اینجا یک تکنیک است که کمک می‌کند چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

در ادامه شما را با رژیم کتوژنیک رایگان، فواید و عوارض این رژیم غذایی آشنا شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 خواهیم کرد.

این روش کمی مشکل است چون باید استمرار داشته باشید و با صبر ادامه دهید. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است کمک کننده باشد. خیلی مهم: طبیعت پویای سوخت و ساز انرژی در بدن سبب ایجاد پیچیدگیهایی میشود. خیلی ها به دنبال لاغر شدن سریع هستند. عوارض دیگر که ممکن است مشکل سازتر باشند کمتر رخ میدهند؛ مثل سنگهای کلیوی و زیاد شدن اسید در خون. بی شک، دکتر مریم صفاهانی یکی از پزشکان و کارشناسان متعهد در لیست بهترین دکتر تغذیه در شیراز است. ۱۰ تا از بهترین کادو برای ولنتاین چیست؟ اما یکی از بهترین انتخابها بین مواد غذایی است! البته فرایند هضم فیبرها خیلی پیچیده است و این عدد کالری تقریبی است. هر چند کربوهیدراتها نقش مهمی در فعالیتهای پر فشار هوازی و تمرینات بدنسازی بازی میکنند و البته منافع زیادی نیز برای ما دارند. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که علاوه بر لاغری، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در این روش شما در تمام روز مشغول غذا خوردن نیستید و فقط در یک بازه زمانی غذا میخورید (مثل رژیم جنگجو) معمولاً این پنجره زمانی ۴-۸ ساعته است. این رژیم غذایی برخلاف رژیم کتوژنیک معمولی شما را دعوت به خوردن میزان بالایی از میوهها و مواد فیبردار میکند تا به این وسیله از آسیب سیستم گوارش شما جلوگیری کند. فروکتوز هم بیشتر در میوهها پیدا میشود که البته میتواند نقش مضری در سلامتی قلبی داشته باشد. البته مقدار بالای چربی اشباع شده برای سلامتی و طول عمرتان مفید نیست. با اینوجود، نان حزقیال حاوی غلاتی مانند گندم و جو است که برای افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند مناسب نیست. اما نان کتو دقیقا بر عکس است، یعنی میزان چربی و پروتئین بالا و مقدار کربوهیدرات و شکر بسیار کم و ناچیز است. یکی از منابع فروکتوز در مواد غذایی: شربت ذرت با فروکتوز بالا است که ترکیبی از گلوکوز و فروکتوز است. رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) نیز یکی از هم رژیم های غذایی می باشد که از شرایط خاص و منحصر به فردی نیز برخوردار است و همین خاص بودن آن سبب گشته تا بسیاری از مردم راغب به پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی شوند.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد. گل محمدی حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه های پوستی و چین و چروک می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یک نوع روزهداری متناوب است. هر چند رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالاست! در این حالت ابتدا پزشک به بیمار توصیه می کند درصد چربی و وزن خود را با روش های رژیم غذایی و ورزش و دارو کم کند و بعد از اینکه به عدد مطلوبی رسید جراحی را انجام دهد. وقتی نشستهاید بدن اغلب سراغ چربیها برای تامین انرژی میشود اما وقتی حرکات سبک انجام میدهیم آهسته آهسته از کربوهیدراتها برای تامین انرژی استفاده میکنید. برای محاسبه پروتئین به دنبال ۱.۶ تا ۲.۲ گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن به صورت روزانه باشید. معمولاً چربیها باید ۲۰-۳۵ درصد کالری روزانه را شامل شود که این میشود ۰.۵-۰.۶ گرم چربی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به صورت روزانه.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

