15 غذای مناسب برای خوردن در زمان بیماری


وقتی در شرایط آب و هوایی هستید ، غذا خوردن می تواند یکی از آخرین چیزهایی باشد که به ذهن شما می رسد.

با این حال ، با خوردن غذاهای مناسب در زمان بیماری ، می توانید کارهای بیشتری فراتر از تامین انرژی انجام دهید.

برخی از غذاها می توانند به شما کمک کنند احساس بهتری داشته باشید ، سریعتر بهبود یابید یا دوباره احیا شوید.

در اینجا 15 غذای مناسب برای خوردن در هنگام بیماری آورده شده است.

سوپ مرغ برای نسل ها بیماری بوده است – و دلیل خوبی هم دارد. این یک منبع آسان برای استفاده از ویتامین ها ، مواد معدنی ، کالری و پروتئین است ، که مواد مغذی مورد نیاز بدن شما در مقادیر بیشتر هنگام بهبودی از بیماری است (1)

سوپ مرغ همچنین منبع غنی از مایعات و الکترولیت ها است که در صورت کم آبی بدن به دلیل اسهال ، استفراغ ، تعریق یا تب مفید است (2)

گرمای سوپ می تواند به کاهش احتقان کمک کند ، زیرا مایعات داغ یا تند می توانند برای این منظور مفید باشند (3)

سوپ مرغ همچنین حاوی آمینو اسید سیستئین است. N- استیل سیستئین ، که نوعی سیستئین است ، مخاط را تجزیه می کند و دارای اثرات ضد ویروسی ، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است (4، 5)

سوپ مرغ خانگی تهیه شده از عصاره استخوان نیز سرشار از کلاژن و مواد مغذی است که می تواند باعث بهبودی شود – اگرچه مطالعات کافی در مورد تأثیر آبگوشت استخوان بر سیستم ایمنی برای اثبات این ادعاها انجام نشده است.

آبگوشت ها مانند سوپ مرغ ، منابع عالی مایعات و الکترولیت ها هستند که در صورت بیماری می تواند مفید باشد. آنها همچنین می توانند در رفع احتقان سینوسی در هنگام گرم شدن کمک کنند.

آنها خوشمزه و سرشار از مواد مغذی مختلف هستند ، در حالی که سیستم گوارش را تسهیل می کنند (6)

علاوه بر این ، آبگوشت های استخوانی سرشار از کلاژن و اسیدهای آمینه (بلوک های سازنده پروتئین) از استخوان حیوانات است که می تواند به بهبود سریعتر کمک کند ، اگرچه تحقیقات هنوز در این زمینه وجود ندارد.

اگر از رژیم غذایی بدون نمک استفاده می کنید ، اگر آبگوشت های از پیش آماده شده را در فروشگاه خواربار خریداری می کنید ، حتماً آبگوشت های کم سدیم یا بدون نمک را انتخاب کنید.

سیر فواید زیادی برای سلامتی دارد و قرن ها است که در طب گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمایشات و مطالعات حیوانی فعالیت ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و ضد قارچی را نشان داده است (7، 8)

یک مطالعه بر روی 146 نفر نشان داد که افرادی که مکمل سیر مصرف می کردند ، 70 درصد کمتر از بیماران مبتلا به دارونما روز بیمار داشتند. با این حال ، نویسندگان خاطرنشان کردند که این برای نتیجه گیری کافی نیست که سیر می تواند از بیماری جلوگیری کند و تحقیقات بیشتری لازم است (9)

علاوه بر این ، مکمل های منسوخ عصاره سیر می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهند (10)

افزودن سیر به غذا در زمان بیماری ، هم می تواند طعم را اضافه کند و هم غذا را در مبارزه با علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا مثرتر کند.

آب نارگیل یک نوشیدنی عالی برای نوشیدن در هنگام بیماری است. سرشار از الکترولیت است که در صورت استفراغ ، عرق کردن ، اسهال یا تب باید با مایعات پر شود (11)

همچنین حاوی مقداری شکر طبیعی از خود میوه است که می تواند به عنوان یک منبع سریع و آسان برای انرژی بدن شما عمل کند (11)

با این حال ، یک مطالعه نشان داد که باعث نفخ بیشتر از سایر نوشیدنی های الکترولیت می شود. اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید ، ممکن است ایده خوبی باشد.12)

چای یک داروی محبوب برای بسیاری از علائم مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا است.

مانند سوپ مرغ ، چای داغ به عنوان ضد احتقان طبیعی عمل می کند. چای باید برای رفع احتقان داغ باشد ، اما نباید آنقدر داغ باشد که گلو را بیشتر تحریک کند.

