نحوه تشخیص کابل شارژر آیفون اصلی + 5 روش جدید


سلب مسئولیت: صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

محصولات اپل با کیفیت بالا و قابلیت‌های فراوان مشتریان زیادی را به‌خود جذب کرده‌اند. درعین‌حال نیز باعث شده‌اند که تقاضا برای لوازم‌جانبی مرتبط با آن‌ها افزایش یابد. در این میان، کابل شارژر آیفون از جمله لوازم‌جانبی مهم و ضروری هستند که هر کاربری باید داشته باشد. متاسفانه پیدا کردن و تشخیص کابل اصلی ایفون برای همه دردسر‌ساز شده است؛ زیرا بازار لوازم‌جانبی اپل با محصولات تقلبی و فیک پر شده است که با قیمت‌های ارزان وجود دارند. این محصولات با کیفیت پایین و طراحی ناقص، می‌توانند به دستگاه‌های اپل و کاربران آن‌ها آسیب بزنند.

در این مقاله روش تشخیص کابل اصلی ایفون به شما آموزش داده می‌شود تا با استفاده از آن‌ها با اطمینان بیشتری کابل اصلی اپل را شناسایی کنید.

تشخیص کابل اورجینال اپل، معضل همیشگی خریداران آیفون

کابل و شارژر اصلی ایفون با استانداردهای بالا و مواد مرغوب ساخته شده‌اند و از عملکرد و ایمنی بالایی برخوردارند. این لوازم‌جانبی با دستگاه‌های اپل سازگاری کامل دارند و می‌توانند دستگاه‌ها را با سرعت و کارایی بالا شارژ کنند. همچنین از انتقال داده‌ها و اطلاعات بین دستگاه‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند.

اما این روزها متاسفانه، همواره شاهد گزارشاتی از وجود محصولات تقلبی جانبی اپل در بازار هستیم و یکی از مهمترین نگرانی‌های افراد، تشخیص کابل اصلی ایفون است. گوشی‌های آیفون به همان اندازه که با کیفیت بالا و طراحی ظریف تولید می‌شوند، همان اندازه حساس و آسیب‌پذیر نیز هستند. به همین دلیل، اگر از کابل‌های تقلبی و جعلی اپل استفاده کنید، پیامدهایی جدی برای گوشی هوشمندتان به‌وجود می‌آید. برخی از مشکلاتی که در صورت استفاده از کابل شارژ تقلبی با آن روبرو می‌شوید، عبارتند از:

  • آسیب دیدن دستگاه و سیستم شارژ باتری
  • آسیب دیدن شارژر
  • احتمال جدا شدن کانکتور کابل یا متصل نشدن به‌طور صحیح
  • شارژ نشدن و نمایش خطای تقلبی بودن کابل
  • عدم عملکرد صحیح تاچ صفحه نمایش
  • داغ شدن بیش‌از‌حد گوشی

بنابراین، برای حفظ سلامت باتری و عمر دستگاه‌ اپل، بسیار مهم است که کاربران از نحوه تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون اطلاع داشته باشند و از خرید و استفاده از کابل‌های تقلبی خودداری کنند.

بررسی 5 روش مهم برای تشخیص کابل اصلی ایفون

در ادامه، نحوه تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون را برای شما به‌طور مفصل شرح می‌دهیم تا بتوانید به سادگی کابل شارژر اصلی ایفون را از نسخه‌های تقلبی تشخیص دهید.

1.از طریق امضای اصلی اپل روی محصولات

کابل شارژر اصلی آیفون، دارای امضای خاص این برند در فاصله ۷ اینچی از پورت USB آن‌ است. در تمامی کابل‌های شارژ اصلی آیفون، می‌توانید عبارت Designed by Apple in California, Assembled in China را مشاهده کنید.

البته برخی از نمونه‌های کابل شارژر اصلی آیفون در ویتنام و برزیل نیز تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین، اگر عبارت مذکور را به‌صورت Assembled in Vietnam یا Indústria Brasileira مشاهده کردید، نیز نشانه‌ای از اصالت کابل شارژ خریداری شده است. حتی می‌توانید از تفاوت رنگ مورد استفاده برای درج این اطلاعات در محصولات تولیدی نیز به تقلبی بودن آن پی ببرید. زیرا در نمونه‌های تقلبی، این اطلاعات با رنگ پررنگ و خوانا درج نمی‌شوند. معمولا پس از این عبارت، یک شماره سریال ۱۲ رقمی نیز قابل مشاهده است. این موارد اولین نشانه‌هایی است که برای تشخیص کابل اصلی ایفون می‌توانید، استفاده کنید.

