مایکروسافت نام اج را در اندروید و iOS به «مرورگر هوش مصنوعی» تبدیل کرد


مایکروسافت نام مرورگر اج خود را در iOS و اندروید اندکی تغییر داد. نام این مرورگر که تاکنون با عنوان «Microsoft Edge» در دسترس قرار داشت، اکنون به «Microsoft Edge: AI browser» تغییر یافته است که بار دیگر تمرکز ردموندی‌ها روی هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

هرچند نسخه موبایلی اج در گوگل پلی و اپ استور اکنون با نام Microsoft Edge: AI Browser در دسترس قرار دارد، اما عملکرد آن تغییری نکرده است و همچنان تمام ویژگی‌های قبلی را دریافت می‌کنید. در توضیحات این اپلیکیشن آمده است:

«Microsoft Edge، مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی شما که با Copilot برای بهبود تجربه مرور وب بهینه شده است. Copilot با وجود GPT-4 به شما اجازه می‌دهد تا سؤال بپرسید، جستجوهای خود را اصلاح کنید، خلاصه‌های جامعی دریافت کنید و با DALL-E 3 تصویر بسازید. Microsoft Edge یک راه هوشمندانه‌تر برای مرور، پیداکردن، خلق و خرید است.»

همچنین تصاویری از ویژگی‌های هوش مصنوعی ذکرشده نیز وجود دارد.

تمرکز روی هوش مصنوعی در مرورگر اج؟

بااین‌وجود، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را به مرورگر خود اضافه کند. غول فناوری چند ماه قبل نام چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ چت (Bing Chat) را که اوایل سال جاری میلادی راه‌اندازی شده بود، به Copilot in Bing تغییر داد.

از 2023 می‌توان به‌عنوان سال هوش مصنوعی یاد کرد، زیرا ChatGPT در طول سال گذشته میلادی پیشرفت بسیار خوبی کرد، بینگ با آن یکپارچه شد و گوگل نیز بارد را منتشر کرد. غول‌های فناوری در حال رقابت با یکدیگر هستند تا هوش مصنوعی را به محصولات مختلف خود اضافه کنند و قابلیت‌های بیشتری را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دهند. به‌عنوان مثال، طبق گزارشی که ماه گذشته منتشر شده بود، مایکروسافت همچنین در حال کار روی نسخه هوش مصنوعی سیستم عامل ویندوز است.



منبع