توییتر سرانجام پرداخت درآمدهای تبلیغاتی به تولیدکنندگان را آغاز کرد


توییتر هفته گذشته برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی به تولیدکنندگان محتوا را آغاز کرد، اما پس از گذشت چند روز، ایلان ماسک گفت که این شرکت نمی‌تواند برخی از پرداخت‌های وعده داده شده را به موقع انجام دهد. حالا طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهراً این شرکت پرداخت‌های تبلیغاتی تولیدکنندگان محتوای مشترک سرویس پولی X را آغاز کرده است.

«اریک فارارو»، کارمند X در مورد پرداخت‌های آینده نوشت:

«ما قبلاً به تعداد بسیار کمتری از تولیدکنندگان پرداخت کرده‌ایم، اما هنگام در نظر گرفتن هزاران تولیدکننده، چالش‌های مهندسی، عملیاتی و پشتیبانی جدیدی وجود دارد. حالا در شرایطی که اولین پرداخت‌ها را روز گذشته انجام داده‌ایم، تکرار آن فرآیند ساده‌تری محسوب می‌شود.»

نحوه محاسبه درآمد تبلیغات توییتر

با این حال، طبق ایمیل‌های ارسال شده به کاربرانی که از تبلیغات درآمد کسب می‌کنند، هنوز جزئیات خاصی در مورد نحوه محاسبه پرداخت‌ها توسط شرکت، یا دوره زمانی آن‌ها وجود ندارد و «ایوان جونز»، کارمند X در پست دیگری اشاره کرده که آن‌ها «به دنبال بهبود این موضوع هستند».

حساب Support در X نیز با انتشار یک پست جدید توضیح داد که اکنون برای قرار گرفتن در برنامه درآمد تبلیغاتی شرکت توییتر، کاربران فقط باید در 3 ماه گذشته، 5 میلیون تعامل داشته باشند (کاهش یافته از 15 میلیون) و همچنین حداقل مبلغ قابل پرداخت از 50 دلار به 10 دلار کاهش یافته است.

البته برخی کاربران تلاش کرده‌اند تا با مقایسه میزان ارزش بازدید پست‌ها براساس ابزارهای تحلیلی توییتر، مقدار آن را مشخص کنند. در همین رابطه، یکی از کاربران ادعا کرده که در ماه جولای 2709 توییت (یا پست) ارسال کرده است که بیش از 10 میلیون بازدید داشته‌اند و در نهایت مبلغ 698.70 دلار را دریافت کرده است. این کاربر همچنین در محاسبات خود متوجه شده که پرداخت توییتر به ازای هر هزار نمایش از 0.168 دلار به 0.066 دلار کاهش یافته است.