هواوی رسماً اعلام کرد؛ 100 میلیون دستگاه از HarmonyOS 4 استفاده می‌کنند


هواوی هارمونی اواس 4 را با هدف یکپارچه‌کردن سیستم‌عامل‌ها در گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و حتی اتومبیل‌ها راه‌اندازی کرد. اکنون این شرکت اعلام کرده که تعداد دستگاه‌های مجهز به HarmonyOS 4 به 100 میلیون رسیده است. این میزان شامل همه دستگاه‌های جدید و به‌روزشده می‌شود و این دستاورد دقیقاً 87 روز پس از عرضه نسخه چهارم این سیستم‌عامل حاصل شده است. این یعنی به‌طور میانگین در هر روز 1.1 میلیون دستگاه این نسخه را نصب کرده‌اند.

اعلامیه هواوی در شبکه اجتماعی Weibo و در حساب‌های هواوی و در سیستم‌عامل هارمونی، نسبتاً ساده و بدون سروصدا منتشر شد. به‌نظر می‌رسد مسیری که هواوی برای خود ترسیم کرده، گسترش هرچه بیشتر این سیستم‌عامل است. البته مشخص نیست که عملکرد هواوی در بازار غربی نیز خوب باشد و به چنین موفقیتی دست پیدا کند. هواوی تاکنون برنامه‌ای برای عرضه جدی در بازار پررقیب غربی اعلام نکرده است. پیش از این هواوی با فروش چشمگیر گوشی میت 60 پرو، بازار چین را برای شرکتی مانند اپل تنگ کرده بود.

سیستم‌عامل هارمونی 4 هواوی روی 100 میلیون دستگاه فعال است

سیستم عامل هارمونی هواوی

هواوی در ابتدا فهرستی از 69 گوشی، تبلت و تلویزیون هوشمند را منتشر کرد که سیستم‌عامل هارمونی OS4 را دریافت خواهند کرد. تاکنون تنها گجت‌های پوشیدنی‌ مانند هواوی واچ GT 4 در خارج از کشور چین با سیستم‌عامل هارمونی 4 فروخته می‌شوند. هنوز از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مجهز به هارمونی 3 در بازار جهانی صحبتی به میان نیامده است.

چندی قبل اعلام شد که سیستم‌عامل هارمونی در سال 2024 برای کامپیوترها عرضه می‌شود. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم در شرایطی که تحلیلگران از بهبود نسبی اوضاع هواوی خبر می‌دهند، سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت چه شرایطی را در بازار تجربه خواهد کرد.