8 غذای خوشمزه و سالم هندی


غذاهای هندی اندازه های بیشمار غذا را به جهان ارائه داده است – و آشپزخانه من را به طور خاص طراحی کرده است. از مرغ کره ای تا روگان جاش گرفته تا بریانی ، بسیاری از غذاهای خوشمزه هندی وجود دارد که مزه آن را تکمیل می کند.

مواد و سبک های غذاهای هندی بسته به منطقه ، فصل ، مذهب و سنت های خانوادگی متفاوت است.

شما می توانید همه چیز را از کاری گرفته تا کاری تا غذاهای گیاهی و گیاهی ، و همچنین مجموعه ای از ادویه جات ترشی جات و مواد تشکیل دهنده که طعم و مزه متفاوتی به هر غذا می بخشد ، بیابید.

فرهنگ غذایی هند از طریق تعاملات قابل توجه با ایران همسایه ، یونان باستان و خاورمیانه در پاسخ به قرن ها مبادله بین فرهنگی تکامل یافته است (1).

غذاهای به دست آمده به دلیل طعم غنی و تند و عطر پیچیده معروف هستند. با این حال ، آشپزی فقط یک طعم نیست – غذاهای سراسر شبه قاره هند مملو از مواد مغذی هستند ، به این معنی که آنها همچنین غذاهای بسیار سالمی هستند.

در اینجا 8 غذای خوشمزه و مغذی هندی را امتحان می کنیم.

1. شیلی

چیلی یک غذای تند هندی است که بسیار یادآور پنکیک است. آنها با ادویه جات پر شده و با ترشی هندی ، خامه ترش یا ماست ساده سرو می شوند. فلفل قرمز را می توان با خیار خرد شده و گوجه فرنگی تزئین کرد ، اما آنها به خودی خود به همان اندازه خوب هستند.

فلفل قرمز معمولاً با آرد نخود (بسان) تهیه می شود ، اما می توان از ماش جوانه زده نیز تهیه کرد.

ماش حبوباتی است که در سراسر جهان ، به ویژه در کشورهای آسیایی خورده می شود.

ماش علاوه بر اینکه منبع غنی پروتئین گیاهی است ، حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که ثابت شده است با بیماری هایی مانند دیابت مبارزه می کند.به مطالعات انجام شده در مورد لوله ها نشان می دهد که آنها می توانند مزایای ضد سرطانی را نیز ارائه دهند (2، 3)

با این حال ، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

2. پوها

آ غذای معروف صبحانه هندی ، پوها از برنج رنده شده پهن و پوسته پوسته تهیه شده ، در آب خیس شده و سپس در پیاز و مخلوط ادویه جات ترشی جات سخت می شود.

وقتی با بادام زمینی و نخود فرنگی پر می شود ، بافتی دلپذیر دارد.

این مکمل ها با تأمین کلسیم و آهن در کنار فیبر و پروتئین ، ارزش غذایی غذا را افزایش می دهند ، که می تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید (4 ، 5، 6)

3. چوله ماسالا

Chole masala یک غذای هندی است که عمدتاً از نخودهایی که در سس گوجه فرنگی با ادویه جات ترشی خورده اند تهیه می شود.

با روتی (نان تخت هندی) ، باتورا (نان پف شده پخته شده) یا نان (نان تخت هندی ، که معمولاً در کوره سفالی تهیه می شود) بسیار مناسب است.

کلمه “ماسالا” به معنی “مخلوط ادویه جات ترشی جات” است. ادویه هایی مانند زیره ، پودر سیر ، تکه های چیلی ، زردچوبه ، دانه های گشنیز و فلفل سیاه معمولاً در سرخک وبا ظاهر می شوند.

نخودها مانند دیگر انواع حبوبات دارای پروتئین زیادی هستند. آنها مقادیر قابل توجهی از هشت مورد از نه اسید آمینه ضروری را که بلوک های سازنده پروتئین هستند ، تأمین می کنند. این بدان معناست که آنها گزینه مناسبی برای رژیم های گیاه خواری هستند (7)

نخود همراه با بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ، بخش قابل توجهی از فیبر سالم برای قلب را ارائه می دهد. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت یا بدون دیابت که نخود بیشتری مصرف می کنند کمتر در معرض بیماری قلبی هستند (7، 8)

4. دال

احتمالاً دوست داشتنی ترین غذاهای هندی ، دال یک کاری عدسی معطر است که با زیره ، زردچوبه ، دارچین ، ماسالای اسپرت و ادویه های دیگر طعم دار شده است.

دال را می توان با عدس های مختلف مانند تور دال (نخود کبوتر شکسته) ، ماسور دال (عدس قرمز) و چانا داال (نخود) تهیه کرد. این غذا به طور سنتی با برنج ، نان یا روتی خورده می شود. می توان آن را با سبزیجات هندی سرو کرد و به عنوان سوپ میل کرد.

برای گیاه خواران ، یک وعده غذایی می تواند پایه وعده غذایی با پروتئین بالا باشد.

در مقایسه با سایر حبوبات ، عدس دارای بیشترین میزان فیبر نامحلول و همچنین مقدار زیادی کربوهیدرات پری بیوتیک است.

فیبرهای نامحلول بدون هضم از روده عبور می کنند تا نظم روده را افزایش دهند. و کربوهیدراتهای پری بیوتیک از رشد پروبیوتیکهای سازگار با روده حمایت می کنند که می تواند برای سلامت روان مفید باشد (9، 10)

این امر به این دلیل است که روده و مغز از نزدیک با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و “محور روده و مغز” را تشکیل می دهند. یعنی ، باکتری های روده می توانند تولید مواد شیمیایی مغز را افزایش دهند ، مانند دوپامین و سروتونین.11)

5. کاری ماهی آلپپه

کاری ماهی آلپپه ، تهیه شده با ماهی ملایم ، ادویه جات خوشمزه و شیر نارگیل خامه ای ، یک غذای محبوب هندی است که با طعم های شیرین و ترش پر شده است.

این ناحیه از منطقه Alleppo در کرالای هند می آید که به دلیل داشتن ماهی خوش طعم و خوش عطر معروف است. رایج ترین نوع ماهی خال مخالی یا ملکه هندی است و معمولاً با تمر هندی یا انبه سبز غنی می شود.

بسیاری از مطالعات مصرف ماهی را با سلامت قلب مرتبط می دانند (12)

بر اساس یک گزارش ، افرادی که در هفته چندین بار ماهی می خورند ، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهند. به طور مشابه ، 24 مطالعه بر روی 714،526 نفر خوردن ماهی نپخته را با کاهش خطر بیماری های قلبی مرتبط دانست (13، 14)

6. جلفرزی

ادویه ها و طعم های معطر هندی در یک کیک پختی شبیه به جلفریزی ، که به دلیل تنوع زیاد معروف است ، قرار داده شده است. در واقع ، سرآشپزها از سراسر جهان نسخه های خاص خود را از این غذا دارند.

کوفته ها به همراه فلفل ، پیاز و گوجه فرنگی حاوی پروتئین هایی مانند مرغ یا میگو هستند. زنجبیل طعمی معطر به آن می بخشد و میخک ، زیره و فلفل قرمز ضربه ای می زند که باعث می شود هر یک از دهان خود سیراب شود.

فلفل یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است که برای تعدادی از فرآیندهای بدن از جمله سنتز کلاژن و جذب آهن ضروری است.15، 16)

این ویتامین همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از سلول های شما در برابر مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد و حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند (17)

7. ماسالا به زبان هندی

Masala bhindi یک غذای خوشمزه هندی است. جزء تشکیل دهنده ستاره بامیه است که در هندی به آن “bhindi” می گویند.

در سس گوجه فرنگی تند تهیه می شود و با روتی یا نان سرو می شود.

بامیه حاوی مقدار زیادی فیبر است که با کنترل بهتر قند خون مرتبط است. به طور خاص ، غذاهای حاوی فیبر بالا یک استراتژی مهم برای افرادی است که دیابت را مدیریت می کنند (18).

اگرچه مطالعات بیشتری بر روی انسان مورد نیاز است ، یک مرور نشان می دهد که بامیه دارای انواع آنتی اکسیدان ها و ضدالتهاب است که ممکن است در مدیریت علائم سندرم متابولیک مفید باشد (19، 20)

سندرم متابولیک گروهی از بیماریهای مرتبط مانند فشار خون بالا ، قند خون بالا ، چربی اضافی بدن در ناحیه کمر و کلسترول بالا است – همه اینها می تواند خطر بیماری قلبی ، سکته مغزی و دیابت را افزایش دهد.

8. Baingan bharta

Baingan bharta یک هیجان برای جوانه های چشایی است. از بادمجان های پوست کنده و خرد شده تهیه می شود که در فر پخته می شوند یا روی اجاق پخته می شوند و سپس به سس گوجه فرنگی فوق العاده غلیظ پر از ادویه جات مانند زردچوبه و چیلی اضافه می شود.

زردچوبه غنی از کورکومین است ، ترکیبی که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است. در واقع نشان داده شده است که کورکومین برای افرادی که دارای بیماری های التهابی مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت و آرتریت هستند مفید است ، اگرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست (21، 22)

بنابراین ، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

فرهنگ غذایی هند غنی است و تاریخ پیچیده ای دارد.

غذاهای هندی دارای ادویه جات خوشمزه و مملو از مواد مغذی تقویت کننده سلامتی هستند.

این لیست بینشی در مورد پیشنهاد عظیم غذاهای هندی ارائه می دهد. اگر به دنبال رایحه ای پیچیده هستید ، یکی از غذاهای فوق را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید