12 گزینه سالم برای مک دونالد: کالری کم و بیشتر


اگر سعی می کنید غذای سالم بخورید ، فهمیدن اینکه در رستوران های فست فود مانند مک دونالد چه چیزی سفارش دهید ، می تواند مشکل باشد.

متأسفانه مک دونالد اخیراً بسیاری از غذاهای سالم تر ، از جمله سالاد مخصوص و عطرهای میوه و ماست را کنار گذاشته است. این باعث می شود که هنگام تلاش برای پیروی از رژیم غذایی خاص ، حرکت در منوی آنها دشوار شود.

خوشبختانه ، هنوز گزینه هایی برای ملاقات با رژیم کتوژنیک ، کم سدیم یا گیاهخواری وجود دارد.

در اینجا 12 روش سالم برای سفارش در مک دونالد آمده است.

1. همبرگر

یک همبرگر ساده مک دونالد حاوی 250 کالری است ، به این معنی که یکی از کم کالری ترین غذاهای منو است.

همچنین حاوی 12 گرم پروتئین است ، یک عنصر درشت مغذی که می تواند به جلوگیری از هوس و حفظ سیری بین وعده های غذایی کمک کند (1)

برای پایین نگه داشتن کالری ، حتما پنیر را کنار بگذارید و همبرگر خود را به جای سیب زمینی با برش های سیب ترکیب کنید.

2. مک نگتس مرغ شش تکه

اگر سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید یا حفظ کنید ، یک وعده 250 کالری از مک نگتس شش تکه مرغ از مک دونالد می تواند گزینه خوبی باشد.

این قطعات مرغ حاوی 14 گرم پروتئین هستند و می توانند با ادویه یا سس انتخاب شده ترکیب شوند.

برای اینکه کالری خود را نسبتاً پایین نگه دارید ، گزینه های خیساندن مانند بوفالوی تند ، کباب تند و سس های شیرین را به جای جایگزین های کالری مانند کرم رنج انتخاب کنید.

3. Filet-o-Fish (بدون سس تارتار)

در مقایسه با غذاهای دیگر در منوی مک دونالد ، میزان سدیم Filet-o-Fish نسبتاً پایین است.

در حقیقت ، اگر آن را بدون سس تارتار سفارش دهید ، حاوی 470 میلی گرم سدیم است – بخشی از مقدار موجود در بسیاری از موارد دیگر منو. برای کاهش بیشتر ، پنیر را کنار بگذارید تا میزان سدیم در هر وعده 370 میلی گرم باشد.

همچنین حاوی یک قطعه خوب پروتئین – 14 گرم – و همچنین چندین ماده معدنی مهم مانند آهن و پتاسیم است.

4. مک چیکن (بدون سس مایونز)

مک چیکن یکی دیگر از گزینه هایی است که میزان سدیم آن نسبت به بسیاری از محصولات دیگر مک دونالد کمتر است.

هنگامی که به این روش سفارش می شود ، حدود 560 میلی گرم سدیم در هر وعده وجود دارد. در صورت درخواست ساندویچ بدون سس مایونز ، می توانید میزان سدیم را به 500 میلی گرم کاهش دهید.

مک چیکن علاوه بر این که نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر سدیم کمتری دارد ، پروتئین کمی دارد و نسبتاً کم کالری است – مخصوصاً اگر مایونز را کنار بگذارید.

5. مافین بلوبری

با کمال تعجب ، بسیاری از نانوایی های شیرین در منوی مک دونالد سرشار از سدیم هستند و برخی از آنها بیش از 20 value از مقدار توصیه شده روزانه را در یک بسته بندی می کنند (2)

مافین بلوبری یکی از گزینه های موجود با محتوای سدیم کمتر است ، هر وعده 360 میلی گرم است.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که کالری ، کربوهیدرات و قند اضافه نیز دارد ، بنابراین باید به عنوان یک افراط گاه به گاه در نظر گرفته شود و نه بخشی از رژیم غذایی روزانه شما.

6. پوند سه ماهه با پنیر لوکس (بدون نان یا سس گوجه فرنگی)

با حذف نان و سس گوجه تقریباً می توانید محتوای کربوهیدرات تقریباً هر محصول مک دونالد ، از جمله Quarter Pounder with Deluxe Cheese را کاهش دهید.

با این درخواست های سفارشی ، این برگر فقط 5 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده دارد.