2.از طریق پورت لایتنینگ

کابل شارژر اورجینال اپل اغلب در سر کانکتور، کنتاکت‌های فلزی با گوشه‌های گرد و همسطح دارد. سطح مقطع آن نیز از جنس پلاستیکی بوده و قسمت فلزی بدنه آن یکپارچه تولید می‌شود. سطح مقطع فلزی کانکتور، که جریان برق را منتقل می‌کند، به رنگ طلایی ولی مات است، در حالی که کانکتورهای تقلبی رنگ طلایی، ولی براق دارند.

در نسخه‌های تقلبی، کنتاکت‌های فلزی معمولا چهار گوش و غیر‌همسطح‌‌اند. قسمت فلزی نیز عموما از دو قسمت تشکیل شده و با دقت کمی می‌توان متوجه تقلبی بودن آن‌ها شد. کانکتور کابل لایتنینگ اصلی اپل ابعاد مشخصی دارد و اندازه آن 7.7 میلی‌متر در 12 میلی‌متر است، اما در نمونه‌های تقلبی نمی‌توان ابعاد دقیق و مشخصی را پیدا کرد. در نتیجه از طریق پورت لایتنینگ نیز می‌توان به کابل شارژر آیفون اصلی از تقلبی آن پرداخت.

3.از طریق لوگوی MFI روی بسته‌بندی کابل اصلی

محصولات اورجینال اپل، همگی دارای لوگوی مخصوص و اختصار MFi هستند. این اختصار Made for Apple به معنای ساخته شده برای اپل است. البته در نمونه‌های تقلبی نیز ممکن است این اختصار استفاده شده باشد و نمیتوان گفت که این روش خیلی امن و قطعی است؛ با این حال این نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید برای تشخیص کابل شارژر آیفون اصلی استفاده کنید.

4.از طریق پورت USB

یکی از روش‌های ساده برای تشخیص کابل شارژ تقلبی، توجه به قسمت پورت USB آن است. در کابل‌ شارژ اصلی اپل، قسمت فلزی سر USB دارای الگوهای ریز و صیقلی است. همچنین، در کابل‌های شارژ اورجینال اپل، قسمت اتصال دو لبه فلزی USB به‌صورت ذوزنقه و کاملا متقارن است. همچنین، شیار قفل قطعه فلزی در قسمت USB به شکل ذوزنقه و کاملا متقارن است.

به‌عبارت دیگر، در کابل‌های تقلبی، قسمت اتصال به‌صورت مستطیلی است و نامتقارن با یکدیگر اتصال می‌یابند. نکته قابل توجه دیگر، رنگ طلایی کنتاکت‌های داخلی با گوشه‌های گرد در قسمت USB است. در کابل‌های تقلبی، قسمت فلزی سر USB الگوهای فلزی درشت است. همچنین، سطح مقطع کنتاکت‌ها نیز نقره‌ای است. توجه به این نکات تشخیص کابل اورجینال اپل را آسان می‌کند.

5.از طریق کیفیت ساخت پایین محصولات تقلبی

همیشه به یاد داشته باشید که کابل‌های تقلبی اپل اغلب کیفیت پایینی دارند. آن‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند و به‌راحتی خم نمی‌شوند. در مقابل، کابل‌های اصلی اپل کیفیت بالاتری دارند و بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند.

کابل شارژر آیفون اصلی، دارای یک لایه محافظ برای جلوگیری از امواج الکترومغناطیسی در قسمت‌های مختلف هستند، در حالی که اکثر کابل‌های شارژ تقلبی این لایه را ندارند. البته، این ویژگی تنها با باز کردن کابل قابل تشخیص است؛ اما می‌توانید آن را به‌عنوان یک نکته کمکی در تشخیص کابل اصلی ایفون در نظر داشته باشید.

کابل اصلی ایفون را از کجا بخریم؟

در این مقاله، به زبانی ساده به معرفی ترفندهایی برای تشخیص شارژر اصلی آیفون پرداختیم؛ اما تمامی موارد ذکر شده در این مقاله همگی از روی ظاهر محصول تشخیص داده می‌شود و کاربر هر چقدر که به ظاهر محصول توجه کند، باز هم موردی هست که ممکن است کابل تقلبی را به‌جای کابل اصلی ایفون به آن‌ها بفروشند.

 بهترین راه برای پیدا کردن یک کابل اصلی ایفون مراجعه به یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد است که بتوانید با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید.ما به شما مجموعه آلمانی استور را پیشنهاد میکنیم.آلمانی استور با بیش از ۱۰ سال سابقه واردات لوازم‌جانبی موبایل، کابل و شارژر ایفون اصل را با ۶ ماه گارانتی شرکتی را تقدیم مشتریان عزیز می‌کند. اکنون شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که یک محصول اصلی را دریافت خواهید کرد.



منبع