لینکدین پریمیوم چیست | آموزش رایگان + مزایای linkedin premium


لینکدین ازجمله بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی امروزی است که روی کسب‌و‌کارها تمرکز دارد. تقریباً اکثر کارمندان و حتی کارآفرینان از این شبکه اجتماعی برای اهدافی ازجمله تبلیغ کسب‌و‌کار خود یا حتی استخدام افراد جویای کار از لینکدین استفاده می‌کنند. با این حال، افراد بسیار زیادی از نسخه رایگان آن استفاده می‌کنند و در این مطلب به سراغ لینکدین پریمیوم خواهیم رفت و ضمن آموزش پریمیوم‌کردن اکانت خود، ویژگی‌ها و مزایای اکانت پریمیوم لینکدین را توضیح می‌دهیم.

لینکدین پریمیوم چیست؟

تقریباً تمام شبکه‌های اجتماعی که از آن استفاده می‌کنید، مانند اینستاگرام و ایکس، حساب پریمیوم مختص به خود را دارند. لینکدین نیز از این قاعده مستثنی نیست و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برای کاربران پریمیوم خود دارد.

به‌عنوان مثال، اگر از این شبکه اجتماعی به‌صورت رایگان استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که بازدید شما از پروفایل دیگران، به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. این تنها یکی از محدودیت‌های حساب‌های معمولی لینکدین است که در نسخه پریمیوم وجود ندارد و در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای اکانت پرمیوم لینکدین

به‌طور کلی، با یک حساب رایگان لینکدین می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • پیداکردن همکار یا همکلاسی‌های خود و ارتباط با آن‌ها
  • پروفایل سایر کاربران لینکدین را جستجو و مشاهده کنید
  • به‌صورت نامحدود پیام دریافت کنید
  • ذخیره‌کردن حداکثر سه جستجو و دریافت هشدارهای هفتگی نسبت به آن‌ها

بنابراین حساب عادی این شبکه اجتماعی، محدودیت‌هایی به همراه دارد. به‌عنوان مثال، نمی‌توانید برای افرادی که به اصطلاح به آن‌ها متصل شده‌اید پیام ارسال کنید، یا همیشه نمی‌توانید متوجه شوید چه افرادی از پروفایل شما بازدید کرده‌اند. همچنین محدودیت‌هایی برای جستجوکردن وجود دارد.

با حساب linkedin premium نیز به قابلیت‌های زیر دسترسی خواهید داشت:

  • کسب اطلاع از تمام افرادی که طی 90 روز گذشته از پروفایل شما بازدید کرده‌اند
  • دسترسی به شبکه گسترده لینکدین (LinkedIn Network)
  • استفاده از دوره‌های آموزشی لینکدین
  • استفاده از فیلترهای مربوط به جستجو
  • امکان مشاهده پروفایل‌های بیشتر هنگام جستجو

البته برخی از ویژگی‌های پرمیویم براساس طرح‌های متفاوت لینکدین، متغیر هستند و در فهرست زیر به بخشی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. در ادامه نیز به توضیح این طرح‌ها خواهیم پرداخت.

  • شرکت‌ در استخدامی‌ها با طرح Premium Career
  • کسب اطلاعات دقیق از کسب‌و‌کارها با طرح Premium Business
  • ایجاد پایگاه مشتریان با طرح Sales Navigator
  • کشف و جذب استعدادهای جدید با طرح Recruiter Lite

طرح‌های مختلف پریمیوم لینکدین و هزینه آن‌ها

لینکدین برای پریمیوم‌کردن حساب‌های کاربران خود، چهار طرح مختلف ارائه کرده که بسته به ویژگی‌هایی که همراه با آن‌ها ارائه می‌شود، هزینه متفاوتی دارند. اولین طرح، Premium Career نام دارد و همانطور که از آن نام آن پیداست، برای افرادی مناسب است که به‌دنبال استخدام‌شدن هستند. این طرح را با هزینه ماهانه 29.99 دلار می‌توان خریداری کرد.

دومین طرح پریمیوم لینکدین، Premium Business است که برای صاحبان کسب‌و‌کارها طراحی شده و برای دریافت آن باید ماهانه 59.99 دلار هزینه کنید.

طرح بعدی با عنوان Sales برای متخصصین حوزه فروش است و خود آن به سه پلن دیگر تقسیم می‌شود که هزینه آن‌ها به شرح زیر است:

  • Sales Navigator Core: با هزینه ماهانه 99.99 دلار
  • Sales Navigator Advanced: با هزینه ماهانه 149.99 دلار
  • Sales Navigator Advanced Plus: با هزینه‌ای که براساس نیاز شما تعیین می‌شود

آخین اکانت لینکدین پرمیوم نیز Recruiter نام دارد که برای تیم‌های استخدام، متخصصان منابع انسانی و صاحبان مشاغل مناسب است. هزینه این طرح نیز ماهانه 119.99 دلار است.

راهنمای خرید اکانت پریمیوم لینکدین و فعالسازی دوره رایگان یک ماهه

برای تبدیل‌کردن حساب لینکدین خود به پریمیوم می‌توانید از دو طریق اقدام کنید.

در اولین روش از طریق وب‌سایت Linkedin می‌توانید نسبت به پریمیوم‌کردن اکانت خود اقدام کنید، اما با توجه به اینکه این روش نیاز به حساب بانکی بین المللی دارد، شاید برای کاربران داخل ایران چندان راحت و قابل‌دسترس نباشد. همچنین از از وب مانی، پرفکت مانی، پی پال و گزینه‌های مشابه دیگر نیز می‌توانید استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که می‌توانید حساب لینکدین خود را 1 ماه به‌صورت آزمایشی و رایگان پریمیوم کنید تا ویژگی‌های آن را امتحان کنید. پس از پایان یافتن دوره آزمایشی، حساب شما به‌صورت خودکار از طریق کارت اعتباری شارژ می‌شود، بنابراین اگر قصد استفاده از آن را ندارید، پیش از پایان یافتن دوره آزمایشی باید شارژ مجدد و خودکار آن را لغو کنید.

برای دریافت دوره آزمایشی 1 ماهه پریمیوم لینکدین و همچنین خرید طرح‌ها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا در صفحه اصلی لینکدین، روی پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه Settings & Privacy را انتخاب کنید.

پس از وارد‌شدن به بخش تنظیمات لینکدین، از منوی کناری گزینه Account Preference (که البته به‌طور پیش‌فرض انتخاب‌شده) را انتخاب کنید و در پایین صفحه و زیربخش Subscriptions & Payments روی Upgrade for Free کلیک کنید.

در مرحله بعد، صفحه برای شما باز خواهد شد که در آن لینکدین هدف شما از خرید اکانت پریمیوم را سوال می‌کند.

پس از پاسخ‌دادن به تمام سوالات، لینکدین طرح پیشنهادی خود را برای شما ارائه خواهد کرد و با انتخاب دکمه Try now for 0$ وارد مرحله پرداخت می‌شوید.

در مرحله نهایی نیز می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود، نسبت به پرداخت هزینه طرح‌ها اقدام کنید که البته یک ماه ابتدایی آن رایگان خواهد بود.

روش دوم که احتمالاً برای کاربران ایرانی راحت‌تر نیز خواهد بود، استفاده از سایت‌های واسطه است که می‌توانند حساب شما را پریمیوم کنند. سایت‌های متفاوتی مانند ایرانی‌کارت برای انجام این کار وجود دارد که هرکدام از آن‌ها، هزینه طرح‌های لینکدین پریمیوم را در وب‌سایت خود آورده‌اند.

اگر قصد دارید از طریق این دسته از سایت‌ها نسبت به پریمیوم‌کردن اکانت خود اقدام کنید، توصیه می‌کنیم که پیش از پرداخت هزینه، درباره سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین با توجه به اینکه در این رویکرد، نیاز است که رمز عبور خود را با سایت‌ها به اشتراک بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که پس از پرداخت هزینه و پریمیوم‌شدن حساب خود، نسبت به تغییر رمز عبورتان اقدام کنید.

جمع‌بندی؛ آیا خرید لینکدین پریمیوم ارزش دارد؟

پاسخ دادن به این سوال به انتظارات شما از لینکدین و اینکه قصد دارد چه استفاده‌ای از آن بکنید بستگی دارد. به‌عنوان مثال با طرح Premium Career می‌توانید مستقیماً برای استخدام‌کنندگان پیام ارسال کنید و اطلاعات مربوط به کسب‌و‌کارها را در اختیار داشته باشید ی حتی درخواست خود را با دیگران مقایسه کنید.

بنابراین اگر به دنبال یک شغل حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید توانایی‌های فردی خود را افزایش دهید، خرید اکانت پریمیوم لینکدین (بدون توجه به هزینه طرح‌ها) منطقی به‌نظر می‌رسد.

سوالات متداول

لینکدین پریمیوم شامل چه ویژگی‌هایی می‌شود؟

استفاده از دوره‌های آموزشی لینکدین، دسترسی به پروفایل‌های بیشتر هنگام جستجو و امکان برقراری ارتباط مستقیم با استخدام‌کنندگان ازجمله ویژگی‌های طرح‌های پریمیوم لینکدین هستند.

هزینه لینکدین پریمیوم چقدر است؟

برای لینکدین پریمیوم چهار طرح کلی تعریف شده است که هزینه کمترین مورد آن‌ها ماهانه 29.99 دلار و گران‌ترین مورد ماهانه 149.99 دلار است.

آیا امکان استفاده رایگان و آزمایشی از حساب پریمیوم لینکدین وجود دارد؟

بله. پیش از پرداخت هزینه مربوط به طرح‌ها، می‌توانید به مدت یک ماه، ویژگی‌های آن‌ها را آزمایش کنید، اما برای انجام این کار باید هزینه اولین ماه اشتراک را بپردازید. در واقع پس از پرداخت، یک ماه اولیه به‌صورت رایگان به شما ارائه خواهد شد.



منبع