آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مناسب است؟


این موضوع توسط استاچی ، شنونده قدیمی Nutrition Diva پیشنهاد شد ، که تصویری را به نام غذای تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این یک چیز متکبر دیگر است یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که Staci e. نامه اولین باری بود که در مورد غذای تخمه هندوانه شنیدم. خوب فکر کنم ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً از بهترین دستاوردهای دوران مدرن هستند) ، آخرین باری را که دانه های هندوانه دیدم به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه ما را مسدود نمی کنند ، اکنون آسیاب شده اند و جایگزین آرد بدون کربوهیدرات کم بدون دانه شده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مغذی است؟

یک چهارم فنجان وعده غذایی تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و فقط 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری بسیار بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است در حالی که 160 آرد بادام ، 130 آرد نارگیل و 110 کالری آرد گندم سبوس دار است. مشخصات تغذیه ای کنجاله هندوانه بیشتر شبیه به پودر بادام است.


برای مقایسه یک غذای بدون غلات و رژیم غذایی بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

هر کسی نه وعده غذایی هندوانه به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تأمین کنندگان برجسته کنجاله تخمه هندوانه ، این غذا نه تنها بدون غلات و گلوتن نیست ، بلکه از “8 بزرگ” نیز رایگان است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که باعث 90 درصد از کل واکنش های حساسیت غذایی می شوند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از بیشتر تا حداقل) رایج است: محصولات لبنی ، سخت پوستان ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا احتمال ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

عاری بودن از آلرژن های معمول می تواند یک مزیت بزرگ به نظر برسد. و در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان به چنین تفسیری از برچسب روی بسته بندی اشاره می کنند که غذاهایی که حاوی این آلرژن ها نیستند به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند. با این حال ، 95 the از جمعیتی که حساسیت غذایی ندارند از اجتناب از آنها فایده ای ندارند. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

8 عالی – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج خودداری کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد غذای هندوانه توسط کسانی که از رژیم پالئو پیروی می کنند ، استفاده شده است ، که سعی می کند رژیم شکارچیان جمع آوری کننده را که میلیون ها سال پیش ، قبل از طلوع کشاورزی و دامداری در زمین سرگردان بودند ، تقلید کند. به اولین دستور غذا برای تخمه هندوانه که به صورت آنلاین یافت شد ، پنکیک و وافل کم کربوهیدرات ، پالئو بود.

من در مورد جنبش رژیم غذایی سرخپوشان که در این قسمت قبلی در مورد آن صحبت کردم احساسات متضادی دارم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند دیدگاه وحشتناکی جزمی نسبت به آنچه وجود دارد و آنچه که “سرخپوش تأیید نشده” داشته باشند ، که به نظر من کنایه آمیز است با توجه به اینکه ما چقدر نمی دانیم جمعیت های مختلف پارینه سنگی و مشکلات سلامتی آنها چه خورده اند. و به نظر می رسد برای جنبشی که باید به ریشه های تغذیه ای ما بازگردد ، بسیاری از غذاهای پالئو بسیار فراوری شده وجود دارد.

من تصور می کنم که افراد اولیه در راهروهای مغازه خواربارفروشی من سرگردان بودند و قبل از گرم کردن خانه ، کرم قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا ، کیک پنیر و سس مایونز را که قبلاً مورد تأیید سرخپوشان بود ، در چرخ دستی های ماقبل تاریخ می ریختند تا آهن های وافل ماقبل تاریخ خود را برای گرم کردن سنگ معدنی گرم کنند. کلوچه. فکر می کنم چیزی در ترجمه کم است.

به نظر می رسد که حرکتی که ظاهراً به ریشه های تغذیه ای ما برمی گردد ، مقدار زیادی از غذاهای فراوری شده پالئو باشد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از Paleo یا اخلاق کم کربوهیدرات استفاده کرده اند ، متوجه شده اند که غلات اساساً ناسالم هستند. با این حال ، ظاهراً افرادی که از سبک کم کربوهیدرات و سرخپوش پیروی می کنند ، بدون این دسته از غذاها کار سختی را انجام می دهند. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان که سعی کردم نان ، کلوچه ، نان و سایر شیرینی ها را بدون استفاده از غلات تهیه کنم.

به عنوان مثال ، بسیاری از مخلوط های پخت Paleo را خواهید یافت – هم از قبل بسته بندی شده و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بسیاری از آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید به سادگی آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی بگیرید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر دانه ها دارای خواص منحصر به فردی است که باعث افزایش استحکام ، کشش و افزایش خمیر و خمیر می شود. شیرینی های بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از محصولات حاوی غلات هستند.

بنابراین در پاسخ به سوال استاچی: نه ، کنجاله هندوانه مانند گندم عمل نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط دوست دارید با آرد جایگزین بازی کنید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه مشابه آرد بادام استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

به شخصه ، مگر اینکه به نوعی عدم تحمل داشته باشید ، فکر نمی کنم برای تغذیه سالم نیاز به حذف غلات داشته باشید. این بدان معناست که غذاهای غلات (به ویژه آنهایی که از آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند مقدار فوق العاده ای کالری به رژیم غذایی شما وارد کنند بدون این که ارزش غذایی زیادی داشته باشند.

اگر مجبورید شیرینی کمتر و سبزیجات بیشتری بخورید در حالی که از غلات اجتناب می کنید ، من می بینم که چگونه این می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر غذاهای غلات را با همان مقدار نان بدون غلات ، کراکر ، بیسکویت ، نان و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که واقعاً از نظر تغذیه به چه میزان رسیده اید.

بنابراین ، آیا شیرینی ها و سایر خوراکی های شما از گندم ، برنج ، شیدایی یا آرد تخمه هندوانه تهیه می شوند ، پیشنهاد می کنم از همان اندازه ای که در مورد آرد سنتی استفاده می شود پیروی کنید.



دیدگاهتان را بنویسید