نمایش ۱۰ میلیارد تبلیغات طی هفت روز در فضای مجازی


گزارش «جمعه سیاه ۱۴۰۲ تپسل» با ارائه ترندها، محبوب‌ترین‌ها و بیشترین هزینه‌کردها منتشر شد. براساس این گزارش، تنها طی هفت روز، ۱۰ میلیارد تبلیغ در فضای مجازی به نمایش درآمده است؛ یعنی به‌طور متوسط روزانه ۱.۴ میلیارد تبلیغ در فضای دیجیتال منتشر شده است.

آن‌طور که در گزارش تپسل آمده، «فروشگاه‌های اینترنتی»، «آرایشی بهداشتی» و «مالی (BNPL)» کسب‌وکارهایی هستند که بیشترین سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین وب‌سایت‌های مرتبط با بانوان، وب‌سایت‌های ورزشی و خبری بیشترین سهم نمایش تبلیغات دیجیتال را داشته‌اند.

این درحالی است که براساس گزارش دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱، ۶۴ درصد کاربرانی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند، آقا هستند. از این اطلاعات می‌توان این‌گونه استنباط کرد که عمده خریدهایی که توسط آقایان انجام می‌شود، مربوط به بانوان است. به‌طور کلی، میزان استقبال بانوان از خریدهای اینترنتی و تأثیرپذیری آن‌ها از تبلیغات بالاست.

افزایش ۲۵ درصدی هزینه‌ها برای کمپین‌های یلدایی

این گزارش نشان می‌دهد که تبلیغ‌دهندگان نسبت به روزهای عادی ۲۵ درصد هزینه بیشتری برای پروموت کمپین‌های یلدایی خود انجام داده‌اند. محبوب‌ترین جایگاه‌های تبلیغاتی وب و اپ نیز مربوط به تبلیغات ویدیویی، همسان و بنر است.

براساس داده‌های تپسل، اکثر صاحبان برندها اعلام کرده‌اند که طی این یک هفته، ۵۰ درصد ترافیک بیشتر را نسبت به روزهای عادی تجربه کرده‌اند. همچنین مهم‌ترین عبارات کلیدی تبلیغاتی جستجوشده «بلک فرایدی» و «حراجمعه» بوده است.

تمایل بالای کاربران به خرید اقساطی

جالب است بدانید افزودن واژه «قسطی» کنار کلمات بلک فرایدی یا حراجمعه، نرخ کلیک را تا ۲۷ درصد افزایش داده است. این درحالی است که واژه «ارسال رایگان» تنها دو درصد به بالارفتن نرخ کلیک کمک کرده. این نشان می‌دهد که پرداخت اقساطی همواره از گزینه‌های موردتوجه مردم در خریدهای اینترنتی است.

بیشترین نمایش تبلیغات دیجیتال مربوط به کاپشن، کفش و طلا و جواهر است، درحالی‌که بیشترین کلیک به نیم‌بوت، عطر و پلی‌استیشن مربوط می‌شود.



منبع