کنگره آمریکا استفاده از هوش مصنوعی کوپایلوت را برای کارکنان خود ممنوع کرد


کارکنان کنگره ایالات‌متحده آمریکا دیگر نمی‌توانند از هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت در سیستم‌های دولتی خود استفاده کنند. مدیر ارشد مجلس نمایندگان به کارمندان کنگره اعلام کرده که اکنون استفاده از این چت‌بات هوش مصنوعی رسماً ممنوع است.

براساس گزارش Axios، ظاهراً دفتر امنیت سایبری آمریکا، کوپایلوت را به‌دلیل امکان نشت داده‌های مجلس به سرویس‌های ابری غیرمجاز، یک خطر بالقوه تلقی کرده است. البته احتمالاً کارکنان کنگره می‌توانند با گوشی و لپ‌تاپ‌های شخصی خود از این هوش مصنوعی استفاده کنند، اما این چت‌بات در تمام دستگاه‌های ویندوزی که متعلق به کنگره هستند، مسدود خواهد شد.

ممنوعیت کوپایلوت برای کارکنان کنگره آمریکا

این اولین‌بار نیست که کنگره آمریکا برای حفظ امنیت داده‌های خود چت‌بات‌های هوش مصنوعی را ممنوع می‌کند؛ تقریباً یک سال پیش، کنگره محدودیت شدیدی برای استفاده از ChatGPT تعیین کرد؛ هم ChatGPT و هم کوپایلوت هر دو از مدل‌های زبانی بزرگ OpenAI استفاده می‌کنند.

البته کنگره تنها استفاده از نسخه رایگان ChatGPT در کامپیوترهای دولتی را ممنوع کرد، اما به کارکنان خود اجازه داد از نسخه پولی، یعنی ChatGPT Plus برای انجام تحقیقات استفاده کنند. این نسخه از ChatGPT از داده و حریم خصوصی کاربران بیشتر محافظت می‌کند.

مایکروسافت نیز گفته که نیاز کاربران دولتی به الزامات امنیتی بالاتر را تشخیص داده است. این شرکت سال گذشته میلادی، نقشه راه ابزارها و خدماتی که برای استفاده دولتی درنظر گرفته شده بود – ازجمله سرویس Azure OpenAI برای کارهای محرمانه و نسخه جدید کوپایلوت در سرویس 365 – را اعلام کرد. مایکروسافت گفته است که همه این ابزارها و خدمات دارای سطوح بالاتری از امنیت هستند که آن را برای مدیریت داده‌های حساس مناسب‌تر می‌کند.



منبع