مسدود کننده های کربوهیدرات چیست و آیا م workثر هستند؟


مسدود کننده های کربوهیدرات یک نوع مکمل غذایی هستند.

با این حال ، آنها متفاوت از سایر قرص های کاهش وزن موجود در بازار عمل می کنند.

آنها هضم کربوهیدرات ها را مسدود می کنند ، ظاهراً به شما اجازه می دهند بدون (برخی) کالری های ناخواسته کربوهیدرات مصرف کنید.

اما آیا آنها به همان اندازه که به نظر می رسند مفید هستند؟ این یک نمای کلی از مسدود کننده های کربوهیدرات و تأثیرات آنها بر سلامتی و وزن شما است.

مسدود کننده های کربوهیدرات ، که به عنوان مسدود کننده نشاسته نیز شناخته می شوند ، می توانند به انسداد آنزیم های مورد نیاز برای هضم کربوهیدرات های خاص کمک کنند.

برخی از انواع آن به عنوان مکمل های کاهش وزن فروخته می شوند. آنها از گروهی از ترکیبات به نام مهار کننده های آلفا آمیلاز ساخته می شوند که به طور طبیعی در غذاهای خاصی وجود دارند.

این ترکیبات معمولاً از حبوبات به دست می آیند و به آنها اشاره می شود Phaseolus vulgaris عصاره یا عصاره لوبیا سفید (1، 2، 3)

سایر داروها داروهای تجویزی به نام مهار کننده های آلفا گلوکوزیداز (AGIs) هستند که برای درمان قند خون بالا در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 استفاده می شود (4)

در این مقاله ، واژه مسدود کننده کربوهیدرات به مکمل غذایی اشاره دارد که حاوی عصاره لوبیا است ، نه داروهای تجویزی.

نتیجه:

نوع مسدود کننده کربوهیدراتها که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است ، مکمل کاهش وزن مشتق شده از لوبیا است.

مسدود کننده های کربوهیدرات چگونه کار می کنند؟

کربوهیدراتهای قابل هضم را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد: کربوهیدراتهای ساده و پیچیده.

کربوهیدراتهای ساده به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه ها و محصولات لبنی یافت می شوند.

آنها همچنین در غذاهای فرآوری شده مانند نوشیدنی های گازدار ، دسرها و حتی ماست های طعم دار یافت می شوند.

از سوی دیگر ، کربوهیدراتهای پیچیده در غذاهایی مانند ماکارونی ، نان ، برنج و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی یافت می شوند.

کربوهیدراتهای پیچیده شامل بسیاری از کربوهیدراتهای ساده هستند که به هم متصل شده و زنجیره هایی را تشکیل می دهند که قبل از جذب باید توسط آنزیمها تجزیه شوند.

مسدود کننده های کربوهیدرات حاوی موادی هستند که آنزیم های خاصی را که این کربوهیدرات های پیچیده را تجزیه می کنند مهار می کنند (3)

در نتیجه ، این کربوهیدرات ها بدون تجزیه یا جذب وارد روده بزرگ می شوند. آنها هیچ کالری ارائه نمی دهند و قند خون را افزایش نمی دهند.

نتیجه:

مسدود کننده های کربوهیدرات آنزیم های هضم کننده کربوهیدرات های پیچیده را مهار کرده و از تولید کالری کربوهیدرات ها یا افزایش قند خون جلوگیری می کند.

مسدود کننده های کربوهیدرات می توانند به کاهش وزن کمک کنند

مسدود کننده های کربوهیدرات معمولاً به عنوان محصولات کاهش وزن فروخته می شوند. آنها تبلیغ می شوند که به شما امکان می دهد هر مقدار کربوهیدرات بخواهید بدون کالری دریافت کنید.

با این حال ، اثربخشی آنها ممکن است محدود باشد و مطالعات نتایج متناقضی را ارائه می دهند.

مسدود کننده های کربوهیدرات چقدر مثر هستند؟

مسدود کننده های کربوهیدرات به شما اجازه نمی دهند فقط بخشی از کربوهیدرات هایی را که می خورید هضم کنید. در بهترین حالت ، آنها 50-65 of آنزیم های هضم کننده کربوهیدرات را مسدود می کنند (5)

توجه به این نکته ضروری است که مهار این آنزیم ها به معنای مسدود کردن نسبت یکسانی از کربوهیدرات ها نیست.

