خیابان گفتگو: رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

لیست غذاهای کتوژنیک زمانی که رژیم کتوژنیک میگیرید، به علت کاهش مصرف کربوهیدرات ها قند خونتان هم شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 پایین می آید. گاهی این تصمیم به خاطر کاهش وزن است و گاهی این تغییر سبک برنامه غذایی، بدن را به سطح استانداردی از سلامتی میرساند. در روزها یا هفته های اول اجرای رژیم کتوژنیک، بیشتر افراد با کاهش سطح انرژی و عملکرد ذهن، افزایش اشتها، مشکلات خواب، هضم نامناسب، کاهش توان برای اجرای حرکات ورزشی، خستگی مفرط و تنفس بدبو روبرو میشوند که معمولاً میزان کربوهیدرات را کم تر محدود می کنند. رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفه ای نباید اجرا شود و در بیماران صرع با شدت بالا تجویز نمی شود مگر اینکه با اجرای تدابیری باشد. پس از فارغ التحصیل شدن و هنگامی که دفتر مشاوره تغذیه تاسیس کردم شروع به ویزیت و مشاوره بیماران مختلف نمودم. 4. مشکلات متابولیسم آهسته: متابولیسم افرادی که سالیان زیادی را در رژیمهای غذایی سپری کردهاند شروع به آهسته شدن میکند. کربوهیدراتها در ایجاد آکنه مؤثرند، بنابراین کاهش مصرف آن ها می تواند به درمان آکنه کمک کند.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

اکنون بدن شما باید برای جبران این کاهش قند، سازوکار های دیگری را به کار گیرد. اگر میخواهید در عادتهای غذایی خود تجدید نظر کنید، اما فکر میکنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، پیشنهاد کیتلی این است که به خود بگویید چرا در غذا خوردن زیاده روی میکنید و از خود بپرسید که آیا یک رژیم افراطی مثل کتو عادتهای بد شما را تقویت میکند؟ از طرف دیگر این روش هزینهبر است و فقط پرو تعیین جنسیت حدود ۳ میلیون تومان هزینه میبرد و با داروهایش حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان تمام میشود، اما از همه روشها مطمئنتر است. همچنین، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مایحتاج بدن شما در موقع انجام کارهای سخت، مؤثر است ولی هرچند رژیم کیتو به ورزش کردن کمک می کند، امکان دارد همانند دیگر رژیم ها به اوج عملکرد شما کمک نکند. این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چربی موجب کاهش وزن و بهبود بیماری هایی همانند صرع و دیابت می شود. کیوی مقادیر بالایی پتاسیم و فیبر دارد که با کاهش فشار خون بالا و کاهش چربی خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. رژیم کتوژنیک خطر عوامل مؤثر بر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

کاهش سطح کربوهیدرات در این رژیم به معنای حذف نان، ماکارونی، برنج و اکثر محصولات پخته شده معمولی است. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتون ها در بدن را افزایش می دهد، بلکه سبب کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیره ساز چربی در بدن) هم می شود. این امر منجر به تجمع اسیدهایی به نام کتون در بدن می شود. تغییر عادات همواره سخت است و تغییر رژیم روزانه به رژیم کتوژنیک از این قاعده و قانون مستثنی نمی باشد. همچنین تصور بر این است سلول های بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، ولی چون سلول های سرطانی نمی توانند به جای گلوکز از چربی ها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطان ها نیز کاربرد داشته باشد. البته نمیخواهیم خیلی هم در شرایط کالری مثبت قرار بگیریم چون اگر کالری زیادی مصرف کنیم احتمال افزایش بافت چربی وجود دارد. کربوهیدرات و چربی تقریبا در اکثر مواد غذایی وجود دارد، به همین دلیل ممکن است به راحتی دچار اشتباهات رژیم کتوژنیک شوید؛ به خصوص اگر تازه وارد هستید!  Po st h​as been c᠎reated wi​th t he he lp of GSA  C ontent  Generat or Dem᠎oversion !

تحقیقات نشان دادن که این رژیم بیش از رژیم های کم چرب توصیه می شود و در این روش بدون کالری شماری به راحتی می شود وزن کم کرد. گزینه دیگری که برای انتخاب دارید، همبرگر بدون نان یا کباب بدون برنج است. برای مثال: از گلکلم میتوان برای جایگزین برنج یا پوره سیبزمینی استفاده کرد. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به جلوگیری از ابتلا به بیماری قند و سندرم متابولیک کمک کرد. از عارضه های آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. این کاهش چشمگیر در مصرف کربوهیدرات بدن را وادار می کند تا برای تامین انرژی، چربی بسوزاند. رژیم کیتو سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین می شود. با این که بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم های کتوژنیک هدفمند و دوره ای روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه ب اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند.

خلاصهوار بدانید که رژیم کتوژنیک در کنار مصرف داروهای قند و کاهش دهنده انسولین کمک شایانی به بیماران کرده و باعث میشود که مصرف دارو کاهش یا از بین برود. از طرفی برخی افراد با کنار گذاشت مصرف سبزیجات نیز دچار مشکل می شوند. مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. برعکس دیگر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آن ها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، فهرست غذاهای موجود در رژیم کتوژنیک متنوع و جذاب می باشد. احتمال از دست دادن عضله نیز وجود دارد مگر اینکه پروتئین کافی مصرف شود. این چربیها به علتهای گوناگون از جمله اختلالات متابولیسمی به وجود میآیند و به سختی از بین میروند. مناسب مصرف پروتئین، اسید های چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی ترکیب شده، جایی که ممکن است، با نور و / یا فعالیت بدنی متوسط با هدف افزایش عضلات توده باید بین چرخه های ناشتا و یا FMD به کار گرفته شود تا بیماران بتوانند توده بدنی سالم بدن را حفظ کنند.