اگرچه برخی از چای ها حاوی کافئین هستند ، اما به نظر نمی رسد که باعث کاهش آب بدن یا افزایش از دست دادن آب شود (13)

این بدان معناست که نوشیدن چای در طول روز یک راه عالی برای حفظ رطوبت و کاهش تراکم است.

چای همچنین حاوی پلی فنول است. این مواد طبیعی موجود در گیاهان می تواند تعداد زیادی از مزایای سلامتی بالقوه را شامل شود ، از جمله اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و حتی اثرات احتمالی ضد سرطان (14، 15، 16، 17)

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و در واقع اغلب به عنوان ضد عفونی کننده در زخم های بریدگی یا سوختگی استفاده می شود (18، 19، 20، 21)

عسل همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. بسیاری از مردم از عسل خام محلی برای کاهش آلرژی های فصلی استفاده می کنند ، اما در حال حاضر هیچ مطالعه ای برای استفاده از این عسل وجود ندارد (21)

علاوه بر این ، عسل می تواند به جلوگیری از سرفه در کودکان کمک کند. با این حال ، این دارو نباید به کودکان زیر 12 ماه داده شود زیرا خطر عفونت باکتری های عامل بوتولیسم (22، 23، 24، 25)

زنجبیل به طور گسترده ای در غذا ، داروهای گیاهی و به عنوان یک درمان خانگی استفاده می شود و احتمالاً بیشتر به دلیل حالت تهوع شناخته شده است. نشان داده شده است که در تسکین تهوع مرتبط با بارداری و درمان سرطان م (ثر است (26، 27، 28)

بنابراین اگر تهوع یا استفراغ دارید ، زنجبیل یکی از بهترین داروهای طبیعی موجود برای تسکین این علائم است.

از زنجبیل تازه برای پخت و پز استفاده کنید ، چای زنجبیل تهیه کنید یا مقداری آبجو زنجبیل را از فروشگاه تهیه کنید تا این مزایا را بدست آورید. فقط مطمئن شوید که همه چیزهایی که استفاده می کنید حاوی زنجبیل یا عصاره زنجبیل واقعی است ، نه فقط طعم زنجبیل.

غذاهای تند ، مانند فلفل چیلی ، حاوی کپسایسین هستند که هنگام لمس آن باعث احساس سوزش و داغ می شود.

کپسایسین ممکن است در غلظت های کافی اثر حساسیت زدایی داشته باشد. اغلب در مسکن ها و لکه ها استفاده می شود (29)

بسیاری از مردم گزارش می دهند که خوردن غذاهای تند باعث آبریزش بینی ، تخریب مخاط و پاکسازی مجاری سینوس می شود.

اگرچه برخی مطالعات این اثر را مورد بررسی قرار داده اند ، اما به نظر می رسد کپسایسین مخاط را کاهش داده و دفع آن را آسان تر می کند. اسپری های کپسایسین بینی با نتایج خوبی برای کاهش احتقان و خارش استفاده شده است (30، 31، 32).

با این حال ، اگر قبلاً مشکلات معده دارید ، باید از غذاهای تند پرهیز کنید. غذای تند می تواند باعث نفخ ، درد و حالت تهوع در برخی افراد شود (33)

موز وقتی مریض هستید یک غذای عالی است. آنها نرم و انعطاف پذیر هستند ، اما سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات های سریع اثر هستند. پتاسیم موجود در موز همچنین می تواند به پر کردن الکترولیت های شما کمک کند ، زیرا پتاسیم یکی از الکترولیت های اصلی مورد نیاز بدن شما است (34، 35)

یکی دیگر از مزایای بزرگ موز فیبر محلول موجود در آن است. فیبر محلول در صورت وجود مایع تبدیل به ژل می شود ، بنابراین می تواند با کاهش میزان آب آزاد در دستگاه گوارش به تغییر اسهال کمک کند (36، 37)

مانند موز ، بلغور جو دوسر شیرین است و خوردن آن آسان است ، اما کالری ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را هنگام بیماری تأمین می کند.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که بتا گلوکان ، نوعی فیبر جو دوسر ، به کاهش التهاب روده کمک می کند. اما تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا می تواند تأثیرات مشابهی بر روی انسان داشته باشد و آیا می تواند در کاهش علائم گوارشی مفید باشد (38)

به جای خرید پودر جو دوسر با طعم مصنوعی با قند بالا ، افزودن مقدار کمی عسل یا میوه به جو دوسر رول شده یا فولادی برای مزایای سلامتی بیشتر.

ماست حاوی پروبیوتیک های مفید است ، که گونه های باکتریایی هستند که می توانند روده شما را مستعمره کرده و مزایای سلامتی را ارائه دهند.

بر اساس تعداد کمی از مطالعات ، پروبیوتیک ها می توانند به کودکان و بزرگسالان کمک کنند تا کمتر سرما بخورند ، در زمان بیماری سریعتر شفا پیدا کنند و از آنتی بیوتیک های کمتری استفاده کنند.39، 40، 41، 42)

یک مطالعه نشان داد که کودکان بیمار مصرف کننده پروبیوتیک به طور متوسط ​​2 روز زودتر احساس بهتری داشتند و حدود 55 درصد علائم کمتری داشتند (39)

با این حال ، برخی از افراد گزارش داده اند که مصرف شیر ترشح مخاط را غلیظ می کند ، که می تواند در هنگام بیماری افزایش یابد.

اگر احساس می کنید که محصولات لبنی احتقان شما را بدتر می کند ، غذاهای تخمیر شده دیگری را که حاوی پروبیوتیک (مانند کومبوچا) یا مکمل پروبیوتیک هستند ، امتحان کنید.

میوه ها منابع غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که می توانند از سلامت کلی و سیستم ایمنی بدن شما حمایت کنند.

بسیاری از میوه ها سرشار از ویتامین C هستند ، یک ویتامین آنتی اکسیدانی که به عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن کمک می کند (43)

علاوه بر این ، برخی میوه ها حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین هستند که به برخی میوه ها مانند توت فرنگی و زغال اخته رنگ قرمز و آبی می دهد.

آنتوسیانین ها توت ها را به غذای عالی برای خوردن در زمان بیماری تبدیل می کنند ، زیرا دارای خاصیت ضد التهابی ، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

چندین مطالعه روی حیوانات و لوله ها نشان داده است که عصاره میوه با محتوای بالای آنتوسیانین می تواند از اتصال ویروس ها و باکتری های رایج به سلول ها جلوگیری کند. آنها همچنین واکنش ایمنی بدن را تحریک می کنند (44، 45)

علاوه بر این ، یک بررسی از 14 مطالعه نشان داد که مکمل های فلاونوئیدی ساخته شده از آنتی اکسیدان های موجود در میوه ، تعداد روزهای سرد را 40 درصد کاهش می دهد.46)

مقداری میوه را به یک کاسه بلغور جو دوسر یا ماست اضافه کنید تا فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد ، یا میوه های یخ زده را در یک اسموتی سرد که گلو را آرام می کند مخلوط کنید.

آووکادو سرشار از چربی های غیر اشباع سالم ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی (47)

آنها در دوران بیماری یک غذای عالی هستند زیرا کالری ، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای بدن تأمین می کنند. آنها همچنین نرم ، نسبتاً نرم هستند و خوردن آنها آسان است.

از آنجا که آووکادو حاوی چربی های سالم ، به ویژه اسید اولئیک (همان اسید چرب مفید موجود در روغن زیتون) است ، می تواند به کاهش التهاب در عین تقویت سیستم ایمنی کمک کند (48، چهل و نه)

14. سبزیجات برگ سبز

سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج ، کاهو و کلم سرشار از ویتامین ، مواد معدنی و فیبر است. آنها به ویژه منابع خوبی از آهن گیاهی ، ویتامین C ، ویتامین K و فولات هستند (50)

سبزیجات سبز تیره همچنین حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مفید به نام پلی فنول هستند. آنها به عنوان آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کمک به مبارزه با التهاب عمل می کنند (51)

برای یک وعده غذایی سریع ، مغذی و سرشار از پروتئین ، اسفناج را به املت اضافه کنید. همچنین می توانید یک مشت کلم را در اسموتی میوه بریزید. اکثر سبزیجات برگ دار نیز یک افزودنی عالی برای سوپ هستند ، که هنگام بیماری شما یک انتخاب عالی دیگر است.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع پروتئین برای خوردن در زمان بیماری است. این نرم ، آسان برای خوردن و پر از پروتئین با کیفیت بالا است که بدن شما نیاز به بازسازی دارد (52)

ماهی قزل آلا به ویژه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای اثر ضدالتهابی قوی هستند و می توانند به عملکرد موثرتر سیستم ایمنی بدن کمک کنند (پنجاه و سه، 54)

ماهی قزل آلا همچنین منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین D است که برای بسیاری از افراد کافی نیست. ویتامین D همچنین نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد (55)

استراحت ، هیدراتاسیون و تغذیه مناسب از مهمترین کارهایی است که می توانید برای احساس بهتر و بهبود سریعتر در طول بیماری انجام دهید.

خوشبختانه بسیاری از غذاها فوایدی فراتر از تأمین مواد مغذی بدن دارند.

اگرچه هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند یک بیماری را درمان کند ، اما تغذیه مناسب می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع برخی علائم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید