پیگیری کارت سوخت با پلاک با 5 روش ساده + آموزش


فرآیند صدور درخواست و پیگیری کارت سوخت،  یکی از مراحل نه چندان دلچسب پس از خرید یک خودرو جدید یا گم شدن کارت سوخت قبلی است. راحت‌ترین راه برای کسب اطلاع از کارت سوخت جدید، پیگیری کارت سوخت با پلاک و اطلاعات هویتی خودرو است. در این مقاله آموزشی از ، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

روش‌های پیگیری کارت سوخت با پلاک

طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فرایند صدور کارت سوخت خودروها برخلاف بازه ۴۰ الی ۶۰ روزه گذشته، فقط ۲۰ روز طول می‌کشد. اگر طی ۲۰ روز کارت سوخت به دست شما نرسیده است، می‌توانید طبق روش‌های زیر برای پیگیری کارت سوخت خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که پیگیری کارت سوخت با پلاک خودرو از طریق خود پلاک صورت نمی‌گیرد، بلکه منظور از پلاک خودرو اطلاعات هویتی آن است که روی کارت خودرو و برگه سبز درج می‌شود.

۱. پیگیری از طریق سامانه خدمات الکترونیک انتظامی

اولین روش برای پیگیری و استعلام کارت سوخت خودرو مراجعه به بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانیwww.epolice.ir  است. در این بخش همچنین می‌توانید برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید.

پیگیری کارت سوخت در سایت پلیس

این سایت خدمات دیگری از جمله پیگیری گواهینامه، درخواست گواهی سوءپیشینه و صدور خلافی خودرو را نیز ارائه می‌دهد.

۲. پیگیری از طریق پست با VIN (شماره شناسایی خودرو)

روش دوم استعلام مراحل صدور تا تحویل کارت سوخت از طریق سامانه پست به آدرس najatracking.post.ir با استفاده از کد ۱۷ رقمی  VINخودرو است. اگر کارت سوخت شما به پست تحویل داده شده اما به دست شما نرسیده، به احتمال زیاد به دلایلی مانند آدرس مقصد اشتباه، عدم حضور گیرنده در مقصد یا اشتباهات رایج شرکت پست برگشت خورده است.

شماره شناسایی خودرو
کارت خودرو و دو شماره شناسایی VIN و بارکدپستی

در صورت بروز این مشکل می‌توانید با در دست‌ داشتن مدارک خودرو و کد پیگیری مرسوله به یکی از دفاتر پستی شهرتان مراجعه کنید تا نحوه پیگیری کارت سوخت را جویا شوید.

۳. مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰

اگر به اینترنت دسترسی ندارید یا می‌خواهید به روش سنتی کارت سوخت خودرو را پیگیری کنید، می‌توانید با در اختیار داشتن مدارک شناسایی مالک خودرو، مدارک شناسایی خودرو و کد رهگیری کارت سوخت به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

۴. پیگیری از طریق پیامک با VIN

یکی دیگر از روش‌های پیگیری کارت سوخت با پلاک، ارسال VIN خودرو با پیامک است. در این روش کافی است کد VIN خودرو را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید. دارندگان خودرو باید از فرمت V*VIN و دارندگان موتورسیکلت از فرمت M*VIN برای ارسال پیامک استفاده کنند.

۵. پیگیری از طریق تماس تلفنی

آخرین روش تماس با سامانه خدمات کارت هوشمند سوخت با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ است که احتمالا کمی زمانبر و طاقت‌فرسا باشد.

پیگیری کارت سوخت جامانده در جایگاه

برای این کار باید با مدارک شناسایی و کارت خودرو به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و پرینت سوخت‌گیری خود را دریافت کنید. سپس با این پرینت و مدارک خودرو به جایگاه بروید تا کارت سوخت جامانده خود را دریافت کنید. کارت سوخت‌های جامانده در هر جایگاه پس از گذشت سه روز به شرکت ملی پخش تحویل داده می‌شوند؛ بنابراین بهتر است روند پیگیری کارت سوخت را سریع انجام دهید.

جایگاه سوخت

پیگیری کارت سوخت خودرو صفر (نوشماره)

از تیرماه سال ۱۴۰۱ بخش‌نامه جدیدی برای ثبت‌نام کارت سوخت خودرو تعویض پلاکی صفر کیلومتر صادر شده است. طبق این بخش‌نامه دارندگان خودروهای صفر یا نوشماره باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی خودرو، مدارک شناسایی مالک و بیمه شخص ثالث به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

سوالات متداول

تاخیر در ارسال کارت سوخت چقدر است؟

عدم ارسال به موقع کارت سوخت ممکن است به دلایل مختلفی مانند مشکلات در سیستم ارسال مرسولات پستی، ثبت آدرس یا کد پستی اشتباه و عدم حضور برای دریافت کارت سوخت در مقصد طی سه مرتبه مراجعه مامور پست رخ دهد.   

پیگیری کارت سوخت المثنی چگونه انجام می‌شود؟

پیگیری کارت سوخت المثنی طبق همان مراحل و روش‌های بالا انجام می‌گیرد، البته باید پس از گم کردن کارت سوخت ابتدا مدتی منتظر بمانید تا مراحل صدور کارت سوخت جدید سپری شود و سپس در صورتی‌که کارت سوخت به دست شما نرسید، از روش‌های ذکرشده برای پیگیری آن اقدام کنید.



منبع