6 فواید سرکه سیب


ما شامل محصولاتی هستیم که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید است. در صورت خرید از طریق پیوندهای موجود در این صفحه ، می توانیم کمیسیون کمی دریافت کنیم. در اینجا روند ما است.

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب است. مردم قرن ها از آن در آشپزی و دارو استفاده کرده اند.

بسیاری از مردم ادعا می کنند که می تواند انواع مختلف شکایات مربوط به سلامتی را برطرف کند ، اما ممکن است از خود بپرسید که این مطالعه چه می گوید.

سرکه سیب دارای خواص متنوعی از جمله خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است.

علاوه بر این ، شواهد نشان می دهد که می تواند مزایای سلامتی را ارائه دهد ، مانند:

  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش کلسترول
  • کاهش قند خون
  • بهبود علائم دیابت

با این حال ، مطالعات کمی وجود دارد و قبل از اینکه به عنوان یک درمان جایگزین توصیه شود ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

این مقاله شواهد 6 فایده بالقوه سرکه سیب برای سلامتی را مورد بحث قرار می دهد.

سرکه سیب در یک مرحله دو مرحله ای تهیه می شود (1)

ابتدا ، تولید کننده سیب های خرد شده را در معرض مخمر قرار می دهد ، که قندها را تخمیر کرده و به الکل تبدیل می کند.

افزودن باکتری ها الکل را تخمیر می کند و آن را به اسید استیک تبدیل می کند ، ترکیب اصلی فعال در سرکه.

اسید استیک بوی ترش و طعم قوی به سرکه می دهد. محققان معتقدند که این اسید مسئول فواید سرکه سیب برای سلامتی است. سرکه حاوی 5-6 درصد اسید استیک (2)

سرکه سیب ارگانیک و بدون فیلتر نیز حاوی ماده ای به نام مادر است که از نخ هایی از پروتئین ها ، آنزیم ها و باکتری های دوستانه تشکیل شده است که ظاهر مبهمی به محصول می بخشد.

برخی معتقدند که مادر مسئول بیشتر مزایای سلامتی است ، اگرچه در حال حاضر هیچ مطالعه ای برای حمایت از آن وجود ندارد.

اگرچه سرکه سیب حاوی ویتامین ها یا مواد معدنی زیادی نیست ، اما مقدار کمی پتاسیم دارد. مارک های با کیفیت خوب همچنین حاوی برخی اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها هستند.

خلاصه

سرکه سیب با تخمیر قند از سیب به دست می آید. این آنها را به اسید استیک تبدیل می کند ، که اصلی ترین ماده فعال در سرکه است و ممکن است مسئول فواید آن برای سلامتی باشد.

سرکه می تواند به از بین بردن عوامل بیماری زا از جمله باکتری ها کمک کند (3)

مردم به طور سنتی از سرکه برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ، درمان قارچ ناخن ، شپش ، زگیل و عفونت گوش استفاده می کنند.

بقراط ، پدر پزشکی مدرن ، بیش از 2000 سال پیش از سرکه برای تمیز کردن زخم ها استفاده می کرد.

سرکه همچنین یک نگهدارنده مواد غذایی است. مطالعات نشان می دهد که باکتری هایی مانند E. coli از کشت و فساد مواد غذایی (3، 4، 5)

اگر به دنبال راهی طبیعی برای حفظ غذای خود هستید ، سرکه سیب می تواند به شما کمک کند.

گزارش های حدیثی همچنین نشان می دهد که سرکه سیب رقیق شده می تواند هنگام جوش زدن روی پوست کمک کند ، اما به نظر نمی رسد که مطالعات قوی برای حمایت از آن انجام شود.

خلاصه

ماده اصلی موجود در سرکه ، اسید استیک ، می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد یا از تکثیر آنها جلوگیری کند. دارای سابقه ضد عفونی کننده و نگهدارنده طبیعی است.

تا به امروز ، یکی از قانع کننده ترین کاربردهای سرکه در درمان دیابت نوع 2 است.

دیابت نوع 2 با قند خون بالا ناشی از مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین مشخص می شود (6)

با این حال ، افراد بدون دیابت نیز می توانند از قند خود در محدوده طبیعی استفاده کنند ، زیرا برخی از محققان معتقدند که قند خون بالا عامل اصلی پیری و بیماری های مزمن مختلف است.

م effectiveثرترین و سالم ترین راه برای کنترل قند خون ، اجتناب از کربوهیدرات ها و قند تصفیه شده است ، اما سرکه سیب نیز می تواند تأثیر مفیدی داشته باشد.

مطالعات نشان می دهد که سرکه مزایای زیر را برای سطح قند و انسولین ارائه می دهد:

  • یک مطالعه کوچک نشان داده است که سرکه می تواند حساسیت به انسولین را 19 تا 34 درصد در طول وعده غذایی زیاد افزایش دهد و قند خون و پاسخ انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد (7).
  • در یک مطالعه کوچک بر روی 5 فرد سالم ، سرکه پس از خوردن 50 گرم نان سفید قند خون را 31.4 درصد کاهش داد (8)
  • یک مطالعه کوچک در افراد مبتلا به دیابت گزارش داد که مصرف 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام خواب منجر به کاهش 4 درصدی قند ناشتا در صبح روز بعد شد (9).
  • بسیاری از مطالعات انسانی دیگر نشان داده است که سرکه می تواند عملکرد انسولین را بهبود بخشد و قند خون را بعد از غذا کاهش دهد.10، 11)

مراکز ملی بهداشت مکمل و فراگیر (NCCIH) ضروری می دانند که افراد درمان را با محصولات بهداشتی اثبات نشده جایگزین نکنند (12)

اگر در حال حاضر از داروهایی استفاده می کنید که قند خون شما را کاهش می دهد ، قبل از افزایش هر نوع سرکه با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه

سرکه سیب در بهبود حساسیت به انسولین و کاهش قند خون بعد از غذا نوید بزرگی را نشان داده است.

شاید شگفت آور باشد که تحقیقات نشان می دهد سرکه می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

چندین مطالعه روی انسان نشان داده است که سرکه می تواند سیری را افزایش دهد. این می تواند منجر به خوردن کالری کمتر و کاهش وزن شود.

به عنوان مثال ، طبق یک مطالعه ، مصرف سرکه با وعده غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد باعث افزایش سیری شده و شرکت کنندگان را مجبور به مصرف 200 تا 275 کالری کمتر در بقیه روز کرد.13، 14)

علاوه بر این ، مطالعه روی 175 فرد چاق نشان داد که مصرف روزانه سرکه سیب باعث کاهش چربی و وزن شکم می شود (15):

  • مصرف 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) منجر به کاهش 1.2 کیلوگرم (2.6 پوند) شد
  • مصرف 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) 1.7 کیلوگرم (3.7 پوند) وزن کم کرد

با این حال ، به خاطر داشته باشید که این مطالعه 3 ماه به طول انجامید ، بنابراین تأثیر واقعی بر وزن بدن بسیار کم به نظر می رسد.

این بدان معناست که افزودن یا تفریق غذاها یا مواد ساده به ندرت تأثیر قابل توجهی بر وزن دارد. کاهش وزن طولانی مدت با اتخاذ عادات غذایی مفید و حمایتی و شیوه زندگی ایجاد می شود.

به طور کلی ، سرکه سیب می تواند با افزایش سیری ، کاهش قند خون و کاهش سطح انسولین باعث کاهش وزن شود.

سرکه سیب تنها حدود سه کالری در هر قاشق غذاخوری دارد که بسیار کم است.

خلاصه

مطالعات نشان می دهد که سرکه می تواند سیری را افزایش داده و به شما در خوردن کالری کمتر کمک کند ، که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر است (16)

چندین عامل بیولوژیکی با خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

مطالعات نشان می دهد که سرکه می تواند چندین عامل خطر را بهبود بخشد. با این حال ، مطالعات زیادی روی حیوانات انجام شده است.

این مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید و همچنین تعدادی از عوامل خطر دیگر برای بیماری های قلبی را کاهش دهد.17، 18، 19)

برخی از مطالعات روی موش ها نیز نشان داده است که سرکه فشار خون را کاهش می دهد ، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی و مشکلات کلیوی است (20، 21)

با این حال ، هیچ شواهد خوبی وجود ندارد که نشان دهد سرکه برای سلامت قلب در انسان مفید است. محققان قبل از نتیجه گیری قطعی باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

خلاصه

چندین مطالعه روی حیوانات نشان داده است که سرکه می تواند تری گلیسیرید خون ، کلسترول و فشار خون را کاهش دهد. با این حال ، هیچ شواهد قانع کننده ای وجود ندارد که این امر خطر بیماری های قلبی را در انسان کاهش دهد.

سرکه سیب یک درمان رایج برای بیماری های پوستی مانند خشکی پوست و اگزما است (22)

پوست به طور طبیعی کمی اسیدی است. استفاده از سرکه سیب می تواند با بهبود سد محافظتی پوست به تعادل PH طبیعی پوست کمک کند (22)

از سوی دیگر ، صابون ها و پاک کننده های قلیایی می توانند اگزما را با تشدید علائم تحریک کنند (23).

سرکه سیب به دلیل خواص ضد باکتریایی خود می تواند از نظر تئوری از عفونت های پوستی مرتبط با اگزما و سایر بیماری های پوستی جلوگیری کند.

برخی از افراد از سرکه سیب رقیق شده برای شستن صورت یا تونیک خود استفاده می کنند. ایده این است که می تواند باکتری ها را از بین ببرد و لکه ها را از بین ببرد.

با این حال ، یک مطالعه روی 22 فرد مبتلا به اگزما گزارش داد که خیساندن سرکه سیب سد پوستی را بهبود نمی بخشد و باعث تحریک پوست می شود (24)

قبل از استفاده از محصولات جدید ، به ویژه در مورد پوست آسیب دیده با پزشک خود مشورت کنید. از سرکه رقیق نشده روی پوست خودداری کنید زیرا ممکن است باعث سوختگی شود (25)

خلاصه

سرکه سیب به طور طبیعی اسیدی است و دارای خواص ضد میکروبی است. این بدان معنی است که می تواند به بهبود سد پوستی و جلوگیری از عفونت کمک کند. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود این دارو چقدر بی خطر و م effectiveثر است.

بهترین راه برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی ، استفاده از آن در آشپزی است. این یک افزودنی ساده به غذاهایی مانند سس سالاد و سس مایونز خانگی است.

برخی از افراد نیز دوست دارند آن را در آب رقیق کرده و به عنوان نوشیدنی بنوشند. دوزهای معمول بین 1 تا 2 قاشق چایخوری (5 تا 10 میلی لیتر) تا 1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) در روز ، مخلوط با یک لیوان بزرگ آب است.

بهتر است با دوزهای کم شروع کنید و از دوزهای زیاد اجتناب کنید. سرکه زیاد می تواند عوارض جانبی مضری از جمله فرسایش مینای دندان و تداخلات دارویی احتمالی ایجاد کند.

برخی از متخصصان تغذیه استفاده از سرکه های سیب طبیعی و فیلتر نشده حاوی “مادر” را توصیه می کنند.

به نظر می رسد Bragg یکی از محبوب ترین گزینه های مارک موجود است آنلاین با بررسی و رتبه بندی با این حال ، چندین انواع دیگر نیز موجود است

خلاصه

دوز کل سرکه سیب از 1 قاشق چایخوری تا 2 قاشق غذاخوری (10-30 میلی لیتر) در روز ، چه در حین پخت و چه مخلوط با یک لیوان آب متغیر است.

بسیاری از وب سایت ها و حامیان مراقبت های بهداشتی طبیعی ادعا می کنند که سرکه سیب تأثیرات بسیار مفیدی بر سلامتی دارد ، از جمله افزایش انرژی و درمان بیماری ها.

متأسفانه ، مطالعات کمی برای اثبات بیشتر ادعاها در مورد مزایای سلامتی آن وجود دارد.

با این حال ، برخی از مطالعات نشان می دهد که می تواند مزایایی از جمله از بین بردن باکتری ها ، کاهش قند خون و ترویج کاهش وزن را ارائه دهد.

به نظر می رسد سرکه سیب بی خطر است مگر اینکه از آن به مقدار زیاد استفاده کنید.

همچنین دارای انواع دیگر موارد غیر بهداشتی است ، از جمله به عنوان نرم کننده طبیعی مو ، محصول مراقبت از پوست و پاک کننده.

دیدگاهتان را بنویسید