اگرچه ممکن است بخشی از رژیم کتوژنیک باشد ، به خاطر داشته باشید که Quarter Pounder دارای مقدار زیادی چربی اشباع ، سدیم و چربی ترانس است. بنابراین ، هر چند خوب است که هر از گاهی از آن لذت ببرید ، اما نباید به یک بخش منظم از رژیم غذایی شما تبدیل شود.

7. بیسکویت سوسیس با تخم مرغ (بدون بیسکویت)

برای یک صبحانه دوستدار کتو ، سعی کنید یک کلوچه سوسیس با تخم مرغ از مک دونالد سفارش دهید-بدون کوکی.

این نسخه از غذا فقط 2 گرم کربوهیدرات خالص و همچنین 23 گرم چربی و 12 گرم پروتئین دارد.

همچنین می توانید بیکن را به جای سوسیس انتخاب کنید و پنیر را به آن اضافه کنید تا پروتئین و چربی بیشتری دریافت کنید.

8. بیگ مک (بدون نان)

بیگ مک یکی دیگر از انتخابهای کم کربوهیدرات مک دونالد است که می تواند در رژیم کتوژنیک قرار گیرد.

اگر نان را بردارید ، 5 گرم کربوهیدرات خالص فراهم می کند. هر وعده حاوی 27 گرم چربی و 18 گرم پروتئین است.

با این حال ، مانند بسیاری از غذاهای دیگر در منوی مک دونالد ، سدیم و چربی اشباع زیادی دارد ، بنابراین مطمئن شوید که مصرف خود را محدود کرده و از آن در حد اعتدال لذت ببرید.

9. کوکی تخم مرغ

کوکی تخم مرغ یکی از معدود گزینه های گیاهی است که در حال حاضر در مک دونالد وجود دارد.

نه تنها حاوی 11 گرم پروتئین است ، بلکه مقدار مناسبی از آهن را در هر وعده تأمین می کند. این مفید است زیرا کسانی که رژیم گیاهخواری دارند بیشتر در معرض کمبود آهن هستند (3)

بسته به ترجیحات خود ، می توانید از شیرینی مخصوص شیرینی انگلیسی استفاده کنید یا مقداری پنیر به صبحانه دوستدار گیاه خواری اضافه کنید.

10. پرک دوغ میوه و افرا

جو دوسر میوه و افرا یکی از سالم ترین گزینه های صبحانه در مک دونالد است.

تهیه شده از بلغور جو دوسر ، سیب خرد شده و مخلوط کشمش-کشمش ، میوه و بلغور جو دوسر افرا در هر بسته حاوی 4 گرم فیبر ، 6 گرم پروتئین و 320 کالری است.

همچنین چربی و سدیم کمی دارد و حاوی چندین عنصر کمیاب مهم از جمله کلسیم ، آهن و پتاسیم است. با این حال ، به خاطر داشته باشید که با 31 گرم شکر در هر وعده ، ممکن است به اندازه جو دوسر خانگی سالم نباشد.

11. سوسیس بوریتو

بوریتو صبحانه سوسیس مک دونالد شامل موادی مانند تخم مرغ آب پز ، سوسیس خوک ، پنیر و سبزیجات مخلوط پیچیده در تورتیلا آرد است.

در مقایسه با سایر غذاهای صبحانه مک دونالد ، بوریتو سوسیس کالری نسبتاً کمی دارد و پروتئین ، آهن ، کلسیم و ویتامین D زیادی دارد.

با این حال ، سدیم و کلسترول بالایی دارد ، که ممکن است برای کسانی که رژیم غذایی سالم دارند ایده آل نباشد.

12. اولا مک مفین

Egg McMuffin یک ساندویچ صبحانه محبوب در منوی مک دونالد است.

با 17 گرم پروتئین و مقدار زیادی آهن ، کلسیم و ویتامین D در یک وعده ، همچنین یکی از سالم ترین گزینه ها است.

تخم مرغ مکمفین مانند بوریتو سوسیس حاوی سطوح بالایی از کلسترول ، سدیم و چربی اشباع شده است ، بنابراین مصرف آن را محدود کنید.

مک دونالد تعدادی از وعده های غذایی را ارائه می دهد که می توانند در رژیم های مختلف گنجانده شوند ، از جمله رژیم های گیاهی ، کتوژنیک ، کم کالری یا کم سدیم.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که اکثر محصولات موجود در این زنجیره فست فود هنوز دارای مقدار زیادی سدیم ، چربی اشباع ، قند اضافه شده یا کلسترول هستند.

بنابراین ، اگرچه غذاهای ذکر شده در بالا ممکن است در برنامه های غذایی خاصی گنجانده شود ، اما بهتر است دوز را محدود کرده و از این غذاها فقط گاهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید