به هیچ وجه کتوژنیک چیست خود را گم نکنید یک بار دیگر

کتوژنیک برای لاغری معمولاً رژیم غذایی کتوژنیک بدون محدودیت عمدی کالری باعث کاهش شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 وزن می شود. این رژیم غذایی بیشتر بر محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات تمرکز دارد، در حالی که امکان انعطاف پذیری بیشتری را نیز از نظر میزان چربی و پروتئین که می خورید فراهم می کند. نتیجه:رژیم غذایی سیرت فود فواید سلامتی دارد، اما در زمینه کالری و انتخاب غذایی محدود شده است. در اینجا چند نمونه از سبزیجات مناسب برای استفاده در رژیم کتو آورده شده است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. رژیم کتوژنیک نخستین بار برای درمان بیماران مبتلاع به صرع استفاده شد اما اکنون یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. شما می توانید طیف گسترده ای از وعده های غذایی خوشمزه و مغذی را در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید.که فقط شامل پروتئین (گوشت )و چربی (روغن ها ) نیست. این یعنی که می توانید وزن خود را به طور مؤثر کاهش دهید، اما همچنین ابزارهای لازم برای حفظ کاهش وزن که به سختی به دست آورده اید در اختیار شما قرار می گیرد. بهطور کلی، به نظر میرسد یک سبک زندگی متعادل و پر از مواد مغذی یا سبک زندگی کم کربوهیدرات برای مبتلایان به کبدچرب غیرالکلی ایمن و بسیار مؤثر است.

لیست غذای کتوژنیک

This  post was created by GSA Content  Genera​to r  DEMO .

در این رژیم مصرف کربوهیدرات به صورت روزانه، هفته ای یا ماهانه متناوب می شود. نیازهای تغذیه ای و بهداشتی بیماران و مراجعین را ارزیابی می کنند. برای افزودن به این ناراحتی، کلیههای شما الکترولیتهای بیشتری را با کاهش سطح انسولین آزاد میکنند. رژیم غذایی کتوژنیک با افزایش کتون، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی در کاهش وزن داشته باشد. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی کردند به طور متوسط 2 پوند (0.9 کیلوگرم) بیشتر از گروهی که از رژیم کم چرب پیروی کردند، وزن کم کردند. تحقیقی که روی سیزده داوطلب انجام شده است نشان داده است که افرادی که از رژیم کتو برای لاغری استفاده کردهاند، ۲ پوند از افرادی که از رژیم های غذایی کم چربی استفاده کردهاند بیشتر لاغر شدند. همانطور که گفتیم، رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های بسیاری با رژیم غذائی اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. اگر به تازگی به رژیم کتوژنیک روی آورده اید، احتمالا فکر می کنید که انتخاب غذای مناسب این رژیم کمی دشوار است. احتمالا به این دلیل که سازگاری بدن شما با کتوز، به قیمت از دست دادن تراکم مواد معدنی در استخوان تمام میشود.

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

از طرفی بدن ما به تمام گروههای غذایی، حتی کربوهیدرات نیاز دارد. علاوه بر این، این رژیم غذایی آنقدر سیر کننده است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش دهید. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و باعث از دست دادن چربی شود که منجر به مزایای سلامتی قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت می شود. محدود کردن کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربی میتواند منجر به کتوزیس یا کتوز شود. اگر زیاد از این غذاها بخورید، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه افزایش پیدا کند. گاهی رژیم های کم کربوهیدرات باعث سنگ کلیه یا افزایش اسید بدن می شوند ( اسیدوز) . از آنجایی که هدف در این رژیم مصرف کمتر کربوهیدرات است، رژیم کتو به حفظ تری گلیسیرید شما در سطح نرمال و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند.

رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطربیماری قلبی مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم غذایی کتوژنیک در دراز مدت در حال انجام است. یک رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به شما در کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم ها کمک کند. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است، اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن وجود داشته باشد. این رژیم بسیار شبیه رژیم پالئو و رژیم آتکینز است، یعنی در این رژیم هم باید از پروتئین های حیوانی، چربی، مغز ها و دانه ها، لبنیات و سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده شود. اجتناب کرده اند رژیم های فوق العاده کم کربوهیدرات استفاده میکنند دیده شده است، در واقع اجزا عکس مثل آفتاب خورشید، گرمای بیش از حد، عرق کردن، داروها حساسیت زا را انتخاب کنید و انتخاب کنید ضربه را انتخاب کنید و انتخاب کنید خراش روی منافذ و پوست هم گاها میتوانند باعث کتو راش شوند. در واقع منبع سوخت مغز گلوکز و مواد قندی و یا کتون ها است.  This conte᠎nt has been w᠎ritt en by G​SA Conten t Ge nera to​r  DE᠎MO!

در واقع به دانه های قهوه سبز که گرما ندیده اند، همان دانه های قهوه ای گفته میشود. این رژیم غذایی به شما کمک میکند از شر چربیهای اضافه بدنتان خلاص شوید. برخی شواهد نشان میدهد که رژیمهای پرچرب و کمکربوهیدرات که بر روی غذاهای حیوانی تمرکز میکنند، ممکن است تاثیر منفی روی سلامت بدن بگذارند، در حالی که رژیمهای مبتنی بر چربیهای گیاهی و پروتئینها، فوایدی برای سلامتی داشتهاند. زیرا این خوراکی فاقد کربوهیدرات است و منبعی از چربیهای سالم میباشد. تخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است. برای نمونه، 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار حاوی 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی از کلسیم است. مصرف روزانه 8 اونس است. این غذا بسیار کم کربوهیدرات است. همچنین ممکن است رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین شما را بیشتر سیر کند و میزان دریافت غذا را کم کند، اما این موارد هنوزبه صورت قطعی ثابت نشده است.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که میزان مصرف پروتئین در حد تعادل باشد ، این نکته به این دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال به حالت کتوز را کند، کند. با تغییر سبک غذایی و مصرف چربی و پروتئین به جای کربوهیدرات، بدن شما وارد فازی به نام کتوز می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. حالا چرا دریافت رژیم کتوژنیک؟ رژیم کتوژنیک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که معمولا برای کاهش وزن استفاده میشود. 3-آیا میتوانم از طریق رژیم کتوژنیک عضله سازی کنم؟ این جلبک می تواند غذایش را از طریق فتوسنتز جذب کند و عمدتا از پروتئین تشکیل شده است. شما میتوانید برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب با کارشناسان ما از طریق نصب اپلیکیشن رژیمت ارتباط داشته باشید. مصرف ادویه های ذکر شده در رژیم غذایی لاغری سریع طول روز سوخت و ساز بدنتان را بالا برده و کمک میکنند که چربی های اضافه در بدن حذف شوند .

گل کلم یک انتخاب مناسب برای انواع غذاهای کتو دوست است.

شایان ذکر است که این دو محصولی لبنی پرچرب آنطور هم که مردم تصور می کنند، برای سلامتی مضر نیستند. همچنین، طی بررسیهای مختلف ۱۴ فرد در طول دو مطالعه روی ارتباط بین رژیم کتوژنیک و پوست، مبتلا به پیگمانتوزا در کتوز تشخیص داده شدند. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) باید از کتو پرهیز کنند، زیرا کلیههای ضعیف ممکن است نتوانند تجمع اسیدی ناشی از این غذاهای پرچرب حیوانی در خون را تحمل کند. علاوه بر این، فیبر باکتریهای مفید روده شما را تغذیه میکند. برخی از غذاهای مجاز در رژیم کتو که سرشار از فیبر هستند عبارتند از: دانه کتان، دانه چیا، نارگیل، کلم بروکلی، گل کلم و سبزیجات برگدار. گل کلم یک انتخاب مناسب برای انواع غذاهای کتو دوست است. برای یک رژیم 2000 کالری این مقادیر برابر 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین است.

برنامه کتوژنیک

یک رژیم غذایی کتوژنیک باید متشکل از 75٪ چربی، 10-30٪ پروتئین و بیش از 5٪ یا 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز باشد. ایشان معتقد است که وقتی بدن به حالت کتوز می رود، ممکن است در مواقعی، بجای چربی، عضلات بدن از دست بروند و این باعث به وجود آمدن خستگی مفرط خواهد شد و مدام حالت گرسنگی به شخص دست خواهد داد. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. برای پیروی از یک رژیم کتوژنیک بهتر است ابتدا با کارشناس و متخصص تغذیه خود مشورت کنید و بررسی کنید که ایا این رژیم برای شرایط شما مناسب است یا خیر و سپس با توجه به راهنمایی ها برنامه غذایی مناسب خود را راعایت کنید. برای اطلاع از جزئیات دقیق این رژیم غذایی حتما (رژیم کتوژنیک چیست؟ | راهنمای ساده برای تازهکارها) را بخوانید.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

خواندن برچسبهای غذایی محصولات خوراکی، برنامهریزی وعدههای غذایی از قبل، و به همراه داشتن وعده های غذایی خود هنگام ملاقات با خانواده و دوستان میتواند رعایت رژیم غذایی کتوژنیک را بسیار آسانتر کند. غذای عضلات پروتئین است و هر غذایی که پروتئین وارد بدن کند برای بدنسازی مفید است. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین). در اغلب موارد رژیمهای غذایی با پروتئین کمتر برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه توصیه میشود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است. پزشکانی که رژیم کتو کمکالری را برای کاهش به افراد تجویز میکنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را هم توصیه میکنند. اکثر افرادی که آنفولانزای کتو را تجربه میکنند، در عرض چند هفته احساس بهتری میکنند.