یک اشتباه مرگبار در رژیم کتوژنیک 28 روزه کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم

انواع صبحانه کتوژنیک به نوشته سایت رژیم آنلاین آردایت (رژیم آنلاین تخصصی دکتر فرزاد روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی) رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، سرشار از چربی و حاوی مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات بوده رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر و توانایی تغییر در نحوه ذخیره و استفاده از انرژی توسط بدن را شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 دارد. بهطورکلی رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن دارند، دیابت دارند و به دنبال سلامت متابولیکی خود هستند مناسب باشد؛ اما این رژیم همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین نمیکند. بنابراین ممکن است برحسب مقدار مجاز مصرف روزانه کربوهیدرات رژیم خود، بخواهید مقدار کمی طالبی هم به رژیم غذایی تان اضافه کنید. بعضی از برنامههای غذایی رژیم کم کربوهیدرات مصرف بعضی از میوهها، غلات کامل و سبزیجات را در زمانهای بعدی اجازه میدهند. این رژیم شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتری در رژیم غذایی استفاده میشود، نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است.

برای مثال اگر ورزشکاری که به صورت حرفه ای ورزش میکند و بافت عضلانی قابل توجه (به همراه مقدار بسیار جزئی چربی داشته باشد) و شاخص توده بدنی این ورزشکار ۳۰ باشد، مطابق فرمول BMI باید ورزشکار چاق باشد. با این حال افرادی که از نظر وزنی بسیار لاغر یا بسیار چاق هستند بهتر است که با جدیت بیشتری به دنبال محاسبه این شاخص باشند. پژوهشگران توصیه میکنند افرادی که میخواهند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند، باید بهوضوح درک کنند که آیا میتوانند چنین تغییرات شدید در عادات غذایی را تاب آورده و بهطور ایمن و سالم آن را اجرا کنند یا خیر؟ برنامه ریزی کنید که به جای سه وعده غذایی بزرگ ، شش تا هشت وعده غذایی کوچکتر در روز مصرف کنید. به عقیده دکتر تغذیه و پژوهشگران در این رژیم برای رسیدن به تناسب اندام لازم است که فرد خوراکی هایی از قبیل آجیل، ماهی، غلات کامل، و میوه و سبزیجات سرشار از فیبر را در برنامه لاغری خود بگنجاند.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

مراحل بعدی به تدریج و مقدار کم از پروتئین ها و کربوهیدرات هایی که در مرحله ی اول حذف شده بود، به غذاهایی مصرفی بازگردانده شوند. به طور خاص افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی مفرط و بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، ناباروری و … این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع سرطان و کاهش رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته و موثر بوده است. دومین رتبه در بین 10 رژیم محبوب در دنیا متعلق به رژیم غذایی سواحل جنوبی می باشد. در بین 10 رژیم لاغری محبوب در دنیا رژیم مدیترانه ای طرفداران مختص به خود را دارا می باشد. در ادامه قصد داریم 10 رژیم لاغری محبوب در دنیا را که بیشترین طرفدار را در بین افراد داشته را به ترتیب معرفی نماییم. به این صورت که در مرحله نخست لازم است که فرد مصرف انواع میوه ها، کربوهیدرات، و الکل را متوقف نماید. طبق بررسیهایی که تا به حال صورت گرفته است، افراد زیادی در سراسر دنیا این سبک غذایی را پذیرفتهاند و از آن بهره میبرند.

انواع صبحانه کتوژنیک رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما پروتئین بیشتری دارد. دقت داشته باشید که یک رژیم استاندارد کتوژنیک، باید شامل 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 10 درصد کربوهیدرات باشد. گوشت: انواع گوشت شامل گوشت قرمز، استیک، ژامبون، سوسیس، بیکن، مرغ، بوقلمون و … به عقیده متخصص تغذیه و پژوهشگران برای کاهش وزن و لاغری در این نوع رژیم لازم است که مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات و قندی حذف، و مواد غذایی نظیر انواع گوشت ها، سبزیجات و میوه را جایگزین نمود. مغز هم برای سوخت به کربوهیدرات نیاز دارد بنابراین اگر از رژیم غذایی نتواند میزان کافی از آن را دریافت کند، چربی و پروتئین را تجزیه میکند تا ساختار آنها را تغییر داده و شبیه کربوهیدرات کند. در واقع ایده ای که در پشت این نوع از رژیم غذایی قرار دارد که خب واقعا هم خوب عمل می کند این است هنگامی که بدن مقدار بسیار کمی گلوکز را از کربوهیدرات دریافت کند مجبور است برای مصرف انرژی از یک منبع سوخت دیگری مانند چربی استفاده کند. اینگونه غذاها حجم زیادی کالری را به طور ناگهانی وارد بدن شما میکنند.

این وضعیت همچنین باعث تبدیل چربیهای موجود در کبد به کتون میشود که انرژی مورد نیاز مغز را فراهم میکنند. توضیحات کامل در مورد رژیم اتکینز کلیک کنید. البته احتمال موفقیت در این روش حدود ۷۰ درصد است. در این روش همان کارهایی که برای زوجهای نابارور انجام داده میشود برای خانمهایی که ناباروری ندارند نیز انجام میشود. در صورتیکه رژیم گیاه خواری را به منظور لاغری و کاهش وزن در پیش گرفته اید توصیه می شود برای تامین مواد مغذی نظیر پروتئین موادی از قبیل لبنیات، غلات کامل و همچنین آجیل را به لیست غذایی خود بیافزایید. به عقیده دکتر تغذیه در این نوع رژیم غذایی همانطور که می توان حدس زد استفاده از هر نوع مواد غلات حاوی گلوتن نظیر گندم، نان، جو، چاودار و هر آنچه که از این مواد تهیه شده ممنوع می باشد. از شیرین کننده های مجاز در کتوژنیک می توان به استویا، اریتیتول، میوه جادو و سایر شیرین کنندههای کم کربوکسیل آیا میتوانید رژیم کتوژنیک برای کودکان 1402 اشاره کرد. از 10 رژیم پرطرفدار در دنیا می توان به رژیم غذایی 30 روزه اشاره نمود.

در رژیم غذایی کتو باید میزان پروتئین مصرفی در حد متوسط باشد. این نوع رژیم که معمول ترین رژیم کتو است. حبوبات هم جزو این مواد غذایی هستند و مصرف نخود در این رژیم مناسب نیست. این رژیم میتواند باعث ایجاد فشار خون پایین، سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد غذایی ضروری و افزایش ابتلا به بیماریهای قلبی شود. رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین (به علت کاهش مصرف کربوهیدرات و در نتیجه کاهش سطح قند خون) در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. نتیجه این فعالیت باعث میشود، توانایی بدن برای چربی سوزی و تامین انرژی بالا رود. جمهوری اسلامی ایران، ابتکارات عملی، روشن و قابل دستیابی به نتیجه را روی میز قرار داده است اما هنوز ما نیت و اراده جدی طرف غربی را در مذاکرات به خوبی لمس نمی کنیم. مطالعهای در سال 2017 که از اطلاعات جمع آوری شده از 135000 نفر استفاده کرده بود نتیجه گرفت که مصرف زیاد کربوهیدرات موجب افزایش ریسک مرگ و میر عمومی میشود اما گروههایی که به طور کلی چاقتر بودند آمار مرگ و میر کمتری داشتند. به طور معمول این رژیم از سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به صرع و همچنین بزرگسالان دچار به صرع غیر قابل کنترل با درمان دارویی استفاده شده برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 است.

چرا نمونه برنامه غذایی برای یک هفته! از طرفی بعد از اتمام رژیم، بدن به خاطر گرسنگی دائمی که تحمل کرده، خیلی سریع به دنبال مصرف زیاد مواد غذایی رو میاره که این معمولا بازگشت وزن و یا بد تر از اون، اقزایش بیش از حد وزن رو به همراه داره. هنگامی که غذای چرب و با کربوهیدرات بالا میخورید، بدن شما معمولا گلوکز تولید میکند. موارد رایج تری که معمولا جدی نیستند : ممکن است یبوست ، قند خون پایین یا سو هاضمه داشته باشید. در رژیم کم کربوهیدرات شما به جای غذاهای پُرکربوهیدرات، بیشتر غذاهایی میخورید که سرشار از پروتئین یا چربی هستند، مانند گوشت، پنیر، سبزیجات برگدار، مغزها، دانهها، تخم مرغ، روغنها، کره و غذاهای دریایی. افراد مبتلا به پرخوری ممکن است دچار اختلال در مسیر دوپامین شوند یعنی وقتی در مقابل غذاهای بسیار دوست داشتنی( غذاهای شیرین و چرب ) قرار می گیرند سرعت غذاخوردن شان کاهش می یابد.

برای کاهش این عارضه مصرف آب فراوان توصیه می شود. علاوه بر این، مصرف توپیرامات با اسید والپروئیک می تواند منجر به مقادیر بالای آمونیاک در خون یا کاهش درجه حرارت بدن شود. بررسیها حاکی از آن است زمانیکه بدن به این مرحله از سوخت و ساز میرسد سطح کتونهای خون از حد نرمال بالاتر میرود. هرچه قند و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، قند موجود در جریان خون شما کمتر می شود. زمانی که چیزی میخورید انسولین در خون بالا رفته و با حضور انسولین چربیسوزی صفر خواهد شد. افرادی که دیابت دارند و انسولین یا داروهای کاهنده قند خوراکی استفاده می کنند، اگر قبل از شروع رژیم، میزان دارو به طور متناسب تعدیل نگردد، دچار افت قندهای شدید خواهد شد.این رژیم در افراد دارای التهاب پانکراس ( پانکراتیت)، نارسائی کبدی، اختلال در سوخت و ساز چربی، کمبود اولیه کارنیتین، پورفیری و کمبود پیروات کیناز ممنوع است.در افراد با رژیم کتوژنیک ممکن است به ندرت تست تنفسی الکل، بصورت کاذب مثبت شود. رژیم کتوژنیک سطح گلوکز (قند) خون را بهبود بخشیده و در عین حال نیاز به انسولین را کاهش میدهد. در دارایی ها مختلف، نماد داده شده است کدام ممکن است مصرف کردن صبحانه همراه خود بخشها پروتئین بالا، باعث کاهش ناخنک زدن را انتخاب کنید و انتخاب کنید انرژی دریافتی در کل روز تبدیل می شود. ​Th​is c ontent was writt en by GSA C᠎onte nt G en​er​ator D​emover​si​on!

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

ولی بایستی میزان کربوهیدرات آن ها را نیز در نظر بگیرید. بنابراین توصیه میکنیم مدت طولانی تحت رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک نباشید. پروتئین وی: نصف پیمانه پروتئین وی در شیک یا ماست سبب افزایش پروتئین مصرفی روزانهتان میشود. رگهای احتمالی که در این جریان دخیل هستند شامل سرخرگهای سختشامه، سرخرگهای نرمشامه و سرخرگهای برونجمجمهای نظیر سرخرگهای پوست سر میباشند. تا حدودی به این دلیل که رشد عضلانی به میزان کافی پروتئین نیاز دارد و برخی از نسخههای این رژیم غذایی شامل محدود کردن میزان پروتئین دریافتی است. از همین رو به رژیم غذایی پنج-دو نیز شناخته می شود. پروتئینها را انتخاب کنید و انتخاب کنید چرخ دنده غذایی حیوانی انرژی بالایی دارند، به همین دلیل تجویز آنها بالقوه است به کاهش پوند کمک تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید تحقیقات هم نماد میدهند کدام ممکن است رژیمهای غذایی اساساً مبتنی بر گیاه برای کاهش پوند مؤثر میباشند، از غنی اجتناب کرده اند فیبر هستند کدام ممکن است میتواند ارائه می دهیم کمک تدریجی برای مدت طولانیتری سیر بمانید را انتخاب کنید و انتخاب کنید چربیهای پرکالری پایینی داشته باشید. ۲۰ مطالعه علمی نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند در نهایت به کاهش وزن و همینطور بهبود سلامت شما کمک فراوانی کند.