سرفیس پرو جدید با نمایشگر OLED و اسنپدراگون ایکس معرفی شد + ویدیو


مراسم موردانتظار مایکروسافت بالاخره امشب درحال برگزاری است و در آن از اولین پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس رونمایی شد. این شرکت علاوه‌بر سرفیس لپ‌تاپ جدید از سرفیس پرو جدید با نمایشگر OLED نیز پرده برداشت که با تراشه اسنپدراگون ایکس کوالکام از راه می‌رسد.

مشخصات سرفیس پرو کوپایلوت پلاس مایکروسافت

نسل جدید کامپیوتر هیبریدی مایکروسافت که می‌تواند بین تبلت و لپ‌تاپ تغییر حالت بدهد، نسبت به نسل قبلی از نظر قدرت تغییرات زیادی کرده است. این دستگاه نمایشگر 13 اینچی با حداکثر 64 گیگابایت رم، دکمه مخصوص کوپایلوت، کیبورد قابل جداسازی بهبودیافته و امکان ارتباط با شبکه 5G دارد.

سرفیس پرو جدید ظاهراً با هر دو نسخه اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس عرضه می‌شود، و از واحد پردازش عصبی (NPU) تراشه کوالکام بهره می‌برد تا امور مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی را انجام دهد. این دستگاه ظاهراً قرار است مثل دیگر پی‌سی‌های جدید کوپایلوت پلاس شارژدهی باتری حدود 22 ساعتی داشته باشد.

مایکروسافت می‌گوید Surface Pro جدید تا 90 درصد سریع‌تر از مدل قبلی است. این دستگاه حالا مدلی با نمایشگر OLED با HDR دارد و از بهترین دوربین (QHD) در محصولات سرفیس بهره می‌برد. مایکروسافت کیبورد قابل جداسازی جدید Surface Pro Flex را هم برای آن معرفی کرده که ترک‌پد آن 14 درصد بزرگ‌تر از قبل شده است. این محصول در چهار رنگ به بازار می‌آید و از وای‌فای 7 برخوردار است.

سرفیس پرو جدید از امروز برای پیش‌خرید در دسترس قرار می‌گیرد و از 29 خردادماه روانه بازار می‌شود. این دستگاه اولین محصولی خواهد بود که نسخه 24H2 ویندوز 11 را دریافت می‌کند، اما قابلیت‌های کوپایلوت پلاس نسل جدید تا مقطع دیگری در دنباله سال جاری میلادی در دسترس این دستگاه نیز قرار نخواهد گرفت. قیمت سرفیس پرو جدید هنوز اعلام نشده است.

بخش زیادی از مانور مایکروسافت روی قابلیت‌های این دستگاه به ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز بود. یکی از این ویژگی‌های Recall نام دارد که منحصراً برای همین دستگاه‌های نسل جدید عرضه می‌شود.



منبع