آیا از لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک توانایی خود خجالت میکشید؟ این است چه باید کرد

لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک ، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک در این مقاله شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 لیست شده است. رژیم غذایی کتوژنیک برنامه غذایی است که در طراحی آن میزان دریافت چربی به طور قابل توجهی افزایش می یابد، دریافت پروتئین در محدوده کافی برای فرد بوده ولی دریافت کربوهیدرات (مواد نشاسته ای) در آن به طور قابل توجهی کمتر از میزان نیاز به این ماده مغذی می باشد. غذاهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید عبارتند از:غلات و دانه هایی مانند:نانماکارونیکراکرغلاتجو دوسربرنجحبوباتی مانند:عدسلوبیای سیاهلوبیا قرمزلوبیا چیتیبیشتر میوه ها و سبزیجات: از مصرف همه میوه ها و سبزیجات، به جز مواردی که در بالا ذکر شده خودداری کنید.محصولات لبنی کم چرب مانند:شیر کم چربپنیر کم چربماست کم چربگوشت و ماهی های کم چرب مانند:مرغگوشت گاوگوشت گوسفندماهی کادتنقلاتی مانند:شیرینیبیسکویتکیکنوشیدنی های شیرین مانند:آب میوهنوشیدنی های انرژی زاقهوه شیرین شدهچه کسانی می توانند روزه چربی بگیرند؟ افرادی که از روزه چربی استفاده می کنند ادعا می کنند که این روش برای کاهش وزن و از دست دادن سریع چند پوند از چربی بدن، بدون ایجاد احساس گرسنگی یا هوس مفید است.با این حال ممکن است از خودتان بپرسید که آیا این تکنیک روش صحیحی است یا خیر؟

رژیم کتوژنیک شامل چیست

این کار ممکن است به بدن شما یاد بدهد که چربی بیشتری بسوزاند قبل از اینکه کربوهیدرات را کاملاً از بین ببرید. در نهایت، هر غذای پر کربوهیدرات و قند در رژیم کتوژنیک محدود می شود. اگرچه این مداخلات باعث کاهش در اندازه تومور نمی شود ، اما از رشد آن جلوگیری می کند که همین امر می تواند ثابت کند این نوع از سرطان می تواند با محدود سازی گلوکز ، آسیب پذیر شود. سرطان. رژیم غذایی در حال حاضر به عنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. رسیدن به تناسب اندام با رعایت رژیم لاغری یکی از بهترین و موثرترین گزینهها برای لاغری و درمان سلولیت است، رژیمهای غذایی متنوعی وجود دارد که افراد میتوانند با توجه به شرایط و ویژگیهای هریک دست به انتخاب بزنند، رژیم کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیمها در سالهای اخیر بوده است، در این مقاله به بررسی رژیم کتوژنیک، مزایا و فواید آن میپردازیم.

از آنجا که بیشتر کالری دریافتی در این برنامه غذایی باید از طریق مصرف چربی تامین شود؛ باید موادی را انتخاب کنید که دارای چربی بسیار زیادی هستند. برنامه غذایی شما باید شامل مقدار کمی غلات کامل و چربی های سالم، مقداری لبنیات کم چرب یا بدون چربی، پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد. البته ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. در برخی از موارد نادر، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات با ایجاد فرآیند کتوز که در آن سطح کتون موجود در خون به شدن بالا می رود؛ باعث ایجاد مشکلات جدی می شوند.بنابراین افرادی که دارو مصرف می کنند یا بیماری مانند بیماری قلبی یا دیابت دارند، قبل از شروع این برنامه غذایی باید با پزشک معالج خود مشورت کنند و از رعایت این رژیم، بدون نظارت پزشک خودداری کنند.این روش همچنین برای خانم هایی که حامله هستند یا به نوزاد شیر می دهند و یا برای افرادی که کلسترول بالادارند مناسب نیست. بعد از 2 تا 3 ماه اول، می توانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید، فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی برگردید. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است، ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه تا زمانی که بدن شما سازگاری پیدا کند وجود داشته باشد.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

وقتی حالت کتوز برای بدن رخ دهد بدن برای سوزاندن چربی ها بسیار کارآمدی بیشتری پیدا می کند. از آن زمان، چندین مطالعه همچنین مزایای سلامت مغز را از پیروی از مایند پیدا کردند، از جمله مطالعه آوریل 2020 در ایران، که به این نتیجه رسید که رژیم مایند ممکن است اثرات مضر چاقی را بر توانایی شناختی و ساختار مغز معکوس کند. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. تحلیل عضلات هنگامی اتفاق می افتد که بدن فیبرهای عضلانی را تجزیه می کند تا نیاز خود به پروتئین و انرژی را برآورده سازد.اگر از این رژیم بیشتر از ۵ روز پیروی کنید، عدم تنوع در رژیم غذایی تان ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی شود. همچنین ممکن است برای سبک زندگی و تمایلات برخی افراد مناسب نباشد معقول ترین کار این است که از یک متخصص کتوژنیک که دارای تخصص تغذیه است در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو مناسب شما است یا خیر.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم نی نی سایت روغن نارگیل دارای خواص بی نظیری است که باعث می شوند به یک ماده غذایی بسیار مناسب برای رژیم کتوژنیک تبدیل شود. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. اگر سه وعده در روز بخوریم، جایگزینی صبحانه با قهوه ضد گلوله احتمالاً مصرف کل مواد مغذی را حدود یک سوم کاهش می دهد. بله، درست شنیدید. اگر نتوانستید در برابر یک تکه کیک یا پاستای خوشمزه مقاومت کنید و تصمیم گرفتید که کمی کربوهیدرات اضافی بخورید، اصلا استرس نداشته باشید. این را سفارش دهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. اما میانگین بین ۲ تا ۳ ماه باید این رژیم را رعایت کنید. بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند. برنامه ریزی برای وعده های غذایی خود از قبل نیز می تواند مفید باشد و می تواند به شما در صرفه جویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند.

قبل از شروع هر رژیم جدید با پزشک خود صحبت کنید. این نوع از رژیم کتوژنیک می تواند به شما این امکان را دهد که تنها در برخی از مواقع کربوهیدرات را برای رژیم غذایی خود در نظر بگیرید و آن ها را درطول وعدههای غذایی خود بگنجانید. ● باید خودتان را از کربوهیدرات ها محروم کنید و چیزی کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. اگر تصمیم دارید روزه چربی را امتحان کنید کافی است که فقط ۲ تا ۵ روز این طرح را دنبال کنید. اگر قبل از روزه چربی رژیم غذایی کتوژنیک را دنبال نکرده باشید ممکن است آنفولانزای کتو را تجربه کنید. نکته: قبل از شروع کیتو دایت حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. با رعایت این رژیم غذایی باید بیشتر از قبل چربی استفاده کنید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. عوارض جانبی اولیه رژیم کتو ممکن است شامل مه مغزی، خستگی، عدم تعادل الکترولیتها باشد اما ارتباط بین رژیم کتوژنیک و پوست با راش کتو مشخص میشود. در این مدت توصیه می شود که بین ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ کالری در روز میل کنید.

محققان دریافتهاند که اجتناب از تمام غذاها برای مدت کوتاه، از جمله غذاهای غنی از کربوهیدرات، به کاهش تشنج در بیماران صرعی کمک میکند و در کنار آن اثرات مثبت دیگری مانند تأثیرات بر چربی بدن، قند خون، کلسترول و سطح گرسنگی دارد. غذاهای رژیمی بدون شکر: آب نبات های بدون قند، شربت، پودینگ، شیرین کنندهها، دسرها و … چیز کیک کتویی، شیرین شده با استویا و بدون قند است. رژیم متوسط کتو، نیز گزینه ای است که هنوز هم به کاهش وزن و بهبود سایر علائم می تواند کمک کند. بله، اما ممکن است مانند یک رژیم متوسط با کربوهیدرات موثر نباشد. در رژیم غذایی کتو به طور معمول ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات وجود دارد. برخی شواهد حکایت از این اثرات دارد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شوند، بر اساس گزارش برخی از افراد در مورد برنامه غذایی، معمولاً ظرف چند روز به پایان می رسد. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذایی، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستورالعمل های کتو دوستانه و ایده های غذایی را ارائه می دهند که می توانید برای ساخت منوی سفارشی خود استفاده کنید.

وجود چربی زیاد در برخی از رژیم های غذایی مانند رژیم کتوژنیک نشان دهنده کاهش وزن و بهبود برخی از نشانگرهای سلامت بدن مانند قند خون است.با این حال در روزه چربی علاوه بر ازدیاد چربی در برنامه غذایی، میزان کربوهیدرات و پروتئین نیز کمتر از رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک است. سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم، اسفناج و کدو سبز که با چربی پخته شده اند. محققان در سال 2008، برای بررسی اثرات کاهش مصرف کربوهیدرات بر بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، یک مطالعه­ ی 24 هفته­ ای انجام دادند. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید چند هفته اول رژیم کم کربوهیدرات منظم داشته باشید. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود. این تغییر رویه از گلوکز به شکستن چربیهای بدن برای تامین انرژی معمولا طی 2 تا 4 روز از خوردن کمتر از 20 تا 40 گرم کربوهیدرات روزانه ایجاد میشود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود کنید. مردان در دو روز هفتگی روزه خود فقط 600 کالری مصرف می کنند، در حالی که زنان به 500 کالری محدود می شوند.

روزه چربی ممکن است منجر به افزایش سطح کلسترول در افراد مستعد شود.از آنجا که هیچ تحقیقی در مورد ایمنی و اثر بخشی روزه چربی انجام نشده، عوارض احتمالی مرتبط با این الگوی غذایی ناشناخته است. تحقیقات نشان می دهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی اساسی بر کاهش وزن داشته باشند. باید بدانیم چربی و پروتئین زیاد در این قبیل رژیم ها، باعث ایجاد احساس سیری می شود. علاوه بر این ها، تحقیقات نشان می دهند که مصرف زیتون می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و فشار خون شود. دیابت با تغییر در متابولیسم، باعث افزایش قندخون و اختلال در عملکرد انسولین میشود. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین ایجاد می شود. این امر شانس شما را برای تجربه عوارض جانبی مانند خستگی و مشکلات قند خون افزایش میدهد. هنگام رفتن به میهمانی های اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید، این امر می تواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامه غذایی را بسیار آسان کند.  Art​icle has been created by ​GSA ​Co ntent  Ge᠎nera tor ​DEMO!