رژیم کتوژنیک یکی از محبوبترین رژیمها بین افراد است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. رژیم کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی در سال 2018 و 2019 بوده است و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد و برخی اشتباهات در این رژیم دردسرهایی را برای افراد در پی داشته است. برخی فقط به کاهش مصرف کربوهیدرات ها در طول رژیم کتوژنیک توجه می کنند و به کیفیت مواد غذایی و سلامت بدن خود هیچ توجهی نمی کنند. با اینکه چربی ها مواد غذایی اصلی در رژیم کتو هستند، اما قرار نیست این چربی ها فقط خامه و پنیر و پرچرب باشند. شما میتوانید برای رژیم غذایی یک ماهه یا رژیم غذایی 7 روزه خود برای روزهای مختلف برنامه متفاوتی داشته باشد اما کربوهیدراتها و کالری غذا باید یکسان باشند. راه حل: مخمرهای تغذیهای یا دانههای آفتابگردان میتوانند کمک کننده باشند. پیروی از یک رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم با توجه به این که این داروها میتوانند خطر پایین آمدن قند خون را افزایش دهند، ممکن است مشکلساز باشد. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است تا زمان سازگاری بدن با این رژیم غذایی عوارض جانبی اولیه ای وجود داشته باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن همچنین احتمال کاهش سطح آب بدن و مواد معدنی وجود دارد که باید از مکمل های حاوی سدیم، پتاسیم و منیزیم استفاده شود. کاهش مصرف کربوهیدرات در واقع به معنای کاهش مصرف قند و شکر هم هست و از آنجایی که شیرینی جات تأثير منفی روی پوست دارند، بدین ترتیب کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه هم کمک می کند. در واقع اگر شما مدت طولانی کمبود ویتامین C. داشته باشید، ممکن است دندانهایتان را از دست بدهید و لثههایتان خونریزی کنند. در واقع استفاده از بافت چربی بعنوان سوخت، باعث کاهش وزن می شود. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید. البته این اتفاق برای همه افراد رخ نمی دهد، اما اگر درباره این موضوع اطلاعاتی نداشته باشید در صورت مبتلا به آنفولانزای کتو ممکن است به طور کامل رژیم کتوژنیک را رها کنید. در صورت ادامه دار شدن مشکلات گوارشی به پزشک گوارش مراجعه فرمایید.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

همچنین افرادی که از سردرد مزمن رنج می برند، بیماری های مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم کتوژنیک تا حدودی بهبود پیدا می کنند ولی حتماً لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک دنبال کنند. در نوجوانان و کودکان بهدلیل رشد بالا و نیازهای تغذیهای متفاوت درصورت لزوم این رژیم باید زیر نظر متخصص تغذیه شروع شود. شاید این جمله سادهای به نظر برسد ولی با کمی بررسی متوجه خواهید شد که درصد زیادی از غذاهای رایج در برنامه غذایی ما حاوی کربوهیدرات هستند و سختی ماجرا از همین جا شروع میشود. رژیم کیتو هرگز نباید طولانی مدت یا همیشگی باشد و باید کنترل شده و تحت تدابیری اجرا شود، در غیر اینصورت زیانبار خواهد شد. یک مطالعه موردی در سال 2010 اولین بار بود که تحقیقاتی در مورد اثرات درمان گلیوبلاستوما با ترکیبی از درمان استاندارد و رژیم غذایی کتوژنیک 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 محدود منتشر شد.

این رژیم غذایی از سال ۱۹۲۰ هم چنان مورد استفاده افرادی که اضافه وزن دارند قرار گرفته و نتایج مثبت آن ثبت شده است. همه سبزيجات برگ سبز، از جمله قاصدک يا چغندر سبز، کولارد (نوعي کلم)، خردل، شلغم، آرژول، کاسني تلخ، کاسني سالادي، اسکارول، رازيانه، کاسني قرمز، رومين (نوعي کاهو) ، گياه گوزن نر، اسفناج، کلم پيچ و چارد (نوعي چغندر) و غيره که در 1 فنجان، حدود 5/0 تا 5 گرم کربوهيدرات خالص دارند. حبوبات: نخود سبز، لوبیا، عدس، نخود و موارد مشابه. بله در صورتی که شما گوشت را بدون حبوبات مانند( نخود ، عدس ، لوبیا، و غیره ) بپزید که فقط کمی پیاز داشته باشد می توانید از همان گوشت پخته برای وعده غذای کودک وزن نموده و حتی ۳-۲ قاشق از آب گوشت را هم مصرف کنید. آب نبات های بدون قند ، شربت ، پودینگ ، شیرین کننده ها ، دسرها و غیره. لذا انجام آن بدون تجویز متخصص تغذیه توصیه نمیشود. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند در مقایسه با سایر افرادی که از رژیم های متعادل تری پیروی می کنند در طول 3 الی 6 ماه وزن بیشتری را از دست می دهند.