8 غذای فرهنگی کارائیب برای التهاب


التهاب یک واکنش طبیعی بدن در برابر آسیب ها و عفونت ها است.

با این حال ، التهاب مزمن ، که می تواند تحت تأثیر رژیم غذایی ، خواب ضعیف و سطح بالای استرس قرار گیرد ، با اضافه وزن و چاقی ، مقاومت به انسولین ، دیابت ، بیماری های قلبی و سرطان (1، 2، 3)

خوشبختانه ، تحقیقات نشان داده است که برخی از غذاهای فرهنگی که در کارائیب مشترک هستند و عادات عمومی شیوه زندگی ، با التهاب مبارزه می کنند.

در اینجا 8 غذای ضد التهابی رایج در کارائیب و دیاسپورا آمده است.

کارائیب مدتهاست محصولات کاکائویی با کیفیت تولید می کند و شرکت کاکائو ترینیداد و توباگو یکی از قدیمی ترین آنها است.

فلاوانول ها ، آنتی اکسیدان های موجود در محصولات کاکائو ، دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند از سلامت عروق محافظت کرده و به طور بالقوه خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهند. آنها همچنین می توانند عملکرد و بهبود تمرینات را بهبود بخشند (4، 5، 6، 7)

علاوه بر این ، کاکائو و شکلات تلخ غنی از فلاوانول در برابر آسیب عروقی در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از افزایش سن و افرادی که با افزایش تولید اکسید نیتریک سیگار می کشند محافظت می کند (8، 9)

اکسید نیتریک ترکیبی است که می تواند التهاب را کاهش داده و از گردش خون سالم حمایت کند (10)

هرچه درصد کاکائو در شکلات تلخ بیشتر باشد ، فلاوانول ها و خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد – اگرچه ممکن است کمی خوشمزه نباشد ، زیرا درصد بالایی از کاکائو تلخی را افزایش می دهد (7)

از یک میان وعده شکلات تلخ لذت ببرید یا یک فنجان گرم چای کاکائو را در شب میل کنید.

خرید آنلاین محصولات کاکائو شرکت ترینیداد و توباگو فاین کاکائو.

خلاصه

فلاوانول های کاکائو و شکلات تلخ می توانند التهاب را کاهش داده و از رگ های خونی حمایت کرده و به طور بالقوه خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهند.

گیلاس هند غربی ، همچنین به عنوان acerola شناخته می شود (Malpighia emarginata) به دلیل سطوح بالای اسید اسکوربیک (ویتامین C) که ارائه می دهد مورد ستایش قرار می گیرد (11، 12، 13)

یک لیوان (98 گرم) این میوه حاوی 1650 میلی گرم ویتامین C است. این مقدار 18 تا 22 برابر دوز توصیه شده روزانه 75 میلی گرم برای زنان و 90 میلی گرم برای مردان است (14)

ویتامین C با کاهش تعداد رادیکال های آزاد ، محصول جانبی متابولیسم ، با التهاب مبارزه می کند. تحقیقات فعلی در حال بررسی پتانسیل خود برای کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها است (15، 16)

گیلاس غربی هند غنی از سایر ترکیبات ضد التهابی مانند کاروتنوئیدها ، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است و ممکن است دارای خواص ضد پیری باشد (11)

این میوه از بهار تا پاییز شکوفا می شود و می توان آن را به صورت خام میل کرد یا در آب میوه پخته شد.

خلاصه

گیلاس هند غربی (acerola) منبع قوی آنتی اکسیدان ضد التهابی ویتامین C است. این امر تا 22 برابر میزان مجاز روزانه توصیه می کند.

فلفل دلمه ، از جمله پیمنتو (فلفل دلاری سالانه) حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی است که ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باشند (17)

اینها شامل فلاونوئیدها ، کوئرستین ، آلکالوئیدها ، کاروتنوئیدها و کپسایسینوئیدها (17)

در مطالعات حیوانی ، کپسایسین ، جزء تند فلفل دلمه ای و تند ، انتشار ترکیبات التهابی از بافت چربی را در موش های چاق کاهش داد. همچنین باعث کاهش آسیب سلولی در روده موش می شود (18، 19)

با این حال ، تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

فلفل پیمنتو با فلفل هانانرو (Capsicum chinense) ، اما تندتر است. به طور سنتی برای افزودن طعم به تعداد زیادی از غذاهای پخته شده ، از جمله خورشت و سوپ استفاده می شود.