خرید کتوژنیک اسیدهای چرب ضروری هم در بدن تولید نمیشوند. اگر هم این روش رو دوست نداری یا مشاوره رایگان میخواهی، میتونی روی ایکون واتساپ ما کلیک کنی و بهمون پیام بدی ما اونجا هم منتظرت هستیم! تناقض داستان اینجاست که کلسترول درون مواد غذایی تاثیر بزرگی روی کلسترول خون ندارد. خواهید کرد. من برای نمونه شرح حال یکی از افرادی که مصداق بارز این داستان بوده را در مقاله دیگری شرح دادهام، که پیشنهاد میکنم این مقاله را نیز ببینید، احتمالاً برای شما نیز جالب باشد. برای ورزشکاران رشتههای استقامتی میزان مصرف باید حداقل ۶ گرم کربوهیدرات و برای ورزشکاران رشتههای قدرتی باید ۳-۴ گرم باشد. مصرف لبنیات، مواد قندی، حبوبات و غلات در این رژیم ممنوع است. در واقع، رژیم غذایی کتوژنیک با افزایش کلسترول LDL یا کلسترول بد همراه است که با بیماری قلبی مرتبط است. کسانی که دچار بوی بد دهان می شوند، بهتر است آن را با اسپری یا آدامس نعناع گیاهی (بدون قند)، مصرف مایعات و نمک کافی و حفظ بهداشت دهان و دندان کنترل کنند.

سادهترین دستهبندی برای کربوهیدراتها: ساده و پیچیپده است. در این مطالعه، محققان به بررسی اینکه مکمل های کتون ممکن است یک استراتژی درمانی جدید برای محافظت و بهبود سلامت مغز در افراد مبتلا به چاقی که در معرض خطر اختلال شناختی عصبی هستند، پرداختند. از طرف دیگر ممکن است در این فاز شاهد تغییری در وزن نباشید که ناشی از افزایش سوخت و ساز در بدن است و در ضمن از فردی به فرد دیگر نیز فرق میکند. رژیم کتو، رژیمی است که شما را از مصرف بسیاری از میوه ها و سبزیجات دور میکند. پیشنهاد شخصی من این است که ابتدا با روش تخمین زدن نقطه شروع کالری و درشت مغذیها را بدست آورید و بعد با مشاهده هفتگی، مسیر خود را اصلاح کنید. اگر بخواهید به کاهش وزن ادامه دهید باید کالری مصرفی را کمتر کنید برای کم کردن این کالری باید یکی از درشت مغذیها را کمتر مصرف کنید. نکته بر سر نوع فرایند فراوری است منظور فرایندهایی است که ریز مغذیها و فیبرها را از مواد غذایی جدا میکند. لیبل مواد غذایی علاوه بر نشان دادن مقدار چربی به این هم اشاره میکند که ماده غذایی حاوی چربی اشباع یا ترانس است. البته اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و واقعاً کربوهیدرات کمی را مصرف کنیم در کاهش قندخون مؤثر است. Th​is  data has been g​enerat​ed ᠎with t᠎he help of G᠎SA Conten t  Genera tor  DEMO!

البته برای افرادی که فعالیتهای پرفشاری دارند وقتی کربوهیدرات خیلی کم باشد میتواند سبب کاهش عملکرد شود. هدف از نوشتن این مطلب، مسلح کردن شما به دانش مورد نیاز برای طراحی برنامه غذایی بود تا بتوانید به اهداف خود برسید. شما برای ساخت غشای سلولی، جذب ویتامینها، جذب اسیدهای چرب و تولید هورمونها به چربی نیاز دارید. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کم کردن خطر ابتلا به بیماری هاست. البته روش بدی نیست به خصوص برای افرادی که زندگی پرمشغلهای دارند. البته مقدار اندکی چربی ترانس به صورت طبیعی در چربی گوشت و محصولات لبنی وجود دارد. در مورد نوع چربیها تلاش کنید تا میزان دریافت چربیهای مصنوعی ترانس حداقل باشد و چربی دریافتی شما به صورت مساوی بین چربی اشباع نشده مونو، پلی و چربی اشباع شده تقسیم شود. تنظیم چربی و کربوهیدرات برای رسیدن به هدف کالری دریافتی که از قبل مشخص کردهاید. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است.

کتوز (زیاد بودن کتونها در بدن) طولانی مدت مادر با مشکلات رشدی در کودک همراه است که می تواند بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد و خطر ایجاد نقص در لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را افزایش دهد. روش دیگر تشخیص این است که نگاهی به رنگ ادرار بیندازید. برای افزایش وزن هم از این هم روش استفاده کنید با این تفاوت که کالری را افزایش میدهید. معمولا برای گرفتن این رژیم یک برنامهی غذایی ۷ روزه به شما دادهمیشود. فواید رژیم روزه متناوب چیست؟ ♦ آیا بعد از اینکه رژیم کتو گرفتم نیاز به جبران کربوهیدرات مصرفی یا لود کربوهیدرات دارم؟ آیا میتوانیم به وفور میوه بخوریم؟ به مکمل وی دقت کنید آیا فراوری شدهتر از این هم داریم؟ آیا مواد غذایی فراوری شده مضر هستند؟ رژیم کتوژنیک یا کتو با مصرف مواد غذایی خاصی همراه است، بنابراین باید غذاهای مختص رژیم را به طور روزانه تهیه کنید. البته عدهای هستند که مشکلات گوارشی دارند و علاقهای به مصرف کربوهیدرات ندارند که البته مشکل خاصی نیز ندارد و میتوانید این گزینه را انتخاب کنید. البته این نفرت از کربوهیدراتها آنقدرها نیز توجیهپذیر نیست! در حقیقت، تمشک و توت سیاه به همان اندازه کربوهیدراتهای خالص، حاوی فیبر نیز هستند.

رژیم کتوژنیک چیه غذاهای با کربوهیدرات بالا عموماً حاوی فیبر بالا هستند که به سیر شدنتان کمک میکند و در تنظیم قند خون مهم هستند. رژیمهای گیاهی دریافت ریز مغذیهای مهمی مثل: آهن، کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین B12 را خیلی مشکل میکند. کالری مصرفی روزانه را براساس کالری که پیشبینی میکنید بسوزانید و نرخ تغییر وزن مورد علاقه تنظیم کنید. غذای روزانه خود را به وعدههای غذایی و میان وعدههای کوچک تقسیم کنید و در طول روز پخش کنید. رژیم ۵:۲: در دو روز غیر متوالی در هفته، مصرف غذای خود را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری محدود میکنید. حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. غذاهای رژیمی بدون قند : این نوع از غذاها هم اغلب دارای قند الکل یا مانند آن هستند. نوشیدنیهای الکلی حاوی چربی یا پروتئین نیستند اما معمولاً حاوی کربوهیدرات و خود الکل (اتانول) هستند. شام شما باید فاقد کربوهیدرات و شامل یک پروتئین بدون چربی (ماهی یا گوشت سفید) و بسیاری از سبزیجات باشد. در طولانی مدت احتمال کمبود ویتامینها و مواد معدنی وجود دارد؛ چون فردی که از این رژیم پیروی میکند، مصرف بسیاری از غذاهای حاوی مواد مغذی را محدود کرده است.

طول زنجیره کوتاه تر MCT ها، هضم آنها را نسبت به اسیدهای چرب طولانی زنجیر که در بسیاری از غذاها یافت می شود را راحت تر می کند. این امر می تواند بدن را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. این امر ممکن است به این دلیل باشد که برای تبدیل چربی به انرژی، در مقایسه با تبدیل کربوهیدرات به انرژی، کالری بیشتری لازم است. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. البته مصرف زیادی فیبر هم میتواند درد سرساز باشد چرا که منجر به بروز نفخ و گاز معده میشود. مطالعات بالینی زیادی در مورد ارتباط رژیم کتوژنیک و PCOS وجود ندارد. با این حال، انواع استاندارد و پر پروتئین رژیم کتوژنیک بیشتر مورد استفاده عموم قرار میگیرند و دو نوع دیگر بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران استفاده میشود. در نهایت، بدن به جای سوزاندن پروتئین برای تامین سوخت، به سراغ چربی ها می رود.