در 10 دقیقه، حقیقت رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی را به شما خواهم گفت

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای همه افراد مفید باشه اما افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت هستند و یا افرادی که می خواهند سلامت متابولیکشان را بهبود دهند بسیار عالی است اما برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که می خواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 مناسب نیست. افرادی که رژیم Z217 کتوژنیک رو از مجموعه زیبیتو تهیه کردن نیازی نیست نگران درصد بندی و اینکه برای هر وعده و میان وعده چی درست کنن، باشن. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، این رژیم غذایی میتواند کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و بهبود سطح سلامت بدن بکند. همچنین مصرف پروتئین با کیفیت بالا بعد از پایان تمرینات ورزشی برای بهبود عملکرد عضله سازی توصیه میشود. در نهایت، تلاش برای پیروی از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی به منبع اصلی استرس تبدیل شده و ترجیح دادهاند کربوهیدرات بیشتری را تا پایان دوره شیردهی در رژیم غذایی خود بگنجانند.

چه افرادی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟

بسیاری از مادرانی که از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی استفاده میکنند، گزارش میدهند که برای حفظ میزان و کیفیت شیر خود نیاز به نوشیدن حداقل 1 گالن (4.5 لیتر) آب در روز دارند. HbA1c برای ارزیابی اثر طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر قند خون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. چه افرادی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟ هشدار:هرگز نباید درمان های رایج سرطان را متوقف کرد و درمانی مثل رژیم کتوژنیک را جایگزین آن نمود. درست است که گفتیم نباید بر اعداد حساس بود و دائما کالری مصرفی را شمارش کرد، اما به این معنی نیست که کالری اضافی را حساب نکنیم. از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست. باید یکی را پیدا کنید که برای شما مناسبترین باشد. سعی کنید تا در بلندمدت نوع سبزیجات و گوشتها را تغییر دهید زیرا هر نوع از آنها، مواد مغذی و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند. بسته به شرایط بدنی شما و صلاحدید پزشک متخصص، ممکن است هر یک از انواع رژیم کتوژنیک برای شما تجویز شود.

نحوه انجام رژیم کتوژنیک

البته رژیم کتوژنیک به تازگی ابداع نشده است. البته توجه داشته باشید که ایجاد تغییرات حتما باید با مشورت متخصص تغذیه صورت بگیرد. زمان و تعداد دورهها میتواند به انتخاب شما و توصیه متخصص تغذیه تعیین شوند. در رژیم لاغری مدیترانهای اغلب توصیه میشود که از چربیهای سالم مثل روغن زیتون و آووکادو استفاده شود، حداقل هفتهای دو بار ماهی مورد استفاده قرار گیرد و از حبوبات، غلات کامل و میوه و سبزیجات حتما استفاده شود. کافیه فقط کاری رو که ازتون خواسته شده رو انجام بدین تا مثل همه افرادی که نتیجه گرفتن، شما هم در مدت 21 روز حداقل 7 تا 10 کیلو گرم وزن کم کنید. فایل رژیمی که از طریق پشتیبان برای شما ارسال شده، برای هر روز، هر وعده و هر میان وعده با جزئیات همه چیز رو توضیح داده. اما آیا همه میتوانند بهسلامت و بیمشکل از عهده رعایت رژیمی برآیند که در آن مصرف چربیها بالا میرود و میزان کربوهیدراتها به کمترین مقدارِ ممکن میرسد؟ دادن غذاهایی با چربی مفید بالا و البته پروتئین دار، بدن رو روی این حالت قرار میده. شما به میزان کمتر از ۵۰ گرم در روز به کربوهیدرات خالص نیاز دارید و در حالت ایدهآل حتی کمتر از ۲۰ گرم.

اگر از رژیم کتوژنیک درست استفاده کنید، بدنتون به حالت کتوز وارد میشه و از چربی های اضافه خودش به جای سوخت استفاده میکنه. اگر دیابت دارید، به ویژه نوع 1، کتون های زیاد در خون شما می توانند شما را بیمار کنند. توجه: اگر فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری کلیوی دارید یا برای هر بیماری دیگری، دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل پتاسیم حتما با پزشک خود صحبت کنید. در این رژیم، مصرف غذاهای پر از کربوهیدرات محدود میشود و فرد باید به جای آنها از غذاهای پرچرب استفاده آیا میتوانید رژیم کتوژنیک برای کودکان 1402 کند. بعضی رژیم ها بواسطه ادعاهای غیر واقعی که دارند، هر عقل سلیمی حکم می کند که یک جای کار می لنگد. رژیم کتوژنیک از موثرترین راههای رساندن بدن به وضعیت کتوزیس است. به صورت کلی باز هم این نکته رو تاکیید میکنیم : « ناهار کتوژنیک باید وضعیت کتوز در بدن رو به خوبی کنترل کنه ». خب اولین قدم برای خوردن یک ناهار خوشمزه کتویی، اینه که توی یک کاسه بزرگ، گوشت گاو، ریحان، نمک، فلفل و کمی آب سرد رو با هم مخلوط کنید. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

توی قدم بعدی باید با دست هاتون اونها رو خوب مخلوط کنید. استفاده کنید ممکنه ایراد نداشته باشه ولی سلامتی روده رو بخطر میندازه و باعث سرطانه. پس شما که ورزشکار هستید در انتخاب هر نوع رژیم غذایی باید حواستان به مصرف درشتمغذیهای مورد نیاز مثل پروتئین باشد؛ بهخصوص اگر از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم میتوانید جمعه یک کیک شکلاتی خامهای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. حداقل در شروع رژیم غذایی کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. اگر می خواهید بدنتان قلیایی شود نیاز است که در هر وعده همراه غذا سبزی یا سالاد بخورید. اگر از قبل در رژیم کتوژنیک احساس خوبی دارید، ممکن است نیازی به افزودن هیچ مکمل یا غذای غنی از الکترولیت نداشته باشید. در این نوع از انواع رژیم کتو همانطور که از اسمش پیداست، مقدار پروتئین سالم موجود در سبد غذایی شما نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد افزایش پیدا میکند. بنابراین به وعدههای غذاییتان مقدار کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. خب حالا وقتش رسیده تا مرغ رو با کلم بروکلی و کره سیر سرو کنید و نوش جان بفرمایید.

