خریداری می کنید.

آیا احساس کردید “من وقت ندارم” شام را در خانه بپزم؟ اگر در استارباکس برای خوردن شیرینی و قهوه قهوه ای در حال رانندگی هستید ، از این زمان اضافی برای تمرین طبق برنامه استفاده کنید جدید عادات غذایی سالم

به احتمال زیاد بسیاری از ما 30 دقیقه (یا بیشتر) اضافی در صبح و 30 دقیقه شب در نظر می گیریم ، زیرا خدمات خود را کنار نمی گذاریم. با توجه به اینکه صبح های منعطف تری داریم ، می توانیم از فرصت استفاده کرده و چند گزینه ناهار جدید آماده کنیم.

شما می توانید یاد بگیرید که پخت سه تخم مرغ و سبزیجات با مایکروویو در یک کاسه بزرگ زمان بسیار کمتری از توقف روزانه در استارباکس می برد. برای ایده ها ، به آنچه برای دیابت نوع 1 برای ناهار بخورید مراجعه کنید.

این برای کسانی که مبتلا به T1D هستند بسیار عالی است ، زیرا چه بخواهید و چه نخواهید ، هر ماهی سرخ کرده یا کیک کوچک باید انسولین کافی داشته باشد.

بدون برنامه کاری خود ، ممکن است احساس کنید که نمی دانید تغذیه شما نیز چگونه تنظیم شده است. اما این در مورد تصمیم گیری سالم در مورد غذا “همه یا هیچ” نیست.

صرف نظر از اینکه ذائقه شما چیپس سیب زمینی ، گوشت یا شکلات است ، انتخاب یک طرح ایده خوبی است. چه زمانی شما بیشتر از آن لذت می برید تا اجازه نخورده های خود را در تمام طول روز می دهید. اگر شکلات رساله ترجیحی شماست ، سعی کنید در برنامه ریزی برای لذت بردن از آن یک بار در روز یا یک بار در روز پیشقدم باشید.

خود را بر بیماری کووید -19 که با آشغال های مست همراه شده است ، کنار نگذارید. به جای استفاده از آنها به عنوان انگیزه برای انتخاب برای آموزش اکثر روز برای درمان باقی مانده است یک بار در روز ممنون از قند خونتون!

هیچ کس نیازی به نوشیدن الکل در 7 روز هفته ندارد-حتی در فاصله اجتماعی کووید -19. بله ، تصور می شود که شراب قرمز چند مزیت برای سلامتی دارد ، اما هنوز هم الکل است که باعث ذخیره چربی شکم می شود.

کمی الکل به راحتی منجر به غذاهای ناخواسته بیشتر در عصر می شود و همچنین صبح روز بعد انرژی کمتری دارد ، که باعث ایجاد چرخه معیوب در انتخاب های ضعیف ، حذف ورزش ، سطوح قند خون بیشتر ، انرژی کمتر ، افزایش وزن … yada yada yada می شود.

آیا سعی می کنید خود را در دو لیوان شراب حبس کنید؟ هر روز دیگری این مهم است که یک یا دو سرویس مشروبات الکلی را در جمعه ، شنبه و یکشنبه شب محدود کنید. ایده این است که بدن خود را از تمام مشروبات الکلی در این فرآیند جدا کنید و ناگزیر استرس روزانه را به شما تحمیل می کند.

همه ما در حال حاضر مضطرب هستیم ، به ویژه در مورد دیابت. بسیاری از موارد ناشناخته وجود دارد ، و فقط رفتن به مغازه خواربار فروشی برای گرفتن اقلام اساسی استرس زا است. بذرهای کووید -19 در کمین کجا هستند؟ در فروشگاه مواد غذایی؟ صفحه کلید در گالری پرداخت؟

سعی کنید چند ساعت در روز اخبار و شبکه های اجتماعی را روشن کنید و نفس عمیق بکشید. دسته دیگری از کوکی ها است نه این مشکل را برطرف می کند و باعث از بین رفتن استرس نمی شود. به علاوه ، آن اراده اثری روی قلم CGM و نیازهای کلی انسولین خود بگذارید.

اما به پیاده روی فکر کنید. یا فیلم یوگا را در YouTube دنبال کنید. رقص در آشپزخانه. بچه های خود را در آغوش بگیرید یک نفس عمیق دیگر بکشید. و اگر هنوز باید دهان خود را محکم فشار دهید ، مقداری نوشیدنی ، کمی آدامس امتحان کنید.

مانند افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ، ما نمی توانیم در این زمان استرس زا به سادگی “رها” شویم در حالی که منتظر بازگشت زندگی به حالت عادی هستیم. سطح قند خون روزانه ما با ورزش و ثبات بالا می رود. همه ما تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که روالهای جدید ما در زمان ما در دسترس است.

در پایان روز ، با ایجاد یک ساختار جدید برای زندگی ما ، همه ما سعی می کنیم آسیب این مرد را کاهش دهیم.


زنجبیل ویرا مدافع و نویسنده دیابت نوع 1 است ، حتی با بیماری روده و فیبرومیالژیا. او نویسنده “حرکت خوردن با دیابت: راهنمای شما برای ایجاد رابطه مثبت با غذا” و بسیاری از کتابهای دیابت دیگر در آمازون است. او همچنین شواهدی در زمینه آموزش ، آموزش شخصی و یوگا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید