۵ میان وعده شگفت انگیز برای زندگی طولانی تر – خبر خوب


اگر می خواهید میان وعده های سالمی را برای رژیم غذایی خود انتخاب کنید، می توانید به رژیم غذایی ساکنان “مناطق آبی” جهان (Blue Zones) توجه کنید. مناطق آبی در واقع به عنوان سالم ترین مناطق جهان شناخته می شوند و بیشترین افراد بالای ۱۰۰ سال را دارند، در حالی که سالم ترین الگوهای تغذیه در همین مناطق آبی مشاهده می شود. با توجه به اینکه ساکنان آب معمولاً تنقلات زیادی نمی خورند، یا حداقل تنقلات موجود در رژیم غذایی آنها با رژیم های غذایی امروزی مانند رژیم غذایی آمریکایی بسیار متفاوت است.

این افراد صبح ها گسترده ترین و اساسی ترین وعده غذایی را می خورند در حالی که آن را کوچک ترین وعده غذایی شب می دانند. تنقلات محبوب در مناطق آبی جهان شامل موارد زیر است و افرادی که عمر طولانی دارند مطمئناً بیشتر از این تنقلات با هم استفاده می کنند.

۱. آجیل خام

آجیل خام یکی از مهم ترین تنقلات در مناطق آبی جهان است. ساکنان این مناطق که هر روز آجیل خام می خورند این فواید را دارند. طول عمر بیشتر، کاهش کلسترول خون، کاهش التهاب و متعادل کردن فشار خون.

گزارشی که در مجله آمریکایی سبک زندگی پزشکی منتشر شده است همچنین نشان می دهد که ساکنان تمام مناطق آبی جهان از رژیم غذایی عمدتاً گیاهی پیروی می کنند و فقط گاهی اوقات گوشت می خورند. به همین دلیل است که بیشتر چربی آنها از آجیل خام و روغن زیتون به دست می آید.

۲. نان سبوس دار

یکی از مهمترین اصول غذایی در مناطق آبی جهان عدم استفاده از نان سفید یا محدود کردن استفاده از آن است. ساکنان این مناطق عمدتاً از غلات کامل و نان سبوس دار استفاده می کنند. بنابراین اگر می خواهید یک میان وعده مغذی و سالم تهیه کنید، به خودتان کمک کنید تا یک تکه نان سبوس دار با آجیل خام تهیه کنید.

۳. موز

موز که به عنوان یکی از مهم ترین تنقلات در رژیم غذایی حیوانات با عمر طولانی شناخته می شود، سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین C است. خوردن فیبر کافی در طول روز همیشه جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم بوده است و این اصل مهم همه ساکنان آب های جهان به آن پایبند هستند.

فیبر می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت، بهبود سلامت قلب و عروق و حتی کاهش خطر برخی سرطان ها کمک کند.

۴. لوبیا

ساکنان ایکاریا و ساردینیا به طور منظم نخود می خورند. مردم ساردینیا نخود را عمدتاً به صورت سوپ می خورند در حالی که مردم ایکاریا نخود را در روغن زیتون سرخ می کنند و به عنوان میان وعده می خورند.

نخود سرشار از فیبر، پروتئین و چربی های سالم است که آن را به یکی از بهترین میان وعده های گیاهی در جهان تبدیل می کند. نخود به هضم غذا کمک می کند، خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد و کلسترول خون را کاهش می دهد.

۵. لوبیا سیاه

لوبیا سیاه ممکن است در نگاه اول انتخاب غیرمعمولی برای میان وعده به نظر برسد، اما خوردن این میان وعده به عنوان میان وعده می تواند به شما کمک کند تا وعده غذایی اصلی بهتری داشته باشید.

لوبیا سیاه یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی غنی از فیبر است و مصرف منظم آن این فواید را دارد. اهش کاهش کلسترول خون، ارتقای سلامت گوارش، کمک به هضم غذا، تقویت عملکردهای مغز و شناختی و تثبیت سطح قند خون.