ران مرغ ها رو با روغن زیتون و چاشنی ها مزه دار کنید و بعد اونها رو در یک ظرف مخصوص پخت قرار بدین. این را سفارش دهید و هر غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر بدهد؛ بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند کمک کند. این به بدن کمک می کند تا چربی های ذخیره شده را از بین ببرد و وزن را کم کند. به صورت کلی برای کاهش وزن با رژیم کتویی، جدول غذایی آشپزی کتوژنیک شما باید به سمت استفاده از غذاهایی مثل گوشت، ماهی، مرغ، سالاد یا سبزیجات کم کربوهیدرات، کره، پنیر ، تخم مرغ و سس های پرچرب و دوری از مصرف نان، برنج، ماکارونی، شیرینی ها و کیک ها و نوشیدنی های شیرین باشه. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکنند، ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، افزایش یابد.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

این نوع از رژیم برای افرادی که مبتلا به بیماری چاقی هستند و اضافه وزن شدید دارند، توصیه میشود. به عنوان مثال گاهی اوقات و با توجه به شرایط، پزشکان این نوع از رژیم کتوژنیک را موثر ترین رژیم کتوژنیک برای کمک به درمان سرطان قلمداد میکنند. توجه داشته باشید که چربیهای موجود در این رژیم حتما باید از منابع سالم غذایی تامین شوند. این افراد در ادامه و با کاهش وزن خود میتوانند از رژیم کتوژنیک استاندارد استفاده کنند. همچنین استفاده از آنها سبب تقویت سطوح انرژی فرد شده و حسی خوشایند را در او ایجاد می نماید. با تتوجه به اینکه در مطلب دیدگاهی از شام نخوردن مطرح نشده است بهتر است طبق نمونه برنامه ای که در مطلب آمده است عمل شود تا در کاهش وزن اختلالی ایجاد نگردد. رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد موثرتر از دیگران عمل کند. البته از رژیم کتوژنیک برای درمان بزرگسالان مبتلا به صرع هم استفاده شده که نتایج بسیار خوبی هم داشته است. ابتلا به آنفلوآنزای کتومصرف کربوهیدرات در این نوع رژیم غذایی بسیار محدود و کمتر از ۵ گرم در روز است. بسیاری از ما، عادت داریم لوبیاپلو را با گوشت چرخکرده و یا تکهای درست کنیم؛ اما اگر گیاهخوار هستید یا ترجیح میدهید مصرف گوشت قرمز را کمتر کنید، به سادگی میتوان سویا را جایگزین گوشت کرد.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

توجه: اگر بیماری کلیوی دارید، ممکن است نتوانید مقدار زیادی منیزیم را تحمل کنید. اگر ورزش بدنی انجام می دهید، افزودن مقدار بسیار کمی سدیم به آب و نوشیدن آن قبل از تمرین ممکن است عملکرد شما را بهبود بخشد. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود.رژیم کتو ژنیک می تواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.یک مطالعه قدیمی نشان داد که حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. این موضوع به بهبود عملکرد ورزشی این ورزشکاران کمک میکند. بلکه میتوان از بهبود عملکرد بدنی، افزایش متابولیسم، جلوگیری از ابتلا به دیابت، شفافیت پوست، بهبود عملکرد ذهنی، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به سرطان به عنوان سایر فواید رژیم کتوژنیک یاد کرد. رژیم متوسط کتو، نیز گزینه ای است که هنوز هم به کاهش وزن و بهبود سایر علائم می تواند کمک کند.

کتوژنیک و بارداری

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیستThis  data h᠎as  be​en created ​with the ᠎help  of GSA C​ontent Gen er​at or Demov er​sion !

از آنجایی که تعادل حساسی بین سدیم و سایر الکترولیتها از جمله پتاسیم و منیزیم در بدن وجود دارد، از دست دادن سدیم ممکن است سطح سایر الکترولیتها را نیز مختل کند. متأسفانه، این فرآیند به قیمت از دست دادن پتاسیم تمام می شود، فرآیندی که تعادل بیوشیمیایی را حفظ می کند. وقتی کربوهیدرات ها را محدود می کنید، بدن شما شروع به پردازش الکترولیت ها به روش متفاوتی می کند. طرز تهیه: 1. ماریناد را با مخلوط کردن کره، آب لیمو، فلفل سیاه، روغن زیتون و رزماری در کاسه آماده کنید. این مرکبات و آب آن نیز کتو دوست هستند، بنابراین پیش بروید و یک اسلایس یا اب آن را به آب یخ خود اضافه کنید. رژیم کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی در سال 2018 و 2019 بوده است و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد و برخی اشتباهات در این رژیم دردسرهایی را برای افراد در پی داشته است. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت 24 هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود.