تصور کنید انواع رژیم کتوژنیک تخصص اما هرگز توقف بهبود

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم در مقایسه با رژیم کتوژنیک کلاسیک، رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز (MAD) محدودیتی برای کالری و پروتئین نداشته و بهدلیلِ نسبت کتوژنیک کمتر (در حدود ۱:۱)، ضرورت چندانی به کنترل دقیق و شدید شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 ندارد. 6- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض قلبی و کنترل بیماری قلبی. این رژیم فواید بسیاری برای لاغری، کنترل دیابت نوع 2، صرع و … ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است. از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد شد.

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

بهتر است افرادی که نیاز به دریافت روزانه پروتئین بالا و عضله سازی دارند، سراغ استفاده از این نوع رژیم بروند. زغال اخته همچنین منبع خوبی از ویتامین های C و K است که به ترتیب تقریباً 16 و 24 درصد از میزان توصیه شده روزانه را تامین می کند. 5 الی 10 درصد چربی میشود مصرف کرد. هورمون انسولین در بدن علاوه بر نظارت بر قندخون بر سوخت وساز چربی و پروتیین هم اثر میگذارد بدلیل اینکه در سرطان قند مهمترین تغذیه بیماری سرطان می باشد در این نوع رژیم با کاهش مصرف قند میتوان برای جلوگیری از متاستاز کردن سلولهای سرطانی جلوگیری کرد رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر اینکه در لاغری تاثیر داشته در اسرع دیابت هم اثرات مثبت ان دیده شده است. یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند. مصرف گوشت قرمز در این رژیم به حداقل میرسد، مصرف لبنیات در حد متوسط است و از منابع باکیفیت مانند ماست و پنیر استفاده میشود.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

دلیل این است که مصرف بیش از حد پروتئین می تواند از کتوزیس جلوگیری کند. کدام مواد خوراکی را نمی توان در رژیم بنتیگ مصرف کرد؟ با توجه به درصد ها می توان متوجه شد که میزان چربی این نوع رژیم کتوژنیک زیاد می باشد. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). دیگر مضررات احتمالی: ضرر های دیگری نیز برای رژیم کتو عنوان می­شود اما اکثرا هنوز به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفتهاند، به طور مثال اثرات این رژیم بر میزان کلسترول خون مورد مناقشه است برخی مطالعات بر نقش منفی آن تاکید دارند و برخی دیگر آن را رد می­کنند. با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است. روش های مختلفی برای ایجاد کتوز و تبدیل چربی به کتون برای تامین انرژی وجود دارد.

مطالعات نشان می دهد که یک رژیم کم کربوهیدرات شامل 10 تا 30 درصد کالری از کربوهیدرات ها است، اگرچه هیچ تعریف مشخصی برای مقدار آن وجود ندارد. استپ وزنی که توسط رژیم های دیگر در طولانی مدت به وجود آمده است، می توان با استفاده از این رژیم برطرف کرد. از دیگر مواد غذایی مجاز می توان به آجیل ها، لبنیاتی مانند شیر و پنیر پرچرب، چای، قهوه، انواع عدس، میوه هایی مثل توت، سیب، موز و کیوی اشاره کرد. کتون ها مولکول هایی هستند که به عنوان یک منبع انرژی جدید مورد استفاده بدن قرار می گیرند. در رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات های دریافتی کاهش می یابد بدن برای تامین انرژی مورد نیازش چربی ها را جایگزین می کند. در زیر نظرات کارشناسان در مورد هر دسته آمده است و هر توضیحی با استفاده از علم تغذیه و پزشکی مبتنی بر شواهد رد میشود تا نشان دهد که کارشناسان کجای کار را نادیده گرفتند.

کتوژنیک یا گیاهخواری

رویکردهای غذایی مبتنی بر روزه داری که به طور گسترده تری در آنکولوژی ، چه از نظر بالینی و چه از نظر بالینی مورد بررسی قرار گرفته اند ، شامل روزه داری آب (پرهیز از مصرف همه مواد غذایی و نوشیدنی به جز آب) و FMDs 11,12,17,25,26,50،60،1،48،XNUMX،XNUMX XNUMX (جدول XNUMX) داده های بالینی اولیه نشان می دهد که برای دستیابی به اثرات معنی دار بالینی در سرطان ، از جمله جلوگیری از آسیب DNA ناشی از شیمی درمانی به بافت های سالم و کمک به حفظ ، ممکن است روزه حداقل XNUMX ساعته باشد. اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ تحقیقات ماوس نشان داد که در مقایسه با روزه فقط CR تنها قادر به کاهش رشد موش های GL100 که به صورت زیر جلدی رشد نمی کند و همچنین در مقایسه با کوتاه مدت ناشتا، CR باعث افزایش فعالیت سیس پلاتین در برابر سینه 26T4 زیر جلدی نمی شود tumours1 در همان مطالعه، روزه نیز به طور قابل ملاحظه ای موثر تر از CR و KD در افزایش تحمل doxorubicin51.

شیرینی های کتوژنیک

بسیاری از افراد با رژیم کتوژنیک فقط دو بار در روز (غالباً صبحانه) نیاز به خوردن غذا احساس میکنند و برخی فقط یکبار در روز غذا میخورند. در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. رژیم کتو با کاهش سطح کلسترول بد خون و کمک به سلامتی مغز و اعصاب و قلب، از بروز بیماریهای عصبی جلوگیری میکنند. کربوهیدرات و میگرن آیا رژیم کتوژنیک میتواند از حملات میگرن جلوگیری کند؟ آیا تمام افراد می توانند رژیم بنتینگ را دریافت کنند؟ در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. در حقیقت بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیمی، در مورد آن مطالعه کنید، عوارض آن را بدانید و بعد وارد آن رژیم شوید و همچنین نیاز است که با یک مشاوره تغذیه مشورت نمائید. بهتر است که بدانید با داشتن یک رژیم لوکرب به طرز شگفت انگیزی می توانید نشانه های گفته شده را درمان کنید. چنانچه شما تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک را دارید ؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.  Po​st was cre᠎ated by G​SA Conte nt G ener᠎at or Demoversi​on .

کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و جزو برنامههای غذایی با محتوی کربوهیدرات بسیار کم است که بدن شما را تبدیل به یک کوره چربیسوزی میکند. گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد. مدت زمانی که طول می کشد تا بدن فرد به کتوز(Ketosis) ( سوزاندن چربی در بدن ) برسد در افراد مختلف متفاوت است و به بدن هر فرد بستگی دارد. این دو درشد مغذی به کاهش اشتها و احساس سیری برای مدت بیشتر کمک می کنند. بدیهی است که از دست دادن چربی بدون احساس گرسنگی بسیار آسانتر است. پروتئین با افزایش تولید هورمون های سیری و سرکوب هورمون های گرسنگی به داشتن احساس سیری بیشتر و لاغری کمک می کند. به این ترتیب، میتوانند متابولیسم بدن خود را تقویت و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.

از جمله اشخاصی که می توانند این رژیم را دریافت کنند شامل کسانی که مشکل سندروم متابولیک، فشار خون بالا یا پایین، افراد دیابتی، اضافه وزن بسیار زیاد، افراد دیابتی نوع 2 و… در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. البته ناگفته نماند که برای دریافت نتیجه بهتر از رژیم کتوژنیک دوره ای بهتر است در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و … چربی هایی مثل پنیر خامه ای، کره، روغن زیتون، چربی های حیوانی و دانه ها، لازم به ذکر است که بیشتر غذاهایی که در طول روز می خورید از این دسته باشد. چربی هایی که در میان تنه قرار دارند اطراف ارگان ها در بر می گیرند. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند.

در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. رژیم لوکرب، تمرکز بیشتری روی غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماهی، گوشت قرمز، محصولات لبنی و تخم مرغ و سایر غذاهای چرب دیگر دارد. فواید رژیم کتو مانند سایر رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا است، اما قدرت آن از رژیمهای کم کربوهیدرات عمومی بسیار بیشتر است. اگر تصمیم دارید با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک از وزن اضافهتان بکاهید، بهتر است قبل از آن از خطرات این رژیم غذایی آگاه شوید. به همین خاطر در هفته های اول و دوم کاهش وزن سریع تری رخ می دهد. این کربوهیدرات را می توان از منابعی نظیر میوه و سبزیجات، لبنیات و غلات کامل تامین کرد. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. بودی بد دهان : اغلب افراد هنگامی که به کتوز کامل می رسند ، بوی بد دهان را گزارش می کنند و این در واقع یکی از عوارض جانبی رایج بشمار می رود .