در مطالعه ای که یک مسدود کننده قوی کربوهیدرات ها را مورد بررسی قرار داد ، مشخص شد که اگرچه می تواند 97 درصد از آنزیم ها را مهار کند ، اما اجازه جذب تنها 7 درصد کربوهیدرات ها را نمی دهد (6)

این می تواند رخ دهد زیرا مسدود کننده های کربوهیدرات جذب کربوهیدرات ها را به طور مستقیم به تاخیر نمی اندازند. آنها به سادگی می توانند زمان لازم برای هضم آنزیم ها را افزایش دهند.

علاوه بر این ، کربوهیدراتهای پیچیده که تحت تأثیر مسدود کننده های کربوهیدرات قرار می گیرند ، تنها بخشی از کربوهیدراتها را در رژیم غذایی اکثر افراد تشکیل می دهند.

برای بسیاری از افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ، قند اضافه شده در غذاهای فرآوری شده یک مشکل بزرگتر است. قندهای اضافه شده معمولاً کربوهیدراتهای ساده مانند ساکارز ، گلوکز یا فروکتوز هستند. آنها تحت تأثیر مسدود کننده های کربوهیدرات قرار نمی گیرند.

نتیجه:

مسدود کننده های کربوهیدرات تنها جذب مقدار کمی کربوهیدرات را مسدود می کنند و اثربخشی آنها به نوع کربوهیدرات هایی که می خورید بستگی دارد.

شواهد چه می گوید؟

چندین مطالعه نشان می دهد که مسدود کننده های کربوهیدرات می توانند باعث کاهش وزن شوند.

این مطالعات بین 4 تا 12 هفته به طول انجامید و افرادی که از مسدود کننده های کربوهیدرات استفاده می کردند ، معمولاً 2 ، 5 ، 5 پوند (0 ، 95 تا 2.5 کیلوگرم) بیشتر از گروه کنترل وزن کم کردند. یک مطالعه کاهش وزن 8.8 پوند (4 کیلوگرم) بیشتر از گروه کنترل نشان داد (7، 8، 9، 10)

جالب است بدانید افرادی که بیشتر کربوهیدرات مصرف کرده اند همان افرادی هستند که با این مکمل ها وزن کم کرده اند (11)

این منطقی است ، زیرا هر چه نسبت کربوهیدراتهای پیچیده در رژیم غذایی شما بیشتر باشد ، تفاوت بین مسدود کننده های کربوهیدرات بیشتر است.

با این حال ، میانگین کاهش وزن برای کسانی که رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات مصرف می کردند هنوز فقط 2-3 کیلوگرم (4.4-6.6 پوند) بود.7، 8، 9، 10، 11)

در عین حال ، سایر مطالعات تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین افرادی که مکمل های غذایی مصرف می کردند و کسانی که از مکمل های غذایی استفاده نمی کردند ، نشان نداد و نتیجه گیری را دشوار کرد (11، 12)

نتیجه:

برخی از مطالعات نشان داده اند که مسدود کننده های کربوهیدرات می توانند به شما در کاهش وزن تا 2-9 پوند (0.95-4 کیلوگرم) کمک کنند ، اما برخی دیگر هیچ تاثیری ندارند.

مسدود کننده های کربوهیدرات می توانند اشتها را کاهش دهند

مسدود کننده های کربوهیدرات علاوه بر جلوگیری از هضم کربوهیدرات ها ، می توانند بر برخی هورمون های مرتبط با گرسنگی و سیری تأثیر بگذارند (2، 6)

آنها همچنین می توانند تخلیه معده را پس از غذا کند کنند (2، 6)

یکی از دلایل این اثر ممکن است این باشد که عصاره لوبیا همچنین حاوی فیتو هموگلوتینین است. این ترکیب ممکن است سطح برخی از کمالات هورمونی را افزایش دهد (2)

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که فیتوهموگلوتینین موجود در مسدود کننده های کربوهیدرات باعث کاهش قابل توجهی در دریافت غذا می شود. موش های تغذیه شده با ترکیبات غذایی 25-90 درصد کمتر غذا خوردند. با این حال ، این اثر فقط چند روز طول کشید (2)

در روز هشتم آزمایش ، اثر ناپدید شد و موش ها به اندازه قبل غذا خوردند. علاوه بر این ، پس از قطع مسدود کننده های کربوهیدرات ، موش ها تا 50 درصد بیشتر از قبل غذا خوردند و به وزن قبلی خود بازگشتند (2)

با این حال ، ممکن است راه های دیگری وجود داشته باشد که مسدود کننده های کربوهیدرات اشتها را کاهش می دهند.

مطالعات مشابه نشان داده است که یک مسدود کننده کربوهیدرات می تواند میزان غذای خورده شده توسط موش ها را بین 15 تا 25 درصد در یک دوره زمانی کاهش دهد و حتی آنها را به خوردن غذای کم چرب و قند کمتر سوق دهد (2)

این تأثیر در انسان به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما یک مطالعه اخیر نشان داد که عصاره غلیظ و استاندارد لوبیا گرسنگی را کاهش می دهد ، احتمالاً با سرکوب سطح هورمون گرسنگی گرلین.6)

گفتن اینکه آیا این اثر با مکمل های مسدود کننده هیدروکربنی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به دست می آید یا این که این اثر واقعاً می تواند به کاهش وزن در انسان کمک کند ، دشوار است.

نتیجه:

برخی از مطالعات حیوانی و انسانی نشان می دهد که مسدود کننده های کربوهیدرات ممکن است اشتها و اشتها را کاهش دهند ، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مسدود کننده های کربوهیدرات می توانند به کنترل قند خون شما کمک کنند

مسدود کننده های کربوهیدرات معمولاً به عنوان مکمل های کاهش وزن فروخته می شوند ، اما ممکن است تأثیر بیشتری بر قند خون داشته باشند.

آنها از هضم کربوهیدراتهای پیچیده جلوگیری یا کند می کنند.

در نتیجه ، آنها همچنین افزایش قند خون را که معمولاً هنگام جذب این کربوهیدراتها در جریان خون رخ می دهد ، کاهش می دهند.

با این حال ، این فقط در مورد درصد کربوهیدرات هایی است که در واقع تحت تأثیر مسدود کننده های کربوهیدرات قرار می گیرند.

علاوه بر این ، تصور می شود که مسدود کننده های کربوهیدرات بر برخی هورمون های دخیل در کنترل قند خون تأثیر می گذارد (5)

چندین مطالعه روی افراد سالم نشان داده است که مکمل های غذایی که مانع از مصرف کربوهیدرات ها می شوند باعث افزایش کوچکتر قند خون پس از یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا می شوند. آنها همچنین باعث کاهش سریع قند خون می شوند (1، 5، 13)

نتیجه:

مطالعات نشان داده است که مسدود کننده های کربوهیدرات می توانند باعث افزایش قند خون و بازگشت سریعتر به حالت عادی بعد از غذا شوند.

مسدود کننده های کربوهیدرات نشاسته بادوام مفیدی را فراهم می کنند

مسدود کننده های کربوهیدرات دارای یک مزیت غیر منتظره دیگر هستند – آنها میزان نشاسته مقاوم در روده بزرگ را افزایش می دهند.

این به این دلیل است که آنها میزان کربوهیدراتهای جذب شده توسط روده کوچک را کاهش می دهند ، بنابراین مقدار نشاسته ای که از روده ها عبور می کند را افزایش می دهند.

نشاسته مقاوم همانند فیبر ، نشاسته غذایی است که توسط آنزیمهای روده کوچک قابل هضم نیست.

آنها در غذاهایی مانند سیب زمینی فرآوری نشده ، موز نارس ، حبوبات و برخی غلات کامل یافت می شوند (14)

وقتی نشاسته های مقاوم وارد روده بزرگ می شوند ، باکتری های روده آنها را تخمیر کرده و گازها و اسیدهای چرب مفید زنجیره کوتاه را آزاد می کنند.

وقتی مسدود کننده های کربوهیدرات از هضم سخت کربوهیدرات ها در روده کوچک جلوگیری می کنند ، این کربوهیدرات ها به عنوان نشاسته مقاوم عمل می کنند.

در بسیاری از مطالعات ، نشاسته مقاوم با کاهش چربی بدن ، سالم بودن باکتری های روده و بهبود قند خون و حساسیت به انسولین همراه بوده است (7، 15، 16)

علاوه بر این ، نشاسته های مقاوم می توانند به افزایش میزان چربی بدن شما بعد از غذا کمک کنند (17)

نتیجه:

وقتی مسدود کننده های کربوهیدرات باعث می شوند کربوهیدرات های هضم نشده وارد روده بزرگ شوند ، این کربوهیدرات ها مانند نشاسته مقاوم عمل می کنند. نشاسته بادوام فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مسدود کننده های کربوهیدرات به طور کلی بی خطر تلقی می شوند ، اما مطمئن باشید که آنها را از یک منبع معتبر خریداری کنید.

ایمنی و عوارض جانبی

مسدود کننده های کربوهیدرات برای عوارض جانبی بسیار بی خطر در نظر گرفته می شوند.

با این حال ، اگر باکتری ها کربوهیدرات ها را در روده بزرگ تخمیر کنند ، گازهایی که از خود ساطع می کنند می توانند تعدادی از عوارض جانبی ناخوشایند را ایجاد کنند.

اینها ممکن است شامل اسهال ، نفخ ، نفخ و گرفتگی عضلات (1، 5)

این عوارض جانبی معمولاً شدید نیستند و با گذشت زمان برطرف می شوند ، اما برای برخی از افراد کافی است که مصرف مسدود کننده های کربوهیدرات را متوقف کنند.

علاوه بر این ، بیماران مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند ، باید قبل از مصرف مسدود کننده های کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنند ، زیرا در صورت عدم تنظیم دوز انسولین ، ممکن است باعث کاهش قند خون شوند.

نتیجه:

مسدود کننده های کربوهیدرات معمولاً بی خطر هستند ، اگرچه می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کنند.

شرایط تکمیل

مسأله دیگر تنظیم اضافات است.

تولیدکنندگان دیگر مسئول ایمنی و یکپارچگی محصولات خود هستند و موارد زیادی از تقلب در صنعت مکمل وجود داشته است.

FDA اخیراً تعدادی از افزودنی های گیاهی را آزمایش کرده و دریافت که تنها 17 of از محصولات حاوی عنصر اصلی برچسب هستند (18)

در گذشته ، FDA حتی مکمل های غذایی تقلبی با داروهای تجویزی پیدا کرده بود که قبلاً به دلیل عوارض جانبی خطرناک آنها از بازار حذف شده بود.

این داروهای بالقوه مضر برای اثربخشی بیشتر مکمل ها اضافه شدند.

به همین دلیل ، ممکن است بسیاری از مسدود کننده های کربوهیدرات موجود در فروشگاه ها در واقع برچسب نداشته باشند.

وقتی صحبت از مکمل ها می شود ، همیشه ایده خوبی است که از یک تولید کننده معتبر تحقیق و خرید کنید.

نتیجه:

اگرچه مسدود کننده های کربوهیدرات به طور کلی بی خطر هستند ، اما دشوار است که بگوییم آیا مکمل ها واقعاً حاوی آنچه در برچسب می گویند خواهند بود یا خیر.

آیا باید از مسدود کننده کربوهیدرات استفاده کنید؟

برخی از مطالعات نشان می دهد که مسدود کننده های کربوهیدرات ممکن است به کاهش وزن ، کاهش اشتها و کاهش قند خون کمک کنند.

با این حال ، مطالعات از کیفیت کافی برای نشان دادن این که آیا مسدود کننده های کربوهیدرات یک اثر طولانی مدت واقعی دارند ، برخوردار نبوده اند. علاوه بر این ، ممکن است فقط برای افرادی که رژیم کربوهیدرات متوسط ​​و زیاد دارند مفید باشد.

صرف نظر از این ، افزودنی های مسدود کننده کربوهیدرات ها فقط همین هستند – مواد افزودنی. آنها جایگزینی برای یک شیوه زندگی سالم نیستند.

برای دستیابی به نتایج پایدار ، هنوز رژیم غذایی سالم و ورزش مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید