مزایا ، عوارض جانبی و موارد دیگر


ما شامل محصولاتی هستیم که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید است. در صورت خرید از طریق پیوندهای موجود در این صفحه ، می توانیم کمیسیون کمی دریافت کنیم. در اینجا روند ما است.

گوایا (ایلکس گوایوسا) درخت هالی بومی جنگل های بارانی آمازون است.

برگهای این درخت مدتهاست که توسط انسان برای مزایای سلامتی ، از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ، برداشت شده است (1)

امروزه نوشیدنی های گایاک مانند چای در حال افزایش محبوبیت هستند. با این حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا مزایای آن علمی است – و آیا عوارض جانبی دارد یا خیر.

این مقاله درباره استفاده ، مزایا و عوارض گواوا بحث می کند.

درختان گواوا می توانند 6 تا 30 متر رشد کنند و برگ های سبز روشن و کشیده تولید کنند.

اگرچه این گونه در سراسر جنگل های بارانی آمازون یافت می شود ، اما بیشترین گونه کشت شده در اکوادور است (2)

به طور سنتی ، برگ های آن برداشت می شود ، خشک می شود و برای تهیه چای گیاهی دم می شود.

امروزه نیز به صورت پودر و عصاره به فروش می رسد و به محصولاتی مانند نوشیدنی های انرژی زا و چای تجاری اضافه می شود.

گویان حاوی غلظت قابل توجهی کافئین است و منبع غنی آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید گیاهی است (1)

خلاصه

میهن جنگل بارانی آمازون است و عمدتا در اکوادور برداشت می شود. برگهای آن معمولاً برای تهیه چای تهیه می شود و به دلیل داشتن کافئین و آنتی اکسیدان سرو می شود.

Guaya ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی را ارائه دهد ، اگرچه تحقیقات در این مورد محدود است.

می تواند خلق و خو و تمرکز را بهبود بخشد

Guayusa دارای یک بیدمشک کافئین دار است که یک محرک شناخته شده است.

در واقع ، مقدار کافئین مشابه قهوه معمولی را ارائه می دهد (3)

علاوه بر این ، حاوی تئوبرومین است ، آلکالوئیدی که از نظر ساختاری شبیه کافئین است. تئوبرومین همچنین در غذاهایی مانند شکلات و پودر کاکائو یافت می شود (4)

کافئین و تئوبرومین در ترکیب باعث بهبود خلق و خو ، هوشیاری و تمرکز می شوند (5)

یک مطالعه روی 20 بزرگسال سالم نشان داد که مخلوط کافئین (19 میلی گرم) و تئوبرومین (250 میلی گرم) می تواند عملکرد کوتاه مدت مغز را بهبود بخشد (6)

سرشار از آنتی اکسیدان

مطالعات نشان می دهد که گواوا دارای تعدادی آنتی اکسیدان است (2، 7، 8)

این مواد با مبارزه با رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری در بدن شما هستند ، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. آنها می توانند به کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های مزمن کمک کنند (9)

گوایا به ویژه دارای گروهی از آنتی اکسیدان های پلی فنلی است که به کاتچین معروف هستند. آنها می توانند در برابر التهاب ، بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت نوع 2 محافظت کنند (10، 11، 12، 13)

به طور خاص ، مطالعات حیوانی کاتچین موجود در چای را با کلسترول پایین مرتبط کرده است (3)

با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد ترکیبات خاص Guayusa و تأثیرات آنها بر سلامت انسان مورد نیاز است.

ممکن است سطح قند خون را تثبیت کند

اگر بدن شما نتواند به طور موثر قند را از خون به سلول های شما منتقل کند ، ممکن است قند خون بالایی داشته باشید. اگر این بیماری درمان نشود ، در نهایت می تواند منجر به دیابت نوع 2 شود.

اگرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست ، اما گواوا می تواند به کاهش قند خون کمک کند.

در یک مطالعه 28 روزه بر روی موش های غیر دیابتی ، نشان داده شد که مکمل های گایوسا قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، اشتها را سرکوب می کند و وزن بدن را کاهش می دهد.14)

با این حال ، تحقیقات فعلی بسیار محدود است و نتایج همیشه مربوط به انسان نیست. مطالعات بیشتر انسانی مورد نیاز است.

