برنامه رژیم کتوژنیک – آیا شما آماده برای یک عالی عامل هستید؟

رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار می شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 گیرند. گرچه روش های بسیاری برای تهیه ی نان با

کربوهیدارت کم وجود دارد، اما نان کتو واقعا ارزش درست کردنش را دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از رژیم کتوژنیک پیروی می کند پیشنهاد می شود که حتما طرز تهیه ی این نان خوش طعم را بدانید و آن را در منزل درست کنید. بنابراین با توجه به مقایسه ای که انجام شد می توان چنین ادعا کرد که نان کتو نانی “سالم” است و ارزش یک بار درست کردن را دارد. مکانیزم دقیق این فرایند مشخص نیست اما محققان ادعا کرده اند که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند عارضه میگرن و علائم آن را تسکین دهد. به گزارش مدیکال دیلی، اگرچه رژیم غذایی کتوژنیک علائم میگرن را تسکین میدهد کارشناسان معتقدند لازم است پیش از هر نتیجه گیری قطعی تحقیقات بیشتری انجام شود. دانشمندان معتقدند که رژیم لاغری کتوژنیک حتی از رژیمهای کم چربی نیز بسیار مناسبتر هستند.

این سطوح پایین ممکن است شما را در برابر برخی از سرطان ها محافظت کرده و یا حتی رشد سلول های سرطانی را کُند کند. انسولین یک هورمون آنابولیک است.یعنی وجود آن در بدن موجب رشد سلول ها می شود که شامل سلولهای سرطانی نیز می گردد. همچنین لیستی از مواد غذایی مجاز و غیر مجاز رژیم غذایی کتوژنیک را به شما معرفی کردیم و به طور علمی در مورد تغییرات بدن بعد از اجرای برنامه غذایی کتو صحبت کردیم. به غیر از میزان کربوهیدرات بالا، حبوبات حاوی لکتین و فیتات هستند که باعث میشود حبوبات دیر هضم شوند. سبزیجات با برگ های سبز نیز بسیار مقوی بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. یک استثناء لوبیا سبز است که نسبت به لوبیاهای دیگر نشاسته کمتری دارد. در صورتی که افراد نسبت درشت مغذی های رژیم کتو را رعایت نکند، دچار کتوز نخواهد شد. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف رژیم کتوژنیک و انتخاب گزینه مناسب برای خودتان، مطالعه این مقاله مجله کرفس را از دست ندهید.

نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک

کتوژنیک و لاغری هرچند، مصرف بالای پروتئین و سطوح بالای کتون، در کم کردن احتمال از دست دادن عضله کمک می کند. این تغییر می تواند به کاهش اختلالات عصبی و اختلال شناختی کمک کند. کاهش سریع و کوتاه مدت وزن، یک عامل جذاب در رژیم کتو می باشد. باید توجه داشت که، رژیم کتوژنیک برای شما باید با در نظر گرفتن وزن، نژاد و همچنین وضعیت سلامتی شما طراحی شود و ممکن است بهدلیل بیماریهای زمینهای مانند فشارخون بعضی از مواد غذایی برای شما ممنوع باشند. سطح بهینه کتون مزایای زیادی برای سلامتی، کاهش وزن، بهبود عملکرد جسم و ذهن دارد. رژیم لوکرب به رفع احتباس آب بدن کمک کرده و سطح هورمون انسولین را کم می کند. این کار باعث می شود که بدن قبل از حذف کامل کربوهیدرات، چربی بیشتری را بسوزاند. کتوز هنگامی اتفاق می افتد که بدن به جای کربوهیدرات، از چربی به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کند. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. در واقع همین استفاده از چربی به عنوان سوخت نیز باعث لاغری سریع می شود. این رژیم معمولا در اکثر افراد باعث کاهش وزن می شود.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

به گفته Franziska Spritzler، بنیانگذار رژیم غذایی لو کرب (کم کربوهیدرات) در لس آنجلس، رژیم کتو از آن جهت محبوب است که در اکثر موارد می تواند کاهش وزن بسیار آسان و موثری را ایجاد نماید. نخستین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان بیماران صرع استفاده شد، اما امروزه این رژیم یکی از رژیم های محبوب در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد. از نظر بالینی، رژیم کتوژنیک در درمان بیماری های عصبی و از همه مهم تر در کاهش حمله برخی از بیماری ها در کودکان، استفاده می شد. در اینجا برخی از بیماری هایی که رژیم های کتوژنیک در درمان آن ها نقش کمک کننده را ایفا می کند، بررسی می کنیم. آکنه: پایین آمدن انسولین و مصرف قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. در ظاهر، بدن در این حالت چربی را به جای گلوکز به منظور تامین انرژی تجزیه می کند. هدف از رژیم کتو، وارد کردن و نگه داشتن بدن در حالتی متابولیک است که کتوزیس نامیده می شود. براساس مطالعه منتشر شده در پاییز 2014 در مجله Experimental & Critical Cardiology، نگه داشتن بدن در حالت کتو برای مدت طولانی، منجر به کاهش وزن می گردد. کتوزیس یک وضعیت متابولیک طبیعی است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، چربی را می سوزاند.

کربوهیدرات، تا چه مقدار باید کم باشد؟ حالا که با چربی های سالم آشنایی لازم را پیدا کرده اید شاید برایتان سوال ایجاد شود که آیا باید ابتدا نان نارگیل تهیه کرد یا نان بادام؟ اما آیا از خواص بادام اطلاعی دارید؟ خطرات و عوارض: گروه های محدودی وجود دارند که نباید از نسخه استاندارد کتو (یا نسخه دیگر) پیروی کنند: زنان باردار، مبتلایان به دیابت (حداقل تا قبل از مشورت با پزشک) و افراد دارای سنگ کلیه. طرفداران کتو، 100% به این رژیم پایبند می باشند، در حالیکه دیگران دریافته اند که به کربوهیدرات و پروتئین، نیاز بیشتری دارند. به خصوص اگر در حال حاضر داروهای خاصی مصرف میکنید، نیاز به نظارت بیشتری دارید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگر هدف بهبود سلامت کلی باشد، بهینه سازی رژیم غذایی کافی نخواهد بود. خیر، اگرچه هر از گاهی مصرف کالری بالا سودمند خواهد بود. از نگرانی های این رژیم آن است که رژیم گیرندگان در روزهایی که محدودیت غذایی ندارند پرخوری می کنند و کالری سوزانده شده در طول روزه داری جبران می شود. همچنین افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند میتوانند خودشان غذاهای کامل و سبزیجات کم کربوهیدرات را به وعدهها و میان وعدهها اضافه کنند تا ویتامین و مواد معدنی را از غذا دریافت کنند.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

آن ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برای شروع میتوانید با استفاده از برنامه پیشنهادی زیر نمونه رژیم کتو دو هفته ای را بگیرید و نتیجه آن را ببینید. در قسمت قبل نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری در 7 روز براتون قرار داده شد. بیشتر افراد در طول رژیم هایی شبیه به نمونه رژیم کتوژنیک لاغری به مرور شاهد کاهش اشتهای خود هستند. شاید تعجب کنید که چنین رژیمی با مصرف چربی بالا، نه تنها برای قلب و عروق ضرری ندارد بلکه باعث افزایش چربی های مفید و کاهش چربی های مضر می شود. قدم زدن، دویدن، انجام ورزش های هوازی، وزنه برداری یا هر ورزشی که ترجیح می دهید، باعث بالا بردن سطح انرژی می شود. روغن MCT: به نوشیدنی یا ماست اضافه می شود، روغن MCT انرژی لازم را فراهم کرده و به افزایش سطح کتون کمک می کند. برخی شواهد نشان داده اند که خوردن چربی های سالم مانند آووکادو به جای چربی های کمتر سالم مانند گوشت فرآوری شده، می تواند با کاهش کلسترول، به بهبود سلامت قلب کمک کند. این رژیم اگرچه ممکن است در تمرین های ورزشی مفید باشد، اما احتمالأ مانند سایر رژیم های غذایی برای ورزشکاران حرفهای کارایی ندارد.

همچنین ممکن است دریافت فیبر کافی در حالی که به شدت کربوهیدرات ها را محدود می کنید سخت باشد، زیرا غلات کامل یکی از بزرگترین منابع این ماده های مغذی مهم هستند. پس از اتمام گلوکز ذخیره شده، کبد چربی را تجزیه می کند تا ماده ای به نام کتون برای تامین انرژی بسازد. این ماده فشار خون را تنظیم می کند، عملکرد عضلانی و عصبی را حفظ می کند، قند خون را تنظیم می کند و به پروتئین های سنتز کمک می کند. در خصوص سالمندانی که نیاز به مراقبت های دقیق و تخصصی دارند می توان از یک پرستار سالمند حرفه ای کمک گرفت. یک مطالعه جدید در Lancet همچنین نشان می دهد که افراد با رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی گوشت و لبنیات، در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات ها را به صورت متعادل و یا بیش تر پروتئین های گیاهی مصرف می کردند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. در واقع ایده ای که در پشت این نوع از رژیم غذایی قرار دارد که خب واقعا هم خوب عمل می کند این است هنگامی که بدن مقدار بسیار کمی گلوکز را از کربوهیدرات دریافت کند مجبور است برای مصرف انرژی از یک منبع سوخت دیگری مانند چربی استفاده کند. Article has been cre᠎ated by G SA ᠎Co᠎nten​t Gene​rator DEMO!

بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتور های خطر مانند چربی بدن، سطوح کلسترولHDL ، فشار خون و قند خون را بهبود ببخشد. اگر دچار میل شَدید به کربوهیدرات و یا افت قند خون شُدید، مصرف چربی خود را در برنامه رژیمی، مقداری افزایش دهید. مخصوصا اگر ورزش هایی مانند وزنه برداری یا بدنسازی انجام دهید. هر رژیم غذایی که سبب بروز کتوزیس در بدن شود می تواند سبب بروز عوارضی مانند بوی ناخوشایند تنفس و … بدن ما معمولا برای تامین انرژی، کربوهیدرات می سوزاند. منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است کتونهای تولید شده در رژیم غذایی کتوژنیک به حفظ تحریک پذیری مغز و سوخت و ساز انرژی کمک میکند و مانع از التهاب مغز در افراد مبتلا به میگرن میشود. مکمل های منیزیم می تواند در رفع یبوست کمک کند. رژیم کتو بیش از هر رژیم دیگری بدن را به حالت کتوزیس تبدیل می کند. نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

۴- آیا نیاز به مصرف مجدد کربوهیدرات دارید؟ رژیم کتو برای مبتلایان به دیابت وضعیت خطرناکی به نام کتواسیدوز ایجاد میکند. افرادی که این نوع رژیم غذایی را دنبال میکنند به میزان چشمگیری مصرف کربوهیدرات ها را به نفع چربی کاهش می دهند بنابراین بدن به وضعیت متابولیکی موسوم به کتوزیس میرسد. کدام نوع رژیم کتو برای شما مناسب است؟ خب در واقع هر دوی آن ها خوشمزه اند و فرق چندانی وجود ندارد و تنها به این بستگی دارد که مواد کدام یک بیشتر در دسترس است و بیشتر تمایل دارید کدام یک از این نان های بدون گلوتن را تهیه کنید. طبق نتایج حاصل از مطالعات، این رژیم سطوح قند خون را کاهش داده و موجب بهبود حساسیت به انسولین در افراد دیابتی می شود. عوارض جانبی رژیم کتوژنیک شامل کمبود انرژی، اختلال در قوه ذهنی، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، تهوع، ناراحتی های گوارشی و کاهش عملکرد در هنگام ورزش می باشد. عوارضی مانند یبوست، کم آبی یا بی آبی بدن، بدخلقی، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و بوی بد دهان انتظار می رود. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان روشی برای معالجه بیماری های عصبی، مانند صرع در نظرگرفته شده است.