کلوز فرند پست در اینستاگرام


لیست دوستان نزدیک یا همان کلوز فرندز، یکی از قابلیت‌های مهم در بخش استوری محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای خود را با افراد خاصی به اشتراک بگذارند. در ماه‌های اخیر، این قابلیت برای پست‌ها هم به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته بود و اکنون اغلب کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با قابلیت کلوز فرند پست در اینستاگرام هستید و می‌خواهید با نحوه گذاشتن پست کلوز فرند در این شبکه اجتماعی آشنا شوید، در ادامه با همراه باشید.

کلوز فرند پست در اینستاگرام

ویژگی کلوز فرندز برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ توسط اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفت که امکان پدیدآوردن لیست اختصاصی از دنبال‌کنندگان به منظور به‌اشتراک‌گذاری خصوصی محتوا را ایجاد کرده است. قابلیت مذکور نه‌تنها برای استوری‌ها کاربرد دارد، بلکه از زمان ارائه ویژگی نوت، برای نمایش جداگانه نوشته‌ها نیز کاربرد داشته است. اکنون می‌توانید از کلوزفرند برای پست اینستاگرام هم بهره بگیرید و عکس‌ها یا ویدیو‌های پست شده را تنها با لیست موردنظر خود به اشتراک بگذارید.

Instagram Close Friends for Posts & Reels

طبق گفته اینستاگرام و آمار رسمی، میزان انتشار پست توسط کاربران عادی در سال‌های اخیر به شکل پیوسته کاهش پیدا کرده است؛ درحالی‌که این روند برای انتشار استوری‌ها معکوس بوده و افزایش یافته است. همین مسئله موجب شد تا مدیران اینستاگرام به سراغ راه‌حلی برای بازجذب کاربران به‌سوی پست‌ها بروند و پست کلوز فرند هم در همین راستا ارائه شده است.



نحوه ساخت لیست دوستان نزدیک (Close Friends)

پیش از آنکه اقدام به انتشار کلوز فرند ریلز در اینستاگرام کنید،‌ باید لیستی از دوستان نزدیک خود را از میان دنبال‌کنندگان ایجاد کنید. به این منظور تنها کافی است تا مراحل گفته شده در پایین را دنبال کنید.

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سپس روی تصویر اکانت خود در گوشه صفحه بزنید تا به صفحه پروفایل منتقل شوید.
  • در صفحه پروفایل، روی آیکن همبرگری گوشه بالایی صفحه بزنید و از منوی باز شده، گزینه Close Friends را انتخاب کنید.
کلوز فرند پست در اینستاگرام
  • اکنون تنها کافیست نام یا آیدی افرادی که قصد افزودن آنها به لیست دوستان نزدیک خود را دارید، وارد کرده و سپس از نتایج جستجو، آنها را انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که کاربران انتخاب شده، باید تیک آبی روبه‌روی نام خود داشته باشند، در غیر این صورت هنوز به لیست اضافه نشده‌اند.
Instagram Close Friends for Posts & Reels

شایان ذکر است که افراد اطلاعی از اضافه‌شدن خود به لیست دوستان نزدیک شما نخواهند داشت و تنها پس از انتشار استوری یا پست‌های اختصاصی برای این گروه، مطلع می‌شوند. همچنین محدودیتی برای تعداد افراد یا دفعات حذف و اضافه کردن آنها به لیست درنظر گرفته نشده است. افراد اضافه شده به لیست، دارای لیبل سبزرنگ در پروفایل خود خواهند بود.

آموزش انتشار کلوز فرند پست در اینستاگرام

پس از آنکه به روش گفته‌شده در بالا، اقدام به افزودن کاربران دلخواه خود به لیست دوستان نزدیک کردید، می‌توانید استوری یا پست‌های اختصاصی برای آنها به اشتراک بگذارید. در پایین به نحوه انجام این کار برای پست کلوز فرند اشاره شده است.

  • ابتدا ویدیو، عکس یا ریلز موردنظر خود را مثل همیشه آپلود کنید و ویرایش‌های لازم را روی آن انجام دهید.
  • پیش از انتشار نهایی پست، متوجه تب جدیدی تحت عنوان Audience مانند تصویر پایین خواهید شد که به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Everyone قرار دارد.
  • تب Audience را لمس کرده و سپس از پنجره بازشده، گزینه Close Friends را انتخاب کنید و درنهایت کلید Done در پایین صفحه را بزنید.
کلوز فرند پست در اینستاگرام
  • اکنون مشاهده خواهید کرد که در مقابل عنوان Audience، عبارت Close Friends نوشته شده است که به معنی نمایش اختصاصی پست یا ریلز تنها برای دنبال‌کنندگان نزدیک خواهد بود.
  • در پایان با لمس گزینه Share در گوشه بالایی صفحه، می‌توانید پست خود را برای اعضای کلوز فرندز، منتشر کنید.
Instagram Close Friends for Posts & Reels

ممکن است قابلیت کلوز فرند پست در اینستاگرام هنوز برای تمامی کاربران فعال نشده باشد، اما اینستاگرام وعده داده است که این ویژگی را به‌مرور برای ساکنین تمامی کشور‌ها، در دسترس قرار خواهد داد. به همین دلیل اگر تب Audience در صفحه انتشار پست برای شما نمایش داده نمی‌شود، باید همچنان منتظر بمانید. بهتر است حتماً مطمئن شوید که اپلیکیشن اینستاگرام به آخرین نسخه آپدیت شده است و توصیه می‌شود برای دریافت سریع‌تر امکانات و قابلیت‌های جدید، در طرح آزمایشی (Beta) اینستاگرام از طریق گوگل پلی ثبت‌نام کنید.


سؤالات متداول کاربران

کلوز فرند پست در اینستاگرام در اختیار چه کاربرانی قرار دارد؟

اینستاگرام وعده داده است که این ویژگی را در اختیار تمامی کاربران قرار دهد؛ اما ممکن است هنوز برای ساکنین برخی از کشورها، فعال نشده باشد.

پست کلوز فرند در اینستاگرام چه تفاوتی با پست عادی دارد؟

پست‌های منتشرشده از این طریق، تنها برای افرادی که در لیست Close Friends قرار داشته باشند، نمایش داده می‌شود و سایر دنبال‌کنندگان امکان دیدن آنها را نخواهند داشت.

آیا کلوز فرند ریلز در اینستاگرام نیاز به فعال‌سازی دارد؟

خیر؛ درصورتی‌که این قابلیت برای اکانت شما ارائه شده باشد، به راحتی می‌توانید طبق روش گفته‌شده در این ‌آموزش، از آن استفاده کنید و تنها لازم است اپلیکیشن اینستاگرام را به نسخه جدید آپدیت کنید.

کلوز فرند برای پست اینستاگرام چه مزیتی دارد؟

به کمک قابلیت کلوز فرند پست در اینستاگرام، می‌توانید محتواهای خصوصی را تنها با افراد دلخواه و مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارید و حریم شخصی خود را بهتر از گذشته مدیریت کنید.



منبع