نحوه استفاده از رژیم های کتوژنیک To Want

رژیم های کتوژنیک متعددی از جمله رژیم کتوژنیک استاندارد، سیکلیک، تارگتد (هدفمند) و حاوی پروتئین بالا معرفی شده اند که رژیم مد نظر ما در این بحث رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است و شامل ۷۵ درصد کالری دریافتی از چربی، ۲۰ درصد از پروتئین و ۵ درصد از کربوهیدرات می باشد در حال حاضر برای مقابله با بیماری همهگیر چاقی یکی از توصیه ها، رژیم کتوژنیک شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 است. این یکی از نقاط قوت رژیم کتو و دلیل اصلی محبوبیت آن است: طرفداران رژیم کتو می گویند شما می توانید وزن زیادی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش دهید. این رژیم رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک است و قانون آن ساده است: شما در هر زمان حداقل مقدار کربوهیدرات را می خورید. غذا باید به مقدار کافی جویده بشه، جویده شدن طولانی مدت غذا باعث سیری زود هنگام میشه. اگر از رژیم کتوژنیک درست استفاده کنید، بدنتون به حالت کتوز وارد میشه و از چربی های اضافه خودش به جای سوخت استفاده میکنه. درست است که رژیم کتوژنیک و رژیم اتکینز هم خانواده هستند اما این را باید در نظر بگیریم که اعضای یک خانواده هم با هم تفاوت هایی دارند.

غذای کتوژنیک چیست در تمام ادیان به موضوع روزه داری اشاره شده است و این موضوع را به ما انسان ها به عنوان یک امر مفید معرفی کرده اند اما واقعا فستینگ یا روزه داری متناوب به چه صورت به کاهش وزن ما کمک میکند و آیا واقعا برای بدن مفید است؟ البته که می توانیم ما خود این روش را تست کرده ایم و نتیجه آن را در عمل دیده ایم و محققین نیز دریافته اند افراد می توانند در مدت ۴۰ روز رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب بین ۳.۵ تا ۵.۵ کیلو وزن کم کنند و همچنین مطالعات نشان داده در این روش از رژیم میزان کاهش توده عضلانی بدن نسبت به رژیم های دیگر بسیار کمتر می باشد و شما با خیال راحت تری می توانید شروع به انجام این رژیم نمایید. همچنین این رژیم برای افرادی که با کربوهیدرات، میانه خوبی ندارند انتخاب خوبی است، چراکه به این افراد اجازه میدهد کربوهیدرات را حذف کنند اما درعینحال به خاطر دورهی کربوهیدرات امکان ورزش کردن را نیز داشته باشند. اگر به دنبال یک فیلم رمانتیک 2022 خنده دار می گردید که برای ساعاتی شما را سرگرم کند، همه جوانب را بسنج در لیست جدیدترین فیلمهای عاشقانه 2022 و بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

انواع رژیم غذایی کتوژنیک

هیچ راه حل یکسانی برای همه افراد وجود ندارد. در کنار همه اینها مصرف روغن ماهی فراموش نشود. روغن ماهی فواید زیادی برای بدن دارد. روزی ۶ گرم روغن ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. اما اگر این انجام این روش هم در شروع کار برایتان سخت می باشد می توانید روش هر ۸ ساعت را بکار بگیرید تا رفته رفته بتوانید میزان ساعت هایی که چیزی میل نمیکنید را افزایش دهید. اما برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. علاوه بر این اگر هدفتان ساخت عضله است، این رژیم به شما کمکی نمیکند؛ بنابراین برای پایبندی به رژیم آنابولیک مانند هر رژیم کم کربوهیدرات دیگری باید بدن خود را به غذاهای پرچرب، پروتئین و حسی که بعد از خوردن این غذاها دارید، عادت بدهید.

با این تفاوت که رژیم آنابولیک تمرینهای ورزشی سخت ندارد. با بالا بردن انجام حرکات ورزشی با وزنهها، کالری زیادی میسوزانید و از کند شدن متابولیسم که یکی از عارضههای جانبی رایج در کاهش وزن است، جلوگیری میکنید. برای مثال، ترویج تمرینات ورزشی به طور منظم، به ویژه تأکید بر کار قدرتی ضروری است. کتونها منبع سوخت مناسبی برای مغز محسوب میشوند. آنها میتوانند منبع مناسبی از مواد مغذی را برای کسانی که از رژیم کتو پیروی میکنند، فراهم نمایند. در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند. یکی از رژیم های بسیار پرطرفدار در دنیا رژیم فستینگ می باشد فستینگ را می توان به عبارت روزه یا روزه داری متناوب ترجمه کرد رژیم فستینگ نیز رژیمی می باشد که شخص مدت زیادی را بدون صرف غذا می گذارند تا در این زمان بدن او بتواند از چربی های ذخیره شده خود استفاده نماید. اگر بخواهید به کاهش وزن ادامه دهید باید کالری مصرفی را کمتر کنید برای کم کردن این کالری باید یکی از درشت مغذیها را کمتر مصرف کنید. با فرض اینکه شما در این رژیم غذاهای بی ارزش نمی خورید و بیشتر کالری خود را از چربی های کتو دریافت می کنید، پس کاهش وزن قطعا ممکن است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

در بعضی از دوره های روزهداری رژیم فستینگ ممکن است دچار سردرد، بی حالی، احساس خستگی و یبوست شوید. یکی از روش های پایین نگه داشتن سطح انسولین در بدن گرفتن رژیم فستینگ می باشد. مطالعات نشان می دهد بهترین مدت زمان رژیم فستینگ تا ۴۸ ساعت می باشد و زمان های طولانی تر می تواند باعث کاهش سوخت و ساز بدن شود اما همانطور که در مقاله راه حل هایی ساده برای کاهش وزن اشاره کردیم یکی از بهترین روش های رژیم فستینگ روش ۱۲ ساعت می باشد در این روش ما دو مرتبه در طول روز غذا مصرف می نماییم و به فاصله ۱۲ ساعت هیچ غذایی مصرف نمی کنیم. بنا بر تعریف ویکی پدیای فارسی: اَنسولین یکی از هورمون هایی است که تاثیرات مختلفی در متابولیسم و دیگر اعمال بدن میگذارد. متخصصان تغذیه و پزشکان توصیه میکنند که استفاده از چربی اشباع را باید به حداقل رساند زیرا برای بدن ضرر دارد، اما طرفداران این رژیم معتقدند که در حقیقت چربی اشباعشده به تنظیم سطح هورمون تستوسترون کمک میکند. برای انجام اکثر ورزشها از گلیکوژن بهعنوان منبع سوخت استفاده میشود، اما رژیم آنابولیک نمیگذارد مقدار کافی از گلیکوژن برای این دسته از ورزشها در بدن بماند. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید.

رژیم نباید به یکباره قطع شود و از این رو اکثر پزشکان به والدین توصیه میکنند که به مرور غذاهای عادی برنامه غذایی کودک افزوده شود تا مشاهده شود آیا حملات تشنجی تحت کنترل هستند یا خیر. مطالعات بین رژیم کتوژنیک و رژیمهای پرکربوهیدرات با کالری مساوی نشان میدهد در یک سال، تفاوت چندانی در میزان کاهش وزن بین دو رژیم غذایی نیست و رژیم کتوژنیک با توجه به عوارضی که دارد توصیه نمیشود. مرحلهٔ پایانی، مرحلهٔ کاهش کالری نام دارد. پس از مرحلهٔ انگیزش به مرحلهٔ افزایش حجم میرسیم. داستان این فیلم در مورد زنی است که پس از مشاهدهی بیمهریهای مداوم همسرش، سنت و رسوم زمان و طبقه خود را زیرپا گذاشته و وارد رابطهای نامتعارف میشود. پس قبل از شروع رژیم آنابولیک بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید و برنامه غذایی خود را تحت نظر متخصص ادامه دهید. فیبر را میتوان به عنوان یک “پری بیوتیک” یا غذایی که باکتریهای روده را تغذیه میکند در نظر گرفت. رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

همه چیز درباره کتوژنیک

از آنجایی که شما در طول رژیم می بایست ساعات زیادی را بدون مصرف غذا سپری کنید بنابراین می بایست از غذاهایی استفاده کنید که در طول ساعت فستینگ سطح انسولین بدن شما را پایین نگه دارد و بدون احساس گرسنگی و ضعف به امور خود بپردازید. همچنین با اثر به بافتهای چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف میکند. متابولیسم بدن را به سمت کتون ها و چربی ها می برد و از کربوهیدرات ها دور می سازد که فواید بسیاری برای سلامت افراد دارد. برای اینکه بدانید چقدر میتوانید خرما مصرف کنید، به محدودیت کربوهیدرات مصرفی شما بستگی دارد. تجویز مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی شامل سلنیوم، روی، کلسیم، ویتامین D برای بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند صورت میگیرد. بهتر است که با آزمایش خون، سطح کلسترول؛ ال دی ال؛ اچ دی ال؛ کراتینین؛ اسید اوریک؛ آنزیم های کبد و هم چنین شمارش کامل آیتم های خونی، میزان مینرالها و سطح هورمونهای تیرویید و ویتامین دی بررسی شود.

بهتر است از مصرف غذاهای فرآوری و بسته بندی شده پرهیز نمایید و از غذاهایی طبیعی و مغذی بیشتری استفاده نمایید هرچه از چربی های سالم در غذای خود بیشتر استفاده کنید با انرژی بیشتری می توانید رژیم خود را ادامه دهید همچین اگر این رژیم را به صورت ۲۴ – ۴۸ ساعته میگیرد حتما باید زیر نظر مربی خود اقدام به این کار نمایید و از قرص مولتی ویتامین نیز در کنار رژیم خود استفاده نمایید. وقتی شما به یکباره تصمیم می گیرید که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کنید، بدن شما به جای گلوکوز از چربی و کتون برای تامین سوخت استفاده خواهد کرد، به همین دلیل نیاز است که مدت زمانی برای وفق پیدا کردن به شرایط جدید بگذرد. در طول هفتهای که باید غذاهای کم کربوهیدرات بخورید، غذاهایی را انتخاب کنید که پروتئین و چربی بالایی دارند. اگر رژیم غذایی آنابولیک را برای کاهش وزن انتخاب میکنید، باید حواستان به ریزترین موارد مانند چاشنی که برای پخت غذا استفاده میکنید باشد. مدتزمان این مرحله معلوم نیست و افرادی که از این رژیم غذایی استفاده میکنند، باید تا زمانی که به افزایش وزن موردنظر خود نرسیدهاند این مرحله را ادامه دهند. در مجموع بهتر است شما از نکات رژیمی ثابتشده که هزینه چندانی ندارند و یک رابطه سالم با غذا ایجاد میکنند، پیروی نمایید.  C​ontent was created by GSA C ontent G en​erator  D᠎em over᠎sion​!

همچنین در مغز سد های خونی وجود دارد که کتون ها به راحتی از آن ها گذر می کنند تا یک منبع بزرگ انرژی جایگزین برای مغز باشند. روغن ام سی تی را بعد از باز شدن درب آن باید در جای خشک و خنک با دمای بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد و به دور از نور خورشید نگهداری شود اما قبل از آن در دمای 30درجه هم قابلیت نگهداری دارد. اما این رژیم تاثیرات منفی مثل جوش یا حساسیتهای پوستی را هم ممکن است در پی داشته باشند. اگرچه کاهش ناگهانی سطح انرژی را در پی دارند. اول، آنها تولید رادیکالهای آزاد را کاهش میدهند. رژیمهای مزمنی که در آنها چربی زیادی مصرف میشود، منجر به مقاومت به انسولین میشوند که میتواند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک را افزایش دهد. انسولین به ذخیره قند بدن به صورت چربی در بافت ها کمک نموده و در نهایت منجر به افزایش وزن و خارج شدن بدن از حالت تناسب میشود. يک مطالعه نشان داد که نمونه رژيم کتوژنيک موفق منجر به ازدياد غلظت اسيد کينورنيک (KYNA) در هيپوکامپ و استرياتوم شده و در نتيجه باعث افزايش فعاليت هاي عصبي مي شود. ما به شما سایت غفاری دایت را پیشنهاد میدهیم که علاوه بر مطالعه مطالب مفید تغذیه در قسمت رژیم من با واردکردن اطلاعاتی که متخصص تغذیه از شما میخواهد برنامه غذایی مطابق با متابولیسم بدنتان را دریافت کنید.