نحوه عملکرد و نگهداری از کولر ماشین

با مقایسه پراید و ساینا در بخش طراحی داخلی باید بگوییم همانقدر که حرفی برای دفاع از ظاهر پراید باقی نمیماند، دفاعی برای کابین سرد و بیروح با متریال نامرغوب آن نیز باقی نمانده است. اما اگر تامین مالی برای اختلاف قیمت ساینا با پراید برایتان دشوار است و بهدنبال خودرویی با مصرف سوخت کمتر میگردید، همچنان پراید معرفی پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو در سال های اخیر بخرید. صدور ثبت سفارش خودروهای موضوع این آییننامه اعم از واردات توسط اشخاص حقوقی و حقیقی مستلزم اخذ تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش و سایر ضوابط فنی مربوطه از وزارت صنعت و رعایت ماده ۱۰ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ است. ساینا مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی یورو4 است که 1503 سیسی حجم دارد و میتواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتنمتر گشتاور ایجاد کند. ساینا یک فیس لیفت موفق از تیباست. تیبا بهعنوان نسخه فیس لیفت پراید، خودرو زیبایی بود، اما متاسفانه در زمان مناسب عرضه نشد. شاید فقط در بازار خودرو ایران شاهد چنین اتفاقی باشیم که وقتی نسخه فیس لیفت یک ماشین تولید میشود، نسخه پیشین همچنان در دسترس باشد و از گردونه خارج نشود! در مقایسه پراید و ساینا از نظر توان پیشرانه باید گفت که پراید سالخورده سایپا دارای یک موتور چهار سیلندر است که 1323 سیسی حجم دارد و قادر است 71 اسب بخار قدرت و 108 نیوتنمتر گشتاور ایجاد کند.

موتوری که ساینا در سینه دارد نیز همان موتور پراید است با این تفاوت که ارتقا یافته است و دارای ویژگیهای فنی مطلوبتری شده است. پراید بدنهای بسیار ساده و معمولی دارد، شاید در همان اوایل دهه هفتاد فرم دماغه و چراغهای جلو آن بسیار جذاب بهنظر میرسید، اما اکنون دیگر چیزی برای تعریف کردن و مانور دادن روی آن وجود ندارد! در همان زمان ماشین پژو ۴۰۵ متولد شد. به محض تصمیم برای خرید پژو پارس میتوانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. شرایط پرداخت نقدی و ۲ مرحلهای است. با وجود برتری فنی ساینا بر پراید اگر تصمیم گرفتهاید که در طرح فروش اقساطی پراید 131 شرکت کنید، آرشا خودرو با شرایطی مانند تحویل فوری، حداقل پیش پرداخت و اقساط بلند مدت از شما حمایت میکند. در حالت کلی لرزش پدال ترمز نشانگر دیسکی است که در اصطلاح تاب دارد. چرخ دنده ساده همانطور که از نامش مشخص است، سادهترین نوع چرخ دنده خودرو است که دارای دندانههای صاف بوده و بر روی محورهای موازی سوار میشود.

نیروی گشتاور پیشرانه باید بر حسب نیاز خودرو به محورها چرخها انتقال داده شود که وظیفه تنظیم و کنترل نیروی گشتاور بر عهده گیربکس خودرو یا جعبه دنده است. این خودرو با جعبه دنده پنج سرعته دستی با یک شتاب بسیار عالی ۹ ثانیهای قادر است تا با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند. با وجود ایرادات، ترمزهای کاسهای نیاز به تعمیر و نگهداری اندکی دارند که یک مزیت بزرگ محسوب میشود. در کولر خودرو، گاز ابتدا در کمپرسور که نیروی خود را بواسطه تسمه دینام و از موتور دریافت میکند فشرده شده و با فشار بالا به سمت کندانسور هدایت میشود. کولر دوال در فصولی از سال مورد استفاده قرار میگیرد که هوا در وضعیت نیمه سرد و نیمه گرم قرار دارد. پراید خودرویی کم هزینه و سبک است که برای مسافتهای شهری عالی عمل میکند، اما فضای محدود داخلی و محدودیتهای در مورد سرعت و قدرت آن میتواند برخی از مشتریان را ناراحت کند. بیمه بدنه یکی از پرطرفدارترین بیمههای خودرو در ایران الکترونیک است.  !

زنجیر چرخ خودرو اگرچه دو خودرو از نمای جانبی آنچنا تفاوت فاحشی ندارند، اما طراحان سایپا تمام تلاش خود را به کار بستهاند تا با تغییر در فرم چراغهای بزرگ، سپر و جلو پنجره ظاهری اسپرتتر و بهروزتر به ساینا ببخشند که تا حدود زیادی هم موفق بودهاند. با مقایسه پراید و ساینا از نظر تجربه رانندگی باید گفت که محصول مدرن و جدید سایپا سواری نرمتر و چابکی بیشتری در اختیارتان میگذارد. ناگفته نماند که برخی مدلهای سایپا امکانات رفاهی بیشتری دارند و برخی از ویژگیها نیز برای این خودرو قابل سفارش است، البته در نظر داشته باشید که باید هزینه بیشتری برای بهرهمندی از این آپشنها بپردازید. بعد از عرضه موفقیتآمیز مدلهای مختلف هایما و در بازار کشور، ایران خودرو تصمیم گرفت تا مدلهای جدیدتری از این برند چینی را روی خط مونتاژ بیاورد. از گذشته تا حال، همواره شاهد پیشرفت، تکامل و ظهور نوآوریهای متنوع در سیستمهای ترمز خودرو بودهایم. این مدل از کابلها از زنجیرهای چرخ موجود در بازار سبکتر هستند.