به مهارت های رژیم کتوژنیک خود ایمان داشته باشید اما هرگز از پیشرفت دست نکشید

فرآیند رایج تولید کره نارگیل در سریلانکا با جمع آوری هسته آن در زمان رسیدن و تقسیم آن از وسط شروع می شود. آنها مجبور بودند برای شکار و جمع آوری مغزها و انواع میوه­ها زمان و انرژی زیادی را صرف کنند.حتی 50 سال پیش، حفظ وزن سالم آسان­تر بود. خواص کره نارگیل علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان می دهد که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری و رضایت بیشتری داشته باشید، حتی در مقایسه با سایر انواع چربی. درست مانند کره لبنیات، می توان آن را روی کلوچه، نان تست یا دیگر انواع نان پخته استفاده کرد.

نان تازه را برش دهید و توی توستر بگذارید تا سبک سرخ شود یا اگر توستر ندارید، میتوانید نان را روی یک تابه آرام بپزید تا طلایی شود. • میوههای تازه مثل توتفرنگی، توت یا موز را روی نان تازه با کره نارگیل مالیده یا تزئین کنید. • کره نارگیل را با یک قاشق کوچک روی نان مالیده و آرام آرام آن را بپهنید.

• نان سبک سرخ شده را از توستر یا تابه بردارید و روی یک صفحه تخته سرو کنید. میتوانید کره نارگیل را به عنوان تزئینی برای نان تست کنید. کره نارگیل در رژیم کتوژنیک فواید زیادی دارد نارگیل غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که به جای ذخیره شدن به عنوان چربی توسط بدن برای انرژی فوری استفاده می شود. کره نارگیل به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب زنجیره متوسط که دارد باعث کاهش التهاب بدن شده و خطر ابتلا به بیماری های دیابت، پوکی استخوان، سنگ کیسه صفرا، بیماری کرون و حتی سرطان را از بین می برد.

کلسترول خون و قلب : فیبر موجود در کره نارگیل به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را از بین می برد. فیبر موجود در این ماده غذایی سبب هضم بهتر غذا می شود. همچنین مصرف این ماده در دوران شیردهی سبب تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود. این ماده در دوران بارداری از یبوست مادران جلوگیری می کند و سبب بهتر عمل کردن سیستم گوارش می شود.کره نارگیل در بارداری از ایجاد تهوع بهترین دکتر کتوژنیک صبحگاهی جلوگیری میکند.

این ممکن است منجر به کم آبی بدن و علائمی شبیه آنفولانزا، مانند خستگی، سرگیجه، تحریک پذیری، حالت تهوع و درد عضلانی شود. چندان رایج نیست که در ابتدا درد از پشت یا بالای سر آغاز شود. باعث درمان کم خونی مادران باردار می شود؛ همچنین به کاهش درد مفاصل و فشار خون کمک بسزایی دارد. وی درباره عوارض رژیم کتوژنیک گفت: چون در این رژیم، چربیها به منظور تامین مصرف انرژی فرد مصرف میشوند، از اصلی ترین عوارضی که ممکن است در پی تبعیت از این رژیم بوجود بیاید، کبد چرب، افزایش کلسترول و چربیهای خون و همچنین افزایش خطر تصلب شرایین است.

عدم مصرف آب به اندازه کافی نه تنها یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است بلکه ممکن است سلامت بدن شما را هم به خطر بیندازد؛ بنابراین از مصرف آب در طول رژیم کتوژنیک غافل نشوید. برای کسب نتیجه بهتر از کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، باید غذاهای پرچرب بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از 30 تا 50 گرم در روز محدود کنید.

یک مطالعه نشان داد که فقط یک یا دو قاشق غذاخوری MCT در روز میزان کالری سوزانده شده در شرکت کنندگان را تا پنج درصد یا تقریباً ۱۲۰ کالری در روز افزایش می دهد. مثلا ۵ روز با رژیم کتوژنیک و ۲ روز بعد با رژیم غذایی دارای کربوهیدرات بالا.

سبزیجات دارای برگ سبز بسیار کم کربوهیدرات هستند و برای کتو عالی هستند. اگر به دنبال حفظ کتوز هستید، ممکن است لازم باشد از مصرف برخی غذاها، از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده، سبزیجات نشاسته ای و برخی میوه ها اجتناب کنید یا اندازه آن را کاهش دهید. اسیدهای چرب آنها ممکن است به کاهش چین و چروک، خشکی پوست و لکه های پیری کمک کند. رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن می تواند تا حدودی به مدیریت اپیدمی چاقی کمک کند. کدام رژیم کتوژنیک برای من مناسب است؟ همه ی محقق ها بر اهمیت وعده ی صبحانه بسیار تاکید میکنند و بر کسی پوشیده نیست که باید صبح خودتون و خانوادتون را با محصولاتی که طبع گرم و پر انرژی است شروع کنید.کره نارگیل همراه با عسل یا مربا هویج بهترین پیشنهاد برای صبحانه یا میان وعده می باشد.

در کل پروتیئن و طبع اکثر غذاهای ورزشکاری یا بدنسازی طبع سردی دارند پس اهمیت این نکته که کره نارگیل در رژیم غذایی ورزشکاران درج شود بیشتر می شود. این رژیم بیشتر برای افرادی مفید هست که هم فعالیت ورزشی نسبتا بالایی دارند و هم علاقه مند به داشتن رژیم کتو هستند و یا قصد دارند در مدت زمان کمی در کنار ورزش وزن کم کنند.

بنابراین سعی کنید اگر سابقه سنگ کلیه دارید درباره داشتن این رژیم با پزشک خود مشورت کنید. بله، به دلیل اینکه پزشکان همواره تاکید بر یک رژیم غذایی سالم و متنوع در دوران بارداری به منظور تضمین سلامت مادر و جنین دارند؛ بنابراین محدودیت بالای رژیم کتو می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد.

به این صورت که در دستگاه های مخصوص پودر نارگیل را ریخته و با پوره کردن آن و اضافه کردن مقداری آب، کره نارگیل را تهیه می کنند. ماست های شیرین نشده بر پایه شیر نارگیل نیز می توانند گزینه خوبی باشند. به طور قطع در صورت استفاده ی صحیح و به جا از این خوراکی خوش عطر و طعم می تواند علاوه بر کاهش وزن، موجب سلامتی بدن نیز باشد. روغن زیتون بکر و زیتون حاوی ترکیبات تقویت کننده سلامتی متعددی هستند. زیرا غذاهای پرچربی که فرد مصرف میکند، حاوی کالری بالایی است که سوزاندن آنها از طریق ورزش، متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بالا برده و به کاهش وزن سریعتر شما کمک میکند.

مطمئناً، شما میتوانید در ابتدا با این رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات، وزن کم کنید، که بدن شما را در حالت کتوز قرار میدهد و بدون اینکه کربوهیدراتی برای انرژی سوزانده شود، سلولهای شما شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده میکنند. کربوهیدرات، بدن به شیوۀ جدید عادت می کند و احتمال این که میل جنسی افراد دوباره تنظیم شود و حتی در نتیجۀ کاهش وزن کیفیت بهتری نسبت به قبل پیدا کرده باشد وجود دارد. کره نارگیل به دلیل مقادیر بالای لوریک اسیدی که دارد، دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی و حتی برونشیت را کاهش می دهد.

MCT نوعی تری گلیسرید است که به راحتی میتواند جهت تغذیه سلول های مغز مورد استفاده قرار گیرد. مهمتر از آن ، چربی به طور طبیعی رضایت بخش تر است و به پایان می رسد که ما را برای مدت طولانی تر در حالت سیر (“کامل”) قرار می دهد. بر خلاف رژیم های سابق که باید طی دوره ی کاهش وزن از منبع کربوهیدرات در جهت کاهش وزن استفاده می کرد، در رژیم کتو باید از چربی های اشباع نشده و سالم استفاده کرد.و از همه مهمتر مصرف کره نارگیل در رژیم کتوژنیک نه تنها مجاز است بلکه توصیه ی اکید نیز می شود.از آنجایی که چربی موجود در کره نارگیل از نوع مفید برای بدن می باشد.

همان ام سی تی اویل می باشد که باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی نیز می شود و عاملیست که کره نارگیل سریع توسط بدن جذب شود. MCT ها همچنین می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. در واقع کره نارگیل خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و با رادیکال های آزاد برای حفظ جوانی پوست مبارزه می کند.

با مصرف کره نارگیل در بارداری می توان بسیاری از ویتامین ها، مواد مغذی، فیبر، اسید های چرب مفید و… بنابر اظهار برخی از کارشناسان به دلیل کاهش مصرف کربوهبدرات در رژیم کتو امکان کاهش میل جنسی در هفته های اول شروع این رژیم وجود دارد که رفته رفته با تطبیق بدن با رژیم کتوژنیک این علائم برطرف خواهد شد. در کره نارگیل اسید های چربی وجود دارد که خاصیت ضد سرطانی و ضد باکتری دارد. این نوع اسید چرب، به سرعت جذب بدن میشود. این امر موجب کاهش وزن در فرد میشود.

رژیم کتوژنیک معایبی هم دارد از جمله تنفس بدبو( به دلیل تولید یکی از کتونهای تولید شده به نام استون) که این امر برای شخص و اطرافیان می تواند بهترین دکتر کتوژنیک آزار دهنده باشد. همچنین سوکرالوز در اروپا با شماره E 955 تحت مواد تشکیل دهنده برچسب دکتر رژیم کتوژنیک گذاری شده است. کره نارگیل یک انتخاب خوب برای صبحانه است. اما برای اینکه بخواهیم این رژیم را انتخاب کنیم باید با اصول اساسی رژیم کتوژنیک اشنا شویم پس همچنان با ما همراه باشید. این یک انتخاب سالم است زیرا کره نارگیل برخلاف افزودنی های لبنی حاوی هیچ چربی نیست. شاید برای شما هم عجیب باشد که خوردن چربی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند اما باید بگوییم که مصرف چربی های سالم مانند کره نارگیل که حاوی مقادیر بالای اسید های چرب زنجیره متوسط هستند به بهبود متابولیسم بدن کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شوند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت متخصص تغذیه کتوژنیک.