خلاصه

فلفل پیمنتو ، عضو فلفل دلمه خانواده فلفل ، حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشند. با این حال ، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

خاکشیر قرمز (Hibiscus sabdariffa) ، همچنین به عنوان روزت شناخته می شود ، اساس پزشکی سنتی است.

مطالعات حیوانی و انسانی نشان داده است که اسیدهای قرمز می توانند فشار خون و کلسترول را کاهش دهند. همچنین ممکن است وزن بدن ، مقاومت به انسولین و نشانگرهای التهاب را کاهش دهد (20، 21، 22، 23، 24، 25)

یک مطالعه نشان داد که این گیاه نامزد خوبی برای بررسی نقش آن به عنوان مکمل گیاهی برای پیشگیری و درمان سرطان است. با این حال ، آزمایشات بالینی بیشتری بر روی انسان مورد نیاز است (26)

مزایای اسید قرمز را می توان به مقدار زیاد آنتوسیانین ها ، علاوه بر سایر پلی فنول ها و اسید هیبیسکوس نسبت داد (21، 23، 25)

چای رز به عنوان یک نوشیدنی گرم یا سرد بسیار محبوب است. در کارائیب ، برگهای تازه و خشک شده گیاهان عمدتا برای تهیه آب ترش ، یک نوشیدنی سنتی کریسمس استفاده می شود.

خلاصه

چای ترش قرمز یا چای رز یک نوشیدنی محبوب است که می تواند خواص ضد التهابی داشته باشد. این می تواند فشار خون ، کلسترول ، وزن بدن و مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

گزیده ای از Passiflora خانواده ، از جمله میوه های شور (Passiflora edulis) مدتهاست که در داروهای گیاهی برای درمان اضطراب و اختلالات تشنجی استفاده می شود (27، 28، 29)

حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی مانند فلاونوئیدها ، پیساتانول و تریترپنوئیدها است که می تواند فشار خون ، کلسترول و قند خون بالا را کاهش دهد (29، 30، 31)

یک مطالعه نشان داد که عصاره پیکاتانول از میوه شور ، حساسیت به انسولین ، فشار خون و ضربان قلب را در مردان دارای اضافه وزن بهبود می بخشد. با این حال ، بر زنان با وزن متوسط ​​یا اضافه وزن تأثیر نمی گذارد (32)

تحقیقات انسانی بیشتری نیاز است.

میوه شور یک پای است ، اما می توانید آن را به صورت خام بخورید یا در آب میوه یا ژله لیلیکوی بپزید ، که اصلی ترین غذای صبحانه در فرهنگ هاوایی است.

خلاصه

میوه شور حاوی ترکیبات ضد التهابی است که می تواند به کاهش قند و کلسترول خون کمک کند. همچنین ممکن است اثرات ضد فشار خون داشته باشد.

کورکومین می تواند مزایای ضدالتهابی برای سلامتی داشته باشد که از سلامت مغز محافظت می کند و با دیابت ، بیماری های قلبی ، بیماری های روده ، آرتریت ، التهاب ناشی از چاقی و سرطان مبارزه می کند (33، 34، 35، 36، 37، 38)

کورکومین ترکیب فعال زردچوبه است که ادویه ای با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را فراهم می کند.

ترکیب کورکومین با پیپرین ، ماده فعال فلفل سیاه ، می تواند جذب کورکومین را در بدن با در دسترس قرار دادن بیشتر این ترکیب قوی برای کاهش التهاب بهبود بخشد (39)

در کارائیب ، زردچوبه معمولاً به غذاهایی که با ادویه جات هندی تهیه می شوند ، از جمله کاری و جیرا (زیره آسیاب شده) اضافه می شود.

خلاصه

کورکومین ماده فعال زردچوبه است و مسئول خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است. پیپرین از فلفل سیاه می تواند جذب کورکومین را در بدن بهبود بخشد.

زنجبیل در غذاهای پخته و نوشیدنی های گرم در سراسر کارائیب رایج است.

مواد اصلی فعال آن ، 6-جینجرول و 6-شوگائول ، مسیرهای آنزیمی مرتبط با چاقی ، آرتریت روماتوئید ، پیری و اختلالات عصبی شناختی را بهبود می بخشد (40، 41، 42، 43)

مطالعات نشان می دهد که عصاره کامل زنجبیل یا 6 شوگائول می تواند ذات الریه مزمن را کاهش دهد. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که می تواند در آینده به عنوان یک عامل درمانی برای آسم استفاده شود (43)

با این حال ، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه

زنجبیل ممکن است دارای مزایای ضد التهابی باشد که در برابر آرتریت روماتوئید ، پیری و بیماری های عصبی محافظت می کند. استفاده از آن برای درمان آسم مورد مطالعه قرار گرفته است.

دارچین به دلیل نقشش در کاهش قند خون معروف است (44)

در رژیم غذایی پرچرب با عصاره پلی فنول پوست دارچین ، التهاب بافت چربی کاهش یافت و مقاومت به انسولین بهبود یافت (45، 46)

با این حال ، مطالعات روی انسان نتایج متناقضی به همراه داشته است.

به عنوان مثال ، یک بررسی نشان داد که افزودنی های دارچین به طور قابل توجهی بیشتر نشانگرهای التهاب را کاهش می دهد (47)

از سوی دیگر ، دو مطالعه بالینی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مکمل دارچین سطح کلسترول را کاهش می دهد ، اما نشانگرهای التهابی را به طور ناپیوسته کاهش می دهد (48، چهل و نه)

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما تحقیقات نشان می دهد که دارچین می تواند به عنوان مکمل داروهای سنتی برای مبارزه با التهاب مورد استفاده قرار گیرد.

خلاصه

دارچین یک ادویه محبوب است که می تواند قند و کلسترول خون را کاهش دهد ، اما تحقیقات بیشتری در مورد خواص ضد التهابی احتمالی آن مورد نیاز است.

علاوه بر اینکه رژیم غذایی خود را با غذاهای مغذی و ضد التهابی تکمیل می کنید ، مهم است که عادات زندگی شما در سطوح بالای التهاب نقش نداشته باشد.

خواب ضعیف ، به ویژه اختلالات خواب ، با ضعف سیستم ایمنی بدن و افزایش التهاب همراه است (50، 51، 52، پنجاه و سه، 54، 55)

علاوه بر این ، استرس روحی و روانی با سلامت قلبی عروقی ارتباط دارد و ممکن است خطر بیماری حاد کرونر قلب را افزایش دهد (56)

آنچه شما می توانید انجام دهید:

  • سعی کنید 7-9 ساعت در شب بخوابید. صندوق ملی خواب به بزرگسالان بالای 18 سال توصیه می کند که حداقل 7 ساعت در شب بخوابند (57).
  • بدن خود را حرکت دهید. تمرینات با شدت متوسط ​​می تواند التهاب و افسردگی را کاهش دهد. اکثر افراد باید هر هفته 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​و حداقل 2 روز تمرینات تقویت کننده عضلات را انجام دهند (58، 59)
  • سطح استرس خود را مدیریت کنید. با استراحت کردن ، در ارتباط بودن با دوستان و خانواده ، یا به دنبال حمایت از طریق درمان از متخصصان مجاز باشید ، از سلامت عاطفی خود مراقبت کنید.

خلاصه

کیفیت پایین خواب و سطوح بالای استرس می تواند التهاب و همچنین خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد. 7-9 ساعت خواب داشته باشید ، به اندازه کافی ورزش کنید و سلامت عاطفی خود را برای مبارزه با التهاب مدیریت کنید.

التهاب مزمن می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله دیابت ، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد.

غذاهای پرورشی مانند خاکشیر قرمز ، زردچوبه و میوه های شور حاوی مواد شیمیایی گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که می توانند از سلامت شما حمایت کنند.

مطمئن شوید که با داشتن خواب کافی ، ورزش و مدیریت سلامت احساسی از رژیم غذایی ضدالتهابی حمایت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید