11 بدترین غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید


آنچه در این مقاله می خوانید

چیزی که هیچ کس در باشگاه نمی خواهد اتفاق بیفتد ناراحتی معده است. خوردن میان وعده اشتباه قبل از تمرین می تواند تمرین شما را خراب کند. خوردن غذاهایی که برای شما مناسب و کم مصرف است ، به ویژه برای تمرینات طولانی مدت ، برای کیفیت ورزش شما بسیار مهم است.

پیتزا ، کیک و … 1-2 ساعت قبل از کلاس. حتی اگر می دانید که نباید غذا بخورید ، غذاهای دیگری وجود دارد که بسیار مهم است قبل از ورزش نخورید. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی علل بدترین فرسودگی شغلی قبل از ورزش و توصیه های چندین متخصص تغذیه در مورد اینکه به جای آن چه بخورید را توضیح می دهد.

باقی

ماکارونی ، برنج و سیب زمینی منبع عالی کربوهیدرات هستند و برای اکثر افراد مفید است ، اما بهترین راه خوردن آنها به سادگی با سس گوجه فرنگی و بدون افزودنی است ، زیرا سس های خامه ای ، چاشنی ها و ادویه ها هنگام شروع تمرینات شما را آزار خواهند داد. باعث سوزش سر دل یا سوزش سر دل می شود.

سیب زمینی فرید

سیب زمینی می تواند سوخت مناسبی برای ورزش باشد ، اما این بدان معنا نیست که قبل از تمرین باید سیب زمینی پوره شده بخورید. مانوئل ویلاکورتا ، سخنگوی انجمن رژیم درمانی آمریکا (ADA) و متخصص تغذیه می گوید: “تنقلات چرب سرخ شده کند می شود.”

این بسیار واضح است که باید قبل از ورزش از خوردن غذاهای سریع خودداری کنید تا نیازی به فکر آن نباشید ، حتی میان وعده های سالم و چرب مانند پنیر و بادام نیز می توانند حال شما را بد کنند. این به این دلیل است که چربی ها نسبت به کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی کمتری تبدیل می شوند. علاوه بر این ، طبق گفته کلینیک مایو ، غذاهای چرب اغلب باعث نفخ می شوند و هیچ کس دوست ندارد در حین ورزش این را تجربه کند.

شکلات تخته ای و شکلات تخته ای

ویلاکورتا می گوید: “در حالی که پروتئین منبع مهمی برای سوخت است و به عضله سازی کمک می کند ، می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: برخی از شکلات ها حاوی مقدار زیادی پروتئین قبل از تمرین هستند ، اما کربوهیدرات کافی را از بین می برند.”

او می گوید: “پروتئین ، مانند چربی ، به سرعت وارد جریان خون نمی شود ، بنابراین اگر احساس خستگی می کنید و می توانید غذا بخورید ، می توانید میلرزید.” به عنوان یک دستورالعمل کلی ، نسبت کربوهیدرات به پروتئین باید بین 4 تا 1 باشد تا سطح انرژی شما حفظ شود. گول بازار و تبلیغات را نخورید ، پروتئین اغلب از نظر قند بالاست. اگر بدنبال غذای ساده تری هستید و چاره ای جز خوردن پروتئین ندارید ، آن را انتخاب کنید که قند و چربی کمتری دارد.

سالاد سبزیجات قبل از تمرین

یک سالاد سبک پر از سبزیجات ممکن است قبل از تمرین یک وعده غذایی عالی به نظر برسد ، اما اینطور نیست. طبق گفته کلینیک مایو ، کاهو ، کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و سایر سبزیجات با فیبر بالا ، مانند آجیل و دانه ها ، منابع رایج سوء هاضمه هستند.

ویلاکورتا می گوید مقادیر بالای فیبر می تواند باعث ناراحتی جدی در هنگام ورزش شود ، به ویژه در فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن. سبزیجات علاوه بر هضم دشوار ، فیبر زیادی دارند ، آجیل و دانه ها چربی و پروتئین زیادی دارند ، بنابراین هیچ کدام کربوهیدرات کافی برای انرژی را تأمین نمی کنند.

آب میوه و ژله

نوشیدن مایعات شیرین مانند آب میوه ، نوشیدنی های ورزشی و ژله می تواند باعث ناراحتی معده و اسهال شود. در حالی که این کربوهیدراتهای ساده برای تقویت شما عالی هستند ، اما انرژی پایداری را ارائه نمی دهند. با غذاهای کربوهیدرات جامد ، به ویژه برای ورزش طولانی مدت ، غذا بخورید. به طور کلی از مایعات و مرکبات خودداری کنید ، به ویژه اگر برنامه ورزشی شدید دارید: این باعث رفلاکس اسید می شود.

نوشیدنی های گازدار

11 بدترین غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

نوشیدنی های غیر الکلی و سایر نوشیدنی های گازدار باعث ایجاد نفخ و نفخ در بیشتر افراد می شود. مقدار زیادی شکر اضافه کنید که در نوشیدنی های گازدار بسیار رایج است. کارشناسان می گویند همه اینها می تواند باعث مشکلات معده شود. اگرچه مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند انرژی را قبل از ورزش افزایش دهد ، اما مفیدتر از اسپرسو یا مقدار کمی چای سیاه ، یک نوشیدنی کافئین دار یا یک نوشیدنی انرژی زا است.

سبزیجات برگ دار

در حالی که رژیم غذایی غنی از سالاد و سبزیجات به طور طبیعی عالی است ، سبزیجات خام مانند کلم ، اسفناج و کلم بروکلی می توانند نگرانی جدی در هنگام کار باشند. سبزیجات برگ دار ، به دلیل دارا بودن فیبر زیاد ، تقریباً همیشه باعث تورم و ادم می شوند.

اگر واقعاً می خواهید قبل از تمرین غذای سبک بخورید ، می توانید ترکیبی از اسموتی سبز و سالاد را انتخاب کنید. میوه مورد علاقه خود را با نصف فنجان سبزیجات ، آب و کمی بلغور جو دوسر خشک یا گرانول مخلوط کنید.

نوشیدنی های ورزشی

ورزشکار و قهرمان مورد علاقه شما می تواند جدیدترین نوشیدنی های ورزشی را به طور منظم بنوشد ، اما اکثر مارک های موجود در بازار غذای کمتری و از همه مهمتر قند بیشتری دارند. نوشیدنی های ورزشی می توانند برخی ویتامین ها و الکترولیت ها را تأمین کنند ، اما مقدار زیاد قند موجود در آنها می تواند در یک چشم بر هم زدن وارد دستگاه گوارش شما شود که باعث کند و ضعیف شدن شما می شود. در عوض ، می توانید آب گوجه فرنگی کم نمک ، که حاوی پتاسیم است ، فشار خون را تنظیم کرده و حتی آب را در خود نگه دارد ، زیرا نمک کمی دارد.

نان و کیک کامل

البته خوردن هر نوع نان غلات کامل بسیار خوب است ، اما هنگام رفتن به باشگاه ورزشی نه. به طور کلی ، مخمر و کربوهیدراتهای محدود شده با گلوتن التهابی هستند ، به این معنی که آب را حفظ کرده و باعث تورم می شوند. این نان ها به شما انرژی می دهند ، اما عوارض جانبی آن ارزش استفاده را ندارد. در عوض ، می توانید از نان ذرت با فیبر کم یا یک تورتیلا با کمی کره و برش های موز استفاده کنید.

دانه های خام

اگر قبل از تمرین با یک مشت دانه خام خود را سرگرم کنید ، چیزی جز ناراحتی و نفخ معده باقی نمی ماند. از آنجا که این دانه ها چربی زیادی دارند ، خوردن آنها با غذاهای کم فیبر می تواند شما را محدود کند.

می توانید یک یا دو قاشق چای خوری دانه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان بلغور جو دوسر مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب از چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها سه شرط اصلی بدن شما برای عملکرد بهتر است.

همه چیز با ادویه جات تند

هیچ کس دوست ندارد با گرفتگی عضلات و ناراحتی کار کند و این اتفاق می افتد حتی اگر شب قبل از تمرین غذاهای تند مانند فلفل تند یا چیپس بخورید. به جای آماده شدن برای ورزش ، آنها به خواب می روند زیرا هضم غذاهای غنی از فلفل و ادویه جات به طول می انجامد! اگر می خواهید چیزی خوشمزه و تند بخورید ، می توانید مرغ یا بوقلمون خشک را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین هستند. به یاد داشته باشید که فقط از مارک هایی خرید کنید که نمک کمی دارند و هیچ گونه افزودنی مصنوعی ندارند.

نکته آخر

تحمل هر کس متفاوت است. ورزش می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند ، به این معنی که غذاهای معمولاً سازگار ممکن است در حین ورزش با هم سازگار نباشند. مهمترین چیز در هر وعده غذایی قبل از تمرین این است که غذاهای جدید نخورید و غذاهایی را که می دانید برای شما مناسب است ، نخورید. اگر مسابقه بزرگی دارید یا در حال برنامه ریزی برای تمرین شدید هستید ، مطمئن شوید که رژیم خود را قبل از نوع خاصی از تمرین آزمایش کرده اید تا از هرگونه اتفاق ناخوشایند در وسط تمرین خود جلوگیری کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
منبع:
health.usnews.com/health-news/blogs/on-fitness/2011/10/13/ بدترین-غذاهای-تمرینی- آنچه -قبل-از-قبل از تمرین- نباید بخورید
womenshealthmag.com/food/worst-pre-workout-food؟cid=isynd_PV_0416


دیدگاهتان را بنویسید