می تواند به کاهش وزن کمک کند

گویان به دلیل داشتن کافئین بالا می تواند باعث کاهش وزن شود.

کافئین یک محرک طبیعی است که با افزایش تعداد کالری هایی که بدن شما می سوزاند به متابولیسم شما سرعت می بخشد. مطالعات همچنین نشان می دهد که اشتها را کاهش می دهد (15، 16، 17)

با این حال ، بسیاری از این مزایا فقط کوتاه مدت هستند ، زیرا اثرات کافئین در طول زمان کاهش می یابد (18)

علاوه بر این ، اکثر مطالعات از دوزهای بسیار زیاد استفاده می کنند که با یک یا دو فنجان چای گواوا به آن نمی رسید.

سرانجام ، تحقیقات بیشتری در مورد طولانی مدت کافئین با دوز پایین مورد نیاز است.

خلاصه

گوایا سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین است. این می تواند تعدادی از مزایای سلامتی ، از جمله افزایش غلظت ، سطح قند خون و کاهش وزن را ارائه دهد.

به طور کلی ، گواوا بسیار بی خطر است. به طور متوسط ​​با عوارض جانبی همراه نیست (8)

دوزهای زیاد کافئین می تواند علائمی مانند اضطراب ، اضطراب و بی خوابی ایجاد کند. با این حال ، به نظر می رسد گواوا با وجود کافئین ، باعث عصبی شدن سایر نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه نمی شود.19)

با این حال ، مانند بسیاری از چای ها ، گواوا حاوی تانن است ، ترکیباتی که می توانند در جذب آهن اختلال ایجاد کنند و باعث تهوع شوند ، به ویژه هنگامی که با معده خالی مصرف می شود (20 ، 21، 22)

بعید است که تانن با مقدار کمی چای به سلامتی شما آسیب برساند ، اما افراد مبتلا به کمبود آهن ممکن است بخواهند میزان مصرف خود را محدود کنند.

خلاصه

Guayaquil به طور کلی بی خطر تلقی می شود و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. با توجه به محتوای تانن ، ممکن است لازم باشد مصرف افراد مبتلا به کمبود آهن محدود شود.

تهیه چای گایوسا فوق العاده آسان است. می توانید آن را گرم میل کنید یا به صورت سرد روی یخ سرو کنید.

با این حال ، به دلیل محتوای کافئین آن ، ممکن است تمایل نداشته باشید که آن را قبل از خواب بنوشید.

به احتمال زیاد گایوسا را ​​به شکل برگ گشاد می فروشید ، اگرچه چای کیسه ای نیز موجود است. می توانید آن را در فروشگاه های تخصصی یا برخط.

برای تهیه آن:

  1. 1 قاشق چای خوری (حدود 2 گرم) برگ شل را به فنجان گواوا یا صافی چای داخل فنجان اضافه کنید.
  2. 8 اونس (240 میلی لیتر) آب جوش بریزید.
  3. 5-7 دقیقه یا تا رسیدن به قدرت دلخواه بایستید.
  4. صافی چای را صاف یا بردارید.

به خاطر داشته باشید که پودرها و عصاره ها نیز وجود دارد. آنها را می توان به غذاهایی مانند کوکتل ، بلغور جو دوسر و کاسه ماست اضافه کرد.

خلاصه

چای گواوا به راحتی تهیه می شود و به رژیم غذایی شما اضافه می شود. می توان آن را گرم یا سرد سرو کرد.

برگ های گواوا حاوی انواع ترکیبات مفید مرتبط با مزایای بالقوه سلامتی است.

این گیاه آمازون سرشار از آنتی اکسیدان ها و کافئین است که می تواند باعث کاهش وزن ، تنظیم قند خون و بهبود روحیه و هوشیاری شود.

نوشیدن چای آن بی خطر است و جایگزینی عالی برای قهوه است. برای امتحان کردن ، قبل از نوشیدن ، برگهای شل را در آب جوش خیس کرده و صاف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید