استراتژی های بی رحم روش کتوژنیک مورد سوء استفاده قرار گرفت

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 به کتوز است. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه ورود به کتوزیس است. جهت ورود و ماندن در رژیم کتوژنیک ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی باید زیر یک آستانه مشخص باقی بماند. در سال 2016 دکتر جوزلین تن که یک پروفسور و آنکولوژیست و یک محقق دارویی است شروع به تحقیق در خصوص رژیم کتوژنیک نمود. دکتر تن به این نتیجه رسید که علیرغم کتاب ها و اطلاعات مختلفی که در خصوص این رژیم وجود دارد مردم باید از این موضوع آگاه باشند که محدودیت های در استفاده از این رژیم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشند. با این مقاله که از کتاب رژیم کتوژنیک با ترجمه دکتر میثم شکری ساز تهیه شده است همراه شوید تا به صورت علمی و موثر روشی تازه و جالب برای لاغر شدن و همچنین سالم و سبک بال زندگی کردن به شما آموزش بدهیم… در کتاب رژیم کتوژنیک که دکتر میثم شکری ساز به فارسی ترجمه کرده و به صورت بومی درآورده است، دستورالعملهای گام به گام و اصولی این رژیم با کمترین عوارض ممکن، شرح داده شده است. مطالعات نشان میدهد که هم ماست و هم پنیر به کاهش اشتها و احساس سیری کمک میکنند.

معایب کتوژنیک

دیابت نوع ۲ همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. ماهی هنوز هم بخش مهمی از پروتئین موردنیاز شما را باید تأمین کند و جزء مهم رژیم شیر در هفته دوم است که همراه با سبزیجات و غذاهای با فیبر بالا باید مصرف شود. رژیم کرب سایکلینگ، کتوژنیک باید بسیار دقیق انجام شود و بهتر است در هنگام استفاده از آن با استفاده از یک اپلیکیشن کالری شمار همچون کرفس دقت خود را بالا ببرید چرا که شما باید از مقدار کربوهیدراتی که در هر وعده غذایی استفاده میکنید اطلاع داشته باشید.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

در رستوران های مکزیکی می توانید از هر نوع گوشتی با پنیر اضافی، گوآکامول، سالسا و خامه ترش لذت ببرید. برای دسر یک تکه پنیر یا انواع توت ها را با خامه سفارش دهید. در حالی که شاه توت و زغال اخته نسبت به برخی میوه های دیگر کربوهیدرات کمتری دارند. استفاده از این مکمل ها همیشه و 100% لازم نیستند، اما اضافه نمودن برخی از آنها، می تواند سبب به حداکثر رساندن نتایج بواسطه سرعت بخشی در کاهش وزن و چربی گردد. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید یک رژیم منظم با کربوهیدرات کم را طی چند هفته اول امتحان کنید. همانطور که گفته شد، در این رژیم باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و تا حدامکان از خوراکیهایی استفاده کنید که چربی بالایی دارند. گرچه اغلب گفته میشود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسیها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد.

کتاب رژیم کتوژنیک Pdf

مطالعات نشان مي دهند که نمونه رژيم کتوژنيک موفق باعث از بين رفتن سلول هاي سرطاني مي شود. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورید و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این بدان دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود که ممکن است انتقال شما را به کتوز کند کند. در حقیقت این روش به شما رویافروشی نمیکند و دقیقا راهنماییتان میکند که چطور وزنتان را با روشی علمی کم کنید. پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا شما را راهنمایی کند. در این روش شما بدن خود را وادار میکنید تا منبع انرژی خودش را از مواد قندی به چربی تغییر دهد و به این ترتیب حتی برای لاغر شدن نیاز به استفاده از چربی بیشتری داشته باشید! همین اول کار به شما بگوییم که تغییر سبک زندگی با روش کتوژنیک چیز چندان عجیب و غریبی نیست. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. تغییر سطح مواد معدنی در بدن میتواند بر ایجاد سنگ کلیه یا آسیب به استخوانها یا یبوست تاثیر داشته باشد.

احتمالا حدود 35٪ کل کالری دریافتی حد بالایی است.

تغییر سبک زندگی کمک میکند کبد، چربیهای ذخیره شده را بسوزاند و بیماری کبد چرب از بین ببرد. رژیم کتو براساس مقدار بسیار کم کربوهیدرات و مقدار زیاد اسید چرب شناخته میشود. همبرگرهای بدون نان هم گزینه های بسیار خوبی هستند. این رژیم خوبی است اما نیازمند فداکاری زیادی است! اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. یک بسته چای سبز ارگانیک خوب بخرید. سالم ترین گزینه خرید تخم مرغ های ارگانیک است. بسیاری از افراد مشهور و موفق از روش کتوژنیک برای انتخاب یک سبک زندگی سالم استفاده کردهاند. ظاهرا رژیم وگان در کمک به کاهش وزن افراد بسیار مؤثر است، زیرا این رژیم چربی بسیار کم و فیبر بالایی دارد که باعث میشود برای مدت طولانیتری احساس سیری کنید. احتمالا حدود 35٪ کل کالری دریافتی حد بالایی است. این رژیم غالبا 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات دارد.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

این رژیم معمولا حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و فقط 10٪ کربوهیدرات است. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. علاوه بر این، رژیم کتو منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود. همین موضوع باعث کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، انسداد عروق و سایر بیماری های قلبی می شود. رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطرزای بیماری های قلبی مانند چربی بدن، سطح کلسترول خون، فشار خون و قند خون کمک کند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود. رژیم کتوژنیک حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر را کاهش دهد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: همان طور که گفتیم رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. همچنین از بروز اشتهای کاذب پیشگیری می کند و به بدن شما در فرآیند سم زدایی نیز کمک می نماید. در این نوع از برنامه غذایی، باید مصرف میان وعده هایی مانند آووکادو، انواع روغن های گیاهی، ماهی های چرب و زیتون را از سر بگیرید به طوری که میزان چربی دریافتی بدن شما از این مواد، معادل با سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد. علاوه بر سه وعده اصلی که برای هر روز از نمونه رژیم ذکر شده میتوانید از دو میان وعده رژیمی هم استفاده کنید. رژیم کتو برخی از سلبریتیها را هم به خود جذب کرده و طرفداران زیادی در میان آنها دارد. در برخی موارد هم تعریق، و بوی بد دهان مشاهده شده است. وقتی تخم مرغ شروع به پخته شدن کردن، قارچ و پنیر رو هم اضافه کنید. البته نه به صورت غیراصولی! البته خودتان را از خواص غذاهای گیاهی محروم میکنید. البته باید در نظر داشته باشید که هر رژیمی سختیهای خودش را دارد. به دلیل محدودیت کربوهیدرات (مواد قندی) در رژیم کتوژنیک، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد. Po​st w as c reat ed with the help of GSA Con​tent Gen᠎erator Dem ov ersion!

این رژیم همچنین برای افراد که از نظر فیزیکی سالم هستند ، مشکلی را به وجود نمیآورد. اگر از یک رژیم غذایی کتو تمیز پیروی کنید که بر مقدار زیادی غذاهای کم کربوهیدرات، ضد التهاب (مانند سبزیجات، پروتئین های با کیفیت و چربی های سالم مانند آجیل، روغن زیتون و آووکادو) تأکید کند، احتمال زیادی وجود دارد که مزایای آن فراتر از کاهش وزن و… مقدار استاندار استفاده از این روغن یک قاشق چایخوری است، زیرا بیشتر از آن ممکن است فرد را دچار اسهال کند. به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. این شیوه، بدن را در حالت “کتوز” قرار میدهد؛ یعنی، میزان کتون بادی ها در بدن شما 5/0 تا 3 میلیمول افزایش مییابد. همچنین این میوه حاوی 432 واحد ویتامین A می باشد که قادر است نیاز بدن شما به این ویتامین ضروری را برطرف کند. بااینحال با ساخت داروهای ضد صرع، کمکم رو به فراموشی رفت.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. از مشخصات استویا می توان به حالت برگ های آن اشاره داشت که موجب شده استویا از خانواده کاسنیان محسوب شود. با این حال، کارشناسان به این نکته اشاره میکنند که مردم مدیترانه نسبت به آمریکاییها عادات سبک زندگی بهتری دارند. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین میکنند. مطابق با اصول رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات شما باید کم و مصرف چربیتان بیشتر باشد. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که رژیم کم چربی را دنبال کردند از دست دادند. نوعی دارو به نام پروتئینهای حملکننده گلوکز-سدیم (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد یک وضعیت خطرناک که باعث افزایش اسیدیته خون می شود. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است تا زمان سازگاری بدن با این رژیم غذایی عوارض جانبی اولیه ای وجود داشته باشد.