آنچه آلبرتو ساووا می تواند به شما درباره روش کتوژنیک آموزش دهد

نحوه شروع رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما این امکان را میدهد که کربوهیدرات را در حول و حوش تمرینات ورزشی شدید شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 خود مصرف کنید. برنامه غذایی بسیار شخصی است و توصیه این است که با اصول اولیه آشنا شوید و مهارت لازم را در طراحی آن پیدا کنید چون شما هستید که میتوانید در نهایت مشخص کنید به چه نیاز دارید. در نهایت افزایش فشار خون و نارسایی قلبی با این رژیم کاهش می باشد. میدانیم که مصرف فیبر سبب کاهش اشتها، کنترل سطح قند خون، چربی خون و بهبود عمل دفع در بدن میشود. میزان کتون در خون افراد بسته به درصد چربی بدن و متابولیزم آنها متفاوت است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی دکتر کرمانی بسیاری از آنها شبیه به همند، بسیاری مصرف کربوهیدرات را قدغن می کنند و بسیاری دیگر پروتئین ها را حذف می کنند. اگرچه ممکن است این میوه ها را در سرد خانه ها ذخیره کنند و در فصل بهار هم این میوه در دسترس قرار گیرد. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

در این شرایط افراد سراغ افزایش مصرف کربوهیدرات و چربی میروند و به انتخاب غذاهایی دست میزنند که اشتهای آنها را کم نکند. از اینجا به بعد اگر میخواهید وزن کم کنید کالری را به اندازهای کم کنید که وزنتان در هفته بین ۰.۲۵ تا ۱ درصد کاهش پیدا کند.

اگر از روش تخمین زدن استفاده کنید باید سراغ فرمولهایی بروید که براساس مشخصات شما و سطح فعالیتتان، میزان نیازتان به کالری را مشخص میکنند (تحلیل گر بدنسازی تمرینو از این روش استفاده میکند) ما از فرمولهای محققی به نام کانینگهام برای این امر استفاده میکنیم. وقتی کربوهیدراتها را مصرف میکنیم بخشی از آن به سرعت به عنوان انرژی مورد استفاده قرار میگیرد و بخش بزرگتری به عنوان گلیکوژن ذخیره میشود (در عضلات و کبد). در این روش در دورههای کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز میتواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. پیشنهاد شخصی من این است که ابتدا با روش تخمین زدن نقطه شروع کالری و درشت مغذیها را بدست آورید و بعد با مشاهده هفتگی، مسیر خود را اصلاح کنید. در این رژیم مصرف کالی در ۳ روز به ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ کالری محدود میشود.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

بهترین رژیم کتوژنیک هر چقدر بالاتر باشد نیاز شما به کربوهیدرات هم بیشتر میشود. کتوژنیک که به آن «کتونزا» هم گفته میشود، یک برنامه غذایی با چربی بالا و کربوهیدارت (یا همان قند) کم و پروتئین متوسط است. منبع (۲۲) اگر رنگش تیرهتر بود و بوی قویتر داد یعنی دچار کم آبی شدهاید. ۶- دلیل بوی میوه ای ادرار چیست؟ در صبحانه، ناهار و شام، جزء جدایی ناپذیر هر سفره ای است. بعضی از افراد به دنبال لاغر شدن و عده ای به دنبال چاق شدن هستند. حالا اگر دنبال افزایش وزن باشید (کالری مثبت) این تغییرات از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. تنظیم چربی و کربوهیدرات برای رسیدن به هدف کالری دریافتی که از قبل مشخص کردهاید. از تحلیلگر برای مشخص کردن چربی استفاده کنید. انعطافپذیر باشید و هر از گاهی از گوشت و محصولات حیوانی استفاده کنید. در این رژیم شما فقط از فراوردههای حیوانی استفاده میکنید. اگر بخواهید به کاهش وزن ادامه دهید باید کالری مصرفی را کمتر کنید برای کم کردن این کالری باید یکی از درشت مغذیها را کمتر مصرف کنید.  This ​post has  been done ᠎with t​he he lp  of G᠎SA Con tent G᠎en᠎erator D᠎emov᠎er sion!

میزان کالری دریافتی و تغییرات وزنی را ثبت کنید تا در مسیر رسیدن به هدفتان باشید. به همین دلیل خیلی مهم است انرژی دریافتی و تغییرات وزنی خود را به صورت روزانه ثبت کنید. اصول اولیه و مهم رژیم کتوژنیک را رعایت کنید! سپاس از راهنماییتون تا به حال که جواب نگرفتم اما سعی می کنم رژیم رعایت کنم ازمایش هورمونی دادم اوکی بود کیستم چند تا دونه ریز دکتر گفت مشکلی نیست حالا برای همسرم ازمایش نوشته دکتر. سعی کنید در طول روز بین 10 تا 12 لیوان آب بنوشید. حس دوست داشته شدن و محترم شمرده شدن در طول زندگی زناشویی امری حیاتی است.زمانی که شوهر شما بعد پایان کار روزانه یا بعد از اتمام یک دوره کار به خانه برمی گردد،سورپرایز کردن او دقیقا حس علاقه و احترام را درونش به وجود می آورد.ایده های سورپرایز کردن شوهر میتواند در هر محدوده ی مالی،زمانی و مکانی باشد.

رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند. همانطور که قبلاً در مطلب (چطور یک بدنساز باید بر تنبلی غلبه کند) اشاره کردم مردم تمایل دارند سطح غذایی را که خوردهاند کمتر گزارش کنند. باید با نگاه چشمی و جلوی آینه بدن خود را مورد بررسی قرار دهید یا از دستگاههای اندازهگیری استفاده کنید. اگر بخواهید به این تغییرات در وزن به صورت روزانه واکنش نشان دهید کالریهایی که با آن کار میکنید مشکلساز خواهند بود. مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. به طور کلی توصیه میشود زنان روزانه ۲.۷ و مردان ۳.۷ لیتر آب مصرف کنند.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است

بعضی از آنها مخصوص ورزشکاران حرفهای است و از بعضی دیگر افراد معمولی میتوانند استفاده کنند. از نظر عملی، فیبرها جز کربوهیدرات به حساب میآیند اما نحوه جذب آنها در بدن متفاوت است. نوشیدنیهای الکلی حاوی چربی یا پروتئین نیستند اما معمولاً حاوی کربوهیدرات و خود الکل (اتانول) هستند. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین میکنند. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. حداکثر می تواند حدود 35% کالری مصرفی خود را به پروتئین اختصاص دهید . فیبرهای نا محلول به صورت مستقیم دفع میشوند و حاوی انرژی نیستند در مقابل فیبرهای محلول درون روده بزرگ تخمیر میشوند که به بدن اجازه میدهد از هر ۱ گرمش ۲ کیلو کالری انرژی دریافت کند. نبود کربوهیدرات کافی در رژیم غذایی میتواند سبب کاهش عملکرد ورزشی، قدرتی و انقباض عضلانی شود و ذخایر گلیکوژن در کبد هم به راحتی خالی میشوند. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کردهاید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا میکند، چربیها جایگزین کربوهیدرات حذف شده میشوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربیهاست.

معنی کتوژنیک چیست

معمولاً چربیها باید ۲۰-۳۵ درصد کالری روزانه را شامل شود که این میشود ۰.۵-۰.۶ گرم چربی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به صورت روزانه. مطابق با اصول رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات شما باید کم و مصرف چربیتان بیشتر باشد. البته برای افرادی که فعالیتهای پرفشاری دارند وقتی کربوهیدرات خیلی کم باشد میتواند سبب کاهش عملکرد شود. البته عدهای هستند که مشکلات گوارشی دارند و علاقهای به مصرف کربوهیدرات ندارند که البته مشکل خاصی نیز ندارد و میتوانید این گزینه را انتخاب کنید. البته میتوانید این مشکلات را با انتخاب مواد غذایی و مکملهای مناسب حل کنید. زیرا این فعالیت ها می توانند بدن را تحت فشار قرار دهند و احتمال سردرد کتو را افزایش دهند. مثلاً در مورد سطح فعالیت نمیتوان قضاوت درستی داشت. البته میزان دقیق مصرف تحت تاثیر سطح فعالیت، سن، حاملگی، شیرده بودن، محیط زندگی است. گرچه اغلب گفته میشود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسیها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. برای افزایش وزن هم از این هم روش استفاده کنید با این تفاوت که کالری را افزایش میدهید.

روش کتوژنیک غیرموثر و تخیلی نیست! یک رژیم غذایی کتو مصرف پروتئین را به این سطح محدود می کند اما رژیم غذایی لیزی کتو اینطور نیست. همین اول کار به شما بگوییم که تغییر سبک زندگی با روش کتوژنیک چیز چندان عجیب و غریبی نیست. روش دیگر تشخیص این است که نگاهی به رنگ ادرار بیندازید. میزان کربوهیدرات در این رژیم خیلی محدود است یا وجود ندارد. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته نیز سبزیهای اضافی سفارش بدهید و برای دسر، پنیر بخورید. ممکن است خطرات بیشتری نیز وجود داشته باشند. به عنوان مثال: وقتی در فاز افزایش وزن، میزان کالری را بیشتر میکنید شاید شاهد افزایش وزن باشید اما این افزایش وزن ممکن است ناشی از بیشتر شدن مقدار گلیکوژن، آب یا محتویات رودهها باشد و هیچ ارتباطی با بافت عضلانی ندارد! تحقیقات عملی نشان میدهند که این نوع روش برای کاهش وزن تفاوتی با رژیمهای معمولی کالری منفی برای کاهش وزن ندارد. بررسیهای محققان نشان داده رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش چربی شکم کمک کند و حتی برای بهبود برخی بیماریهای مزمن مثل دیابت نوع 2 و اختلال شناختی موثر واقع شود. سردرد خود را با گرفتگی یکطرفهٔ بینی، ریزش اشک و درد شدید اطراف حدقه نشان میدهد. این دامنه تغییرات وزنی میتواند شدید یا متوسط باشد همه چیز بستگی به هدفی که میخواهید به آن برسید، دارد.

خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

موفقیت رژیم کتو به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است. اما چرا به این رژیم کتوژنیک (رژیم کتو) می گویند؟ در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیکژنیک می تواند نیاز فرد به داروهای ضد صرع را کاهش بدهد اما با این حال هنوز هم خطر تشنج به صورت بالقوه وجود دارد. دانشمندان هنوز در حال بررسی چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر افراد مبتلا هستند. کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول در بدن می شود که می تواند بر خلق و خو تأثیر منفی